• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Lite skitig efter dagens mossÀventyr pÄ taket :D

IMG_20200919_181304.jpg

Har nÄgon bestÀllt frÄn relojesdemoda förut? Jag la en bestÀllning pÄ en klocka som ska vara i lager den 4e September, de har fortfarande inte skickat klockan Ànnu. Skrev till de i onsdags och dÄ sÀger de sÄhÀr:
We are expecting to receive the first units shortly.
We confirm you by email with your DHL tracking number when we make your shipment.
Har fortfarande inte fÄtt nÄgot mail med trackingnummer, vilket betyder att de har inte fÄtt in klockan Ànnu.
Men pengarna har de dragit pÄ en gÄng nÀr jag bestÀllde.
OBS en liten varning ang priset: NÀr man Àr pÄ sidan och titta pÄ priset sÄ stÄr det IVA incluido, vilket betyder att skatt ingÄr i priset. Sen nÀr man gÄ vidare i köpet, sÄ lÀgger de pÄ skatt igen i alla fall. Har skrivit till de, de sÀger bara att skatt lÀggs pÄ Àven i EU lÀnder.
SÄ att det ingÄr skatt pÄ priset Àr rena b*lls**t.
Det var bra pris pÄ klockan, sÄ jag fÄr vÀl bara ha tÄlamod och vÀnta. TÀnkte i alla fall varna alla medlemmar hÀr.

Har nÄgon bestÀllt frÄn relojesdemoda förut? Jag la en bestÀllning pÄ en klocka som ska vara i lager den 4e September, de har fortfarande inte skickat klockan Ànnu. Skrev till de i onsdags och dÄ sÀger de sÄhÀr:
We confirm you by email with your DHL tracking number when we make your shipment.
Har fortfarande inte fÄtt nÄgot mail med trackingnummer, vilket betyder att de har inte fÄtt in klockan Ànnu.
OBS en liten varning ang priset: NÀr man Àr pÄ sidan och titta pÄ priset sÄ stÄr det IVA incluido, vilket betyder att skatt ingÄr i priset. Sen nÀr man gÄ vidare i köpet, sÄ lÀgger de pÄ skatt igen i alla fall. Har skrivit till de, de sÀger bara att skatt lÀggs pÄ Àven i EU lÀnder.
Det var bra pris pÄ klockan, sÄ jag fÄr vÀl bara ha tÄlamod och vÀnta. TÀnkte i alla fall varna alla medlemmar hÀr.
Jag köpte dÀrifrÄn i somras. BestÀllde pÄ eftermiddagen och fick leverans med UPS Express dagen efter sÄ jag kan inte klaga. Jag minns att det var snack om deras priser inkl./exkl. moms tidigare i trÄden och att priset kunde Àndras flera gÄnger under samma dag. @Fujoor eller om det kanske var @Urtyp har nog mer info men just nu minns jag inte vem av dem det var som tog upp det.

Jag köpte dÀrifrÄn i somras. BestÀllde pÄ eftermiddagen och fick leverans med UPS Express dagen efter sÄ jag kan inte klaga. Jag minns att det var snack om deras priser inkl./exkl. moms tidigare i trÄden och att priset kunde Àndras flera gÄnger under samma dag. @Fujoor eller om det kanske var @Urtyp har nog mer info men just nu minns jag inte vem av dem det var som tog upp det.
Jag har bestÀllt dÀrifrÄn fler gÄnger Àn jag tÀnker erkÀnna och alltid fÄtt leverans dagen efter, men jag befinner mig Ä andra sidan i samma land.
Konstigt om priserna visas fel, för mig visas det inkl. moms. Är du sĂ€ker pĂ„ att du inte sett fel, lĂ€tt att ta misste pĂ„. Var klockan i lager nĂ€r du bestĂ€llde, sjĂ€lv litar jag aldrig pĂ„ preliminĂ€ra leveranser och bestĂ€ller bara sĂ„nt som finns hemma, men det gĂ€ller alla leverantörer.

Senast Àndrad:
Har ocksÄ alltid sett priserna inklusive moms.

HÀr Àr priset jag ser inkl moms.

upload_2020-9-19_22-26-50.png

HÀr Àr det jag har fÄtt betala.
upload_2020-9-19_22-27-40.png

FörstÄ mig inte riktig pÄ sjÀlva kvittot.
Borde det inte vara €143,20 + €13,97 = €157,17

Jag har bestÀllt dÀrifrÄn fler gÄnger Àn jag tÀnker erkÀnna och alltid fÄtt leverans dagen efter, men jag befinner mig Ä andra sidan i samma land.
Konstigt om priserna visas fel, för mig visas det inkl. moms. Är du sĂ€ker pĂ„ att du inte sett fel, lĂ€tt att ta misste pĂ„. Var klockan i lager nĂ€r du bestĂ€llde, sjĂ€lv litar jag aldrig pĂ„ preliminĂ€ra leveranser och bestĂ€ller bara sĂ„nt som finns hemma, men det gĂ€ller alla leverantörer.

