Mycket nöjd med mina tripplar !
Nu fÄr det dock bli lite lugnt med klockinköp för ett tag framöver .
Ajajaj, ser allt att du behöver en Mudmaster
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Mycket nöjd med mina tripplar !
Nu fÄr det dock bli lite lugnt med klockinköp för ett tag framöver .
Ajajaj, ser allt att du behöver en Mudmaster
Det hÀr kanske krÀver sin egna trÄd, men testar hÀr först!
Postade nyligen en bild pÄ en gshock som jag testade hos urmakaren, och efter det kan jag vÀl pÄstÄ att jag blivit lite besatt. Och jag gillar att göra lite research innan jag klickar hem nÄgot!
Har stött pÄ nÄgra problem, square gshocks verkar vara en mindre vetenskap.
Screwbacks hit Ä dit, solar, dw kontra gw (va betyder det?), 5000,5600, 5610 osv, och för mig till synes slumpmÀssigt avslutande bokstÀver... SÄ i min villfarelse beslutade jag mig för att Ànnu en gÄng vÀnda mig hit.
1.Finns det nÄgonstans dÀr det finns en bra och uppdaterad sammanfattning och jÀmförelse av de olika modellerna? Hittar mest olika sidor dÀr enstaka modeller fÄr reviews typ, sÄ blir mycket överflödig och överlappande text, exempelvis att de Àr resistenta mot shock Ä vatten...
2.hur kommer det sig att det inte finns nÄgra med safirglas, eller ja, sÄg en i titan men verkar inte hitta den nÄgonstans... Eller finns det/ kommer det fler?
3.finns det nÄgon downside med solar-modellerna? Typ svÄrare batteribyten eller att man mÄste byta ut hela modulen efter ett tag?
4. Ăr jag helt Lost om jag hoppas pĂ„ en f91 med gshock-egenskaper?
5. NÄgon som vet om planer pÄ mindre gshock Squares finns i rullarna?
Det hÀr kanske krÀver sin egna trÄd, men testar hÀr först!
Postade nyligen en bild pÄ en gshock som jag testade hos urmakaren, och efter det kan jag vÀl pÄstÄ att jag blivit lite besatt. Och jag gillar att göra lite research innan jag klickar hem nÄgot!
Screwbacks hit Ä dit, solar, dw kontra gw (va betyder det?), 5000,5600, 5610 osv, och för mig till synes slumpmÀssigt avslutande bokstÀver... SÄ i min villfarelse beslutade jag mig för att Ànnu en gÄng vÀnda mig hit.
1.Finns det nÄgonstans dÀr det finns en bra och uppdaterad sammanfattning och jÀmförelse av de olika modellerna? Hittar mest olika sidor dÀr enstaka modeller fÄr reviews typ, sÄ blir mycket överflödig och överlappande text, exempelvis att de Àr resistenta mot shock Ä vatten...
2.hur kommer det sig att det inte finns nÄgra med safirglas, eller ja, sÄg en i titan men verkar inte hitta den nÄgonstans... Eller finns det/ kommer det fler?
3.finns det nÄgon downside med solar-modellerna? Typ svÄrare batteribyten eller att man mÄste byta ut hela modulen efter ett tag?
Haha redan haft en GWG-1000 .
Samma hÀr, saknar den fortfarande. Finns tyvÀrr mycket annat roligt att testa
Tough Solar-klockorna ska du aldrig behöva byta batteri pÄ.Det hÀr kanske krÀver sin egna trÄd, men testar hÀr först!
Tough Solar-klockorna ska du aldrig behöva byta batteri pÄ.
Dom brukar ha en backup pÄ ca 1 Är innan batteriet blir helt urladdat om den fÄr vara i mörker konstant.. Men Ä andra sidan sÄ börjar den ju laddas sÄ fort den fÄr ljus pÄ sig igen
Kommer inte ihÄg vem hÀr i trÄden som köpte en ny G som kom "död", det rÀckte med ljus en dag sÄ var den igÄng igen har jag för mig..
Jag försökte nysta i det dÀr sjÀlv för ett tag sedan och kan dela med mig av vad jag kom fram till.Det hÀr kanske krÀver sin egna trÄd, men testar hÀr först!
Kan flika in att GW-M5610 Àr marginellt mindre (lug 2 lug) Àn DW-5600E samt GW-5000 och passar en mindre handled bÀttre som den gjorde för mig!Jag försökte nysta i det dÀr sjÀlv för ett tag sedan och kan dela med mig av vad jag kom fram till.
Den ursprungliga g-shock frÄn 1983 var DW-5000c och sÄg ut sÄhÀr
Den ersattes av DW-5600 som lever kvar idag som DW-5600E, och Àr instegsmodellen, dvs motsvarigheten till F-91w. FunktionsmÀssigt Àr denna nÀrmast den ursprungliga, och estetiskt nÀrmast andra generationen.
NÀsta steg upp i ryggraden Àr GW-M5610. Jag tror att G i början Àr solar, och det inledande M:et Àr multiband. GW-M5610-1ER (ER för Europa) Àr den som estetiskt Àr nÀrmast den ursprungliga frÄn 1983.
En nÀmnvÀrd skillnad mot ur-g-shocken Àr baksidan.
DW-5600 har stansat:
GW-M5610 har frÀst:
De ursprungliga hade skruvade, vilket var möjligt tack vare att de ocksÄ hade innerboet av stÄl. För att fÄ rÀtta kÀnslan Àr det alltsÄ angelÀget med screwback. Lösningen pÄ det Àr GW-5000. HÀr Àr GW-5000-1JF (JF för Japan). Japan domestic, men ganska vanlig hÀr. Jag grÀmer mig lite att jag inte slog till senast jag fick erbjudande.
NÀsta steg Àr de relativt nya Bluetooth-modulerna. HÀr Àr GW-B5600BC-1BER. Notera Àven kompositlÀnken. (B för Bluetooth?)
Dessa moduler sitter Àven i "full metal" stÄlisarna, tex GMW-B5000GD-1ER (M för metall?)
HÀr har vi fÄtt tillbaka tegelstensstrukturen pÄ tavlan. DÄ dessa Àr helt i stÄl har de Àven screwback. Men de har Àven ytterboett och lÀnk i stÄl vilket gör dem ganska tunga mot hur en g-shock ska vara. Lösningen Àr titanversionen som tyvÀrr Àr limiterad. Den har Àven safirglas. GMW-B5000TB-1ER. (T för titan?)
För egen del tycker jag att gw-m5610 Àr ganska optimal. Extremt prisvÀrd, marginellt dyrare Àn dw-5600 och med rÀtt utseende och solar och multiband. Jag har Àven en stÄlis för att ha nÄgot som kÀnns lite mer gediget, men dÄ moddad för att se ut som dw-5000c.
OcksÄ vÀrda att nÀmna Àr den större "King square" GX-56BB (X för XL?)
Den mindre Baby-G BGD-560-1 (B för baby?)
Samt den mycket mindre GM-S5600-1ER (S för small?)
Det finns ocksÄ en kommande serie DWE-5600 med carbon core guard och snabbkoppling pÄ bandet för att enkelt kunna förÀndra utseendet. Carbon Core Guard innebÀr att innerboet Àr kolfiberarmerad. SÄledes ingen screwback.
Sen finns nÀstan obegrÀnsat med avarter, men med kunskap om "kÀrnan" blir det lÀttare att förstÄ grenarna.
Wow! Grymt bra inlÀgg! Tack!Jag försökte nysta i det dÀr sjÀlv för ett tag sedan och kan dela med mig av vad jag kom fram till.
Den ursprungliga g-shock frÄn 1983 var DW-5000c och sÄg ut sÄhÀr
Den ersattes av DW-5600 som lever kvar idag som DW-5600E, och Àr instegsmodellen, dvs motsvarigheten till F-91w. FunktionsmÀssigt Àr denna nÀrmast den ursprungliga, och estetiskt nÀrmast andra generationen.
NÀsta steg upp i ryggraden Àr GW-M5610. Jag tror att G i början Àr solar, och det inledande M:et Àr multiband. GW-M5610-1ER (ER för Europa) Àr den som estetiskt Àr nÀrmast den ursprungliga frÄn 1983.
En nÀmnvÀrd skillnad mot ur-g-shocken Àr baksidan.
DW-5600 har stansat:
GW-M5610 har frÀst:
De ursprungliga hade skruvade, vilket var möjligt tack vare att de ocksÄ hade innerboet av stÄl. För att fÄ rÀtta kÀnslan Àr det alltsÄ angelÀget med screwback. Lösningen pÄ det Àr GW-5000. HÀr Àr GW-5000-1JF (JF för Japan). Japan domestic, men ganska vanlig hÀr. Jag grÀmer mig lite att jag inte slog till senast jag fick erbjudande.
NÀsta steg Àr de relativt nya Bluetooth-modulerna. HÀr Àr GW-B5600BC-1BER. Notera Àven kompositlÀnken. (B för Bluetooth?)
Dessa moduler sitter Àven i "full metal" stÄlisarna, tex GMW-B5000GD-1ER (M för metall?)
HÀr har vi fÄtt tillbaka tegelstensstrukturen pÄ tavlan. DÄ dessa Àr helt i stÄl har de Àven screwback. Men de har Àven ytterboett och lÀnk i stÄl vilket gör dem ganska tunga mot hur en g-shock ska vara. Lösningen Àr titanversionen som tyvÀrr Àr limiterad. Den har Àven safirglas. GMW-B5000TB-1ER. (T för titan?)
För egen del tycker jag att gw-m5610 Àr ganska optimal. Extremt prisvÀrd, marginellt dyrare Àn dw-5600 och med rÀtt utseende och solar och multiband. Jag har Àven en stÄlis för att ha nÄgot som kÀnns lite mer gediget, men dÄ moddad för att se ut som dw-5000c.
OcksÄ vÀrda att nÀmna Àr den större "King square" GX-56BB (X för XL?)
Den mindre Baby-G BGD-560-1 (B för baby?)
Samt den mycket mindre GM-S5600-1ER (S för small?)
Det finns ocksÄ en kommande serie DWE-5600 med carbon core guard och snabbkoppling pÄ bandet för att enkelt kunna förÀndra utseendet. Carbon Core Guard innebÀr att innerboet Àr kolfiberarmerad. SÄledes ingen screwback.
Sen finns nÀstan obegrÀnsat med avarter, men med kunskap om "kÀrnan" blir det lÀttare att förstÄ grenarna.
Hehe. Men den var ny för dig i alla fallMin GW-6900 var helt död nÀr jag fick den (begagnad och producerad 2009). Behövde ha den en kort stund i solen innan den kvicknade till
Gick ju bra för mig med att lÄta bli att köpa klocka pÄ ett tag , rÄkade klicka hem en GW-M5610 . FÄrkanskegöra mig av med nÄgon av dom tre jag har .
Den kan du ju ha som beater!
Exakt min tanke med GW-M5610
Resonerar definitivt detsamma gÀllande att 5600 eller 5610 Àr perfekta beaters som jag inte behöver vara rÀdd om .Jamen det Àr ju sjÀlvklart!
T ex MRG och stÄlisar har man ju som finklockor. DW 5600 alt GW 5610 Àr ju perfekta beaters.
Hehe. Men den var ny för dig i alla fall
Fast dom Àr grymma till att hÄlla sig vid liv utan massa batteribyten
Solar och Multiband, sÄ har man en vÀrsting!!
Japp, den Àr grym. SÀrkilt med kombilÀnken. HÄller tummarna för en version med uppdaterad modul.Ja det Àr en episk kombo. Efter att ha lÀst @DrSbaitso s utmÀrkta inlÀgg sÄ kÀnns GW-5000-1JF som ett givet köp
Jag kanske kanske kanske ska göra mig av med min GW-5000 i mint skick med ny bezel och kombilÀnk. Fullset. Skicka PM sÄ snackar vi mer dÀr .Ja det Àr en episk kombo. Efter att ha lÀst @DrSbaitso s utmÀrkta inlÀgg sÄ kÀnns GW-5000-1JF som ett givet köp
Jag kanske kanske kanske ska göra mig av med min GW-5000 i mint skick med ny bezel och kombilÀnk. Fullset. Skicka PM sÄ snackar vi mer dÀr .
Bara 3 kanske???Jag kanske kanske kanske ska göra mig av med min GW-5000 i mint skick med ny bezel och kombilÀnk. Fullset. Skicka PM sÄ snackar vi mer dÀr .