• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Idag blev blÄ kanadensisk matt jellygrön istÀllet:D
IMG_20201002_155059.jpg
IMG_20201002_155108.jpg

Nyinförskaffad och den första G-Shock jag skaffade i modern tid. Efter detta en stÄlis och en gw5000 som köptes pÄ yodobashi i Osaka. Har alltid Äterkommit till denna som den bekvÀmaste pÄ handleden och nÀr det dök upp en med ett band frÄn gw5000 sÄ klippte jag till. Nu Àr vi fyra i familjen med exakt samma modell.
StÀllde den direkt med clock wave för ios. (För oss som lever i radioskugga)
40D96FCB-EF72-499D-AF25-5CE34C3491CA.jpeg
45D9B90B-531B-4C6D-BAE5-BF3916AA43FB.png
DA6C8637-97E3-412E-856B-4940A0422DC8.jpeg

Nyinförskaffad och den första G-Shock jag skaffade i modern tid. Efter detta en stÄlis och en gw5000 som köptes pÄ yodobashi i Osaka. Har alltid Äterkommit till denna som den bekvÀmaste pÄ handleden och nÀr det dök upp en med ett band frÄn gw5000 sÄ klippte jag till. Nu Àr vi fyra i familjen med exakt samma modell.
StÀllde den direkt med clock wave för ios. (För oss som lever i radioskugga)
40D96FCB-EF72-499D-AF25-5CE34C3491CA.jpeg
45D9B90B-531B-4C6D-BAE5-BF3916AA43FB.png
DA6C8637-97E3-412E-856B-4940A0422DC8.jpeg

Stapelvara I var mans hem :)

Modulen (eller heter det möjligtvis nÄgot annat?) har lite vÀl mycket japansk patina för min smak :hungover:

Screenshot_20200922-135018.jpg
Haha, ja det var kanske lite vÀl mycket geggamoja! :)
Ordet du söker Àr boetten (the case) modulen Àr det som sitter inuti, jag trodde först den var otÀt och du fÄtt in en massa skit.
Det dÀr fÄr du snabbt bort med lite vatten och tvÄl.

Skulle en GBX-100 vara bra att ha som tidtagarur pÄ gymmet? OvanstÄende behöver tyvÀrr 3 tryck för att komma till tidtagning och 3 tryck för att komma tillbaka till main screen...

Vatten + nÄgra droppar Yes + mjuk tandborste = :happyhappy:

Tack för tipset! Har en tandborste just för klockrengöring (vilket min fru tycker Àr vÀldigt roligt) ^^

Haha, ja det var kanske lite vÀl mycket geggamoja! :)
Ordet du söker Àr boetten (the case) modulen Àr det som sitter inuti, jag trodde först den var otÀt och du fÄtt in en massa skit.
Det dÀr fÄr du snabbt bort med lite vatten och tvÄl.

Jaha! MÄste sÀga att jag Àr lite förvirrad över hur G-Shocks Àr uppbyggda dÄ bezeln tÀcker större delen av klockan sÄ :hilarious: FÄr försöka googla fram en flowchart :)

Skulle en GBX-100 vara bra att ha som tidtagarur pÄ gymmet? OvanstÄende behöver tyvÀrr 3 tryck för att komma till tidtagning och 3 tryck för att komma tillbaka till main screen...
Ingen aning men GW9400 startar i alla fall tidtagning med ett enda tryck. :) Jag tror att den Àr ganska ensam om det?

Ingen aning men GW9400 startar i alla fall tidtagning med ett enda tryck. :) Jag tror att den Àr ganska ensam om det?
StÀmmer. GA700 gör det ocksÄ men dÄ mÄste man flytta visar varje gÄng ocksÄ :hilarious:
Är lite för rĂ€dd om min oförstörbara GW-9400 ifall jag rĂ„kar gĂ„ emot en skivstĂ„ng eller nĂ„t...

Tillbaka
Topp