• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag tycker att en positiv display alltid Àr att föredra ur lÀsbarhetssympunkt och gick sjÀlv pÄ den svarta med guldfÀrgade detaljer. Modellen Àr en riktig sleeper, ingen tror att det Àr nÄgot annat Àn en plastklocka för runt tusenlappen men du vet sjÀlv vad du har. Den hÀr börjar vara litet klurig att hitta som ny (dyker upp ibland pÄ olika sajter) sÄ jag löste det genom en köpesannons hÀr pÄ KS. RÀkna med att betala runt 11-12 tusen för ett ex. i gott skick.
20200825_082703.jpg
Ruggigt snygg!

Yepp. Alla mina solar ligger dÀr nÀstan permanent för bÄde ljus och radiosignal.
Hehe. El Frugovich tyckte inte att klockorna skulle bo pÄ finhyllan nere sÄ dom blev förpassade till en hylla pÄ övervÄningen istÀllet.
Men hon var iaf snÀll och omtÀnksam sÄ dom fick utsikt bredvid ett fönster sÄ dom Àr laddade och synkade förjÀmnan nu =)

Fattar inte hur jag missar g-shocks pÄ tradera, inte första gÄngen. Tycker annars att jag spanar rÀtt friskt :)
Ja, samma hÀr. Söktermerna spelar en viss roll, samt att annonsörer ibland inte skriver ut tillverkare, modell/ref korrekt. Tex sÄ ser man ibland att ordet "Casio" inte finns med nÄgonstans i varken rubrik eller beskrivning, samma med "G-Shock" samt olika (fel)stavningar "GShock" och liknande.
Har Àven sett G-Shocks som listats bara som "digital klocka" + enkel beskrivning samt ett utropspris, inget mer... dom missar man ju Àven om man söker med bÄde "casio" och "g-shock" som söktermer. :rolleyes:

Jag tycker att en positiv display alltid Àr att föredra ur lÀsbarhetssympunkt och gick sjÀlv pÄ den svarta med guldfÀrgade detaljer. Modellen Àr en riktig sleeper, ingen tror att det Àr nÄgot annat Àn en plastklocka för runt tusenlappen men du vet sjÀlv vad du har. Den hÀr börjar vara litet klurig att hitta som ny (dyker upp ibland pÄ olika sajter) sÄ jag löste det genom en köpesannons hÀr pÄ KS. RÀkna med att betala runt 11-12 tusen för ett ex. i gott skick.
20200825_082703.jpg
Tack för input.
Har sen i gÄr kvÀll en köpesannons ute. Förhoppningsvis Àr det nÄgon hÀr pÄ KS som vill slÀppa en Titanare till mig.

Om man Ă€r ett fan av lĂ€sbarhet pĂ„ klockor, alltsĂ„ det Ă€r typ prio ett. Borde man undvika denna dĂ„? Negativ display kĂ€nns egentligen inte lockande pga. detta Ă€ven om det Ă€r coolt. Men det verkar som att STN negativa Ă€ndĂ„ har ganska bra lĂ€sbarhet, men Ă€r den 'okej' för att vara negativ eller Ă€r den bra (ute,inne,mörker,solljus etc.)? Tyckte priset pĂ„ denna var lockande. Är medveten om att limiteringen inte innebĂ€r nĂ„got sĂ€rskilt, bara lite extra gotte och större lĂ„da, men den Ă€r billigare Ă€n olimiterade.
Edit: Juste! Skulle ocksÄ skriva att jag har en GW-M5610 i nulÀget som jag Àr grymt nöjd med ur ovan hÀnseende, men vill uppgradera lite.

Screenshot_20201117-212820_Chrome.jpg

Senast Àndrad:
Man kan leva med negativ skÀrm sÀrskilt om den har auto backlight, men den har inte en chans mot den positiva displayen i lÀsbarhet.
Är det BT du vill uppgradera till? Eller Ă€r det metallband och bezel?
Om man Ă€r ett fan av lĂ€sbarhet pĂ„ klockor, alltsĂ„ det Ă€r typ prio ett. Borde man undvika denna dĂ„? Negativ display kĂ€nns egentligen inte lockande pga. detta Ă€ven om det Ă€r coolt. Men det verkar som att STN negativa Ă€ndĂ„ har ganska bra lĂ€sbarhet, men Ă€r den 'okej' för att vara negativ eller Ă€r den bra (ute,inne,mörker,solljus etc.)? Tyckte priset pĂ„ denna var lockande. Är medveten om att limiteringen inte innebĂ€r nĂ„got sĂ€rskilt, bara lite extra gotte och större lĂ„da, men den Ă€r billigare Ă€n olimiterade.
Edit: Juste! Skulle ocksÄ skriva att jag har en GW-M5610 i nulÀget som jag Àr grymt nöjd med ur ovan hÀnseende, men vill uppgradera lite.

Screenshot_20201117-212820_Chrome.jpg

Man kan leva med negativ skÀrm sÀrskilt om den har auto backlight, men den har inte en chans mot den positiva displayen i lÀsbarhet.
Är det BT du vill uppgradera till? Eller Ă€r det metallband och bezel?
Metallband och boett med screwback samt BT (BT frÀmst för att jag vill Ät 'find my phone'. Kommer nog anvÀnda den funktionen en gÄng eller tvÄ. MÄste-ha-funktion dÀrmed, inte sant!?)

Edit: fattar fan inte varför de envisas med att göra sÄ mÄnga negativa displayer!?

Om man Àr ett fan av lÀsbarhet pÄ klockor, alltsÄ det Àr typ prio ett. Borde man undvika denna dÄ? Negativ display kÀnns egentligen inte lockande pga. detta Àven om det Àr coolt.
Svar ja. Undvik. Du ska givetvis ha en positiv LCD med dom preferenserna.

Om du dÀremot kan tÀnka dig att ta en extra sekund eller tvