• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Den hÀr trÄden var nog inte sÄ bra för mig. Oktober mÄnads inköp :D
2E37BC87-F518-478A-A0D3-C8517C2D1984.jpeg
Ligger pÄ tre den hÀr mÄnaden, min tanke var att testa mig fram till den optimala g-shocken och sÀlja av i takt med att man utvÀrderat klart, men det Àr svÄrt nÀr alla har sina styrkor och svagheter.

Vilken modeller gillar ni bÀst? Jag Àr stor fan av fyrkanterna. Finns ju sÄ mycket att vÀlja pÄ. men tycker förutom att dom Àr sjukt roliga att dom sitter bÀst pÄ min handled.
Finns ju mycket bra i alla prisklasser...

Vilken modeller gillar ni bÀst? Jag Àr stor fan av fyrkanterna. Finns ju sÄ mycket att vÀlja pÄ. men tycker förutom att dom Àr sjukt roliga att dom sitter bÀst pÄ min handled.
Jag har haft lite allt möjligt och tycker Àrligt talat att squares Àr jÀvligt trÄkiga Àven om jag fortfarande har kvar en GW-5000. Favoriten Àr Frogman dÄ jag tilltalas av den asymmetriska designen, tycker att den bÀrs bekvÀmt och att man verkligen kÀnner vilken hög kvalitet det Àr i den jÀmfört med andra modeller.

Den Àr dock lite otymplig och om jag bara fick vÀlja en G sÄ skulle jag nog sÀga GW-9400 med tanke pÄ att den Àr relativt smidig, har i stort sett alla funktioner en G kan/bör ha och Àr samtidigt otroligt prisvÀrd. MRG Àr sÄ klart i en klass för sig men för mig sÄ Àr en G-Shock digital och alla analoga varianter gÄr bort.

Den bÀsta och mest anvÀndbara funktionen av alla pÄ en G-Shock Àr signalen för ny heltimme (förutom det uppenbara att visa rÀtt tid). Jag fattade inte grejen med den funktionen innan jag av misstag aktiverade funktionen. Nu har den rÀddat mig vid ett flertal tillfÀllen. Möten som jag annars missat, möten dÀr tiden Àr slut (för att inte dra över), nÀr ungarna ska cykla till skolan, nÀr jag behöver ta en benstrÀckare efter att ha suttit för lÀnge framför datorn, listan kan göras lÄng.

Vad Àr er erfarenhet av funktionen? AnvÀnder ni den eller upplever ni den bara som störande?
Har alltid dissar den funktionen, men nu Àr jag beredd att ge den en ny chans. Sover dock med klockan men fÄr vÀl hantera det med ett klockbyte.

Fick en flashback till Ättiotalet nÀr vÀldigt mÄnga hade digitalur med timsignalen altiverad. Farsan sprang Marathon och vi satt pÄ Stadion (tror jag) och vÀntade pÄ att han skulle komma i mÄl. Det pep ganska ordentligt i publiken nÀr klockan slog hel.

Den bÀsta och mest anvÀndbara funktionen av alla pÄ en G-Shock Àr signalen för ny heltimme (förutom det uppenbara att visa rÀtt tid). Jag fattade inte grejen med den funktionen innan jag av misstag aktiverade funktionen. Nu har den rÀddat mig vid ett flertal tillfÀllen. Möten som jag annars missat, möten dÀr tiden Àr slut (för att inte dra över), nÀr ungarna ska cykla till skolan, nÀr jag behöver ta en benstrÀckare efter att ha suttit för lÀnge framför datorn, listan kan göras lÄng.

Vad Àr er erfarenhet av funktionen? AnvÀnder ni den eller upplever ni den bara som störande?
OT: Fick Flashbacks till mellanstadiet i början pÄ 80-talet, ALLA hade digitalklockor med timsignal, ett vÀldigt pipande i klassrummet varje heltimme :) Hade ingen G-Shock dÄ men vÀl en minirÀknarklocka :) Har nog inte anvÀnt funktionen pÄ 35 Är :)

Den negativa displayen kanske inte Àr den allra mest lÀsbara i skymning, men det Àr dÀrför man har automatiskt bakgrundsbelysning
A78E5580-110C-48E1-BC98-63AAAADD5DE9.jpeg

E9ADA18D-58F4-4DBE-B9A7-7DFF3420CEDE.jpeg

64596EFC-2560-4887-833E-5A9635DD6EC8.jpeg
Riktigt cool mod!
Efter stÀndigt testande av allt möjligt har jag kommit fram till att Squares Àr det som funkar bÀst för mig. Allra helst med Screwback och BT-modulen (har ocksÄ lyckats överleva utan laddindikator).

Har just nu endast dessa modeller i min Àgo:
- GW-M5610R (orange text i bezel och orange ton i displayen)
- GW-B5600BC-1BER (moddad med gummi frÄn GW-5000 istÀllet för kombilÀnken - man mÄste ha en med negativ display i samlingen)
- GMW-B5000G-1ER (Semi-stÄlis Screwback med BT-modul, personlig favorit som fick mig att slÀppa min GW-5000)
- GMW-B5000D-1ER (SilverstĂ„lis med display frĂ„n en semi-stĂ„lis för ett lite mer ”unikt” utseende och kontrast med svarta knappar och skruvar) <- funderar pĂ„ att slĂ€ppa denna dĂ„ den bĂ€rs lite större L2L Ă€n övriga men Ă€lskar tyngden

Tillbaka
Topp