Senast Àndrad:
HÀr Àr priset jag ser inkl moms.

upload_2020-9-19_22-26-50.png

HÀr Àr det jag har fÄtt betala.
upload_2020-9-19_22-27-40.png

FörstÄ mig inte riktig pÄ sjÀlva kvittot.
Borde det inte vara €143,20 + €13,97 = €157,17
Aha, fast dÄ Àr det rÀtt för dig, du betalar 118.35 för klockan samt 13.97 för frakt + moms = 160.1
DÀremot Àr det ju skittrÄkigt Ä vÀnta, men jag skulle som sagt var aldrig bestÀlla nÄgot som inte finns i lager och kan skickas direkt.

Edit: Lustigt att dom tycker det dÀr Àr en damklocka! :hilarious: P.g.a. fÀrgen kanske? :dead:

Ok, de tar moms pÄ frakt ocksÄ. DÄ förstÄr jag. Tack.
Men @Urtyp Àr inte denna klocka i lager?
https://www.relojesdemoda.com/reloj...ck-s5600pg-1er-casio-s5600pg-1er-p-93515.html

Aha, fast dÄ Àr det rÀtt för dig, du betalar 118.35 för klockan samt 13.97 för frakt + moms = 160.1
DÀremot Àr det ju skittrÄkigt Ä vÀnta, men jag skulle som sagt var aldrig bestÀlla nÄgot som inte finns i lager och kan skickas direkt.

Om man har smala handleder som mig, ca 16-16,5cm. Man kan ha komma undan med mÄnga stora G-shock ÀndÄ.
Men jag kan rekommendera nÄgra som jag har.
Modeller som sitter bÀst pÄ mig Àr:
G-shock i "vanlig storlek" Àr DW-5600 serien, GW-B5600 serien, Gulfman G-9100, DW-905 serien
Mindre G-shocks som GMD-S6900MC serien, AV-591 serien (digi analog), den nya GM-S5600 serien. S stÄr för small.
Lite större G-shock men som sitter ÀndÄ bra DW-6900 serien.
Gillar man vintage kan man hitta Club G klockor som Àr mindre, Àr riktade till barn och ungdomar.
Finns Àven en G-shock mini serie i Japan.
Baby G klockor Àr mindre, men jag stör mig pÄ att det stÄr Baby G.

Senast Àndrad:
Om man har smala vrister som mig, ca 16-16,5cm. Man kan ha komma undan med mÄnga stora G-shock ÀndÄ.
Men jag kan rekommendera nÄgra som jag har.
Modeller som sitter bÀst pÄ mig Àr:
G-shock i "vanlig storlek" Àr DW-5600 serien, GW-B5600 serien, Gulfman G-9100, DW-905 serien
Mindre G-shocks som GMD-S6900MC serien, AV-591 serien (digi analog), den nya GM-S5600 serien. S stÄr för small.
Lite större G-shock men som sitter ÀndÄ bra DW-6900 serien.
Gillar man vintage kan man hitta Club G klockor som Àr

Baby G klockor Àr mindre, men jag stör mig pÄ att det stÄr Baby G.

Stort tack, GM-S5600 var riktigt snygga!

6.25 inch haha

Ah, fick inte riktigt ihop det. dragonhf hade mÄnga bra tips.
Stirra dig inte blind pÄ mÄtten nÀr det gÀller G.
Oftast Àr armbandet en integrerad del av klockan och gör att den bÄde kÀnns och upplevs mindre Àn dom faktiska mÄtten.
Jag har smala handleder 16.5 cm men tycker att fyrkanterna ÀndÄ sitter som ett smÀck.

HÄller med Urtyp, ibland sitter stora G-shocks ÀndÄ bra.
Hur ska jag förklara, Àven om klockan Àr bredd och höjden (vertikal) inte Àr allt för stort sÄ sitter klockan bra ÀndÄ.

Ah, fick inte riktigt ihop det. dragonhf hade mÄnga bra tips.
Stirra dig inte blind pÄ mÄtten nÀr det gÀller G.
Oftast Àr armbandet en integrerad del av klockan och gör att den bÄde kÀnns och upplevs mindre Àn dom faktiska mÄtten.
Jag har smala handleder 16.5 cm men tycker att fyrkanterna ÀndÄ sitter som ett smÀck.

Jag bestÀllde min AR via dom och fick leverans inom tre arbetsdagar. Personligen har jag inget att klaga pÄ.

Sitter och lördagssurfar klockor och ramlade in pÄ G Shock. Hittade modellen Master of G och blir ruggit nyfiken vad som motiverar priset 20 k. Att den var rÀtt col lÀr ju inte ensamt rÀcka. NÄgon som har en/som har koll och kan ge ett utlÄtande :)

https://www.klockia.se/casio-g-shock-master-of-g-mtg-g1000gb-1aer

Just den modellen var dyrare Àn andra MTG men premium betyder ju inte alltid bÀttre eller fler funktioner.
Men generellt sett gör materialval, tekniska bedrifter som gps, utökat skydd för stötar och vibrationer (dÄ boetten Àr i metall och svÄrare att skydda mot stötar) och inte minst finishering priset saftigare. Har dessutom nÀra slÀktdrag till MRG och tillverkas i en annan fabrik Àn vanliga G-shock som gör priset högre.

Tillbaka
Topp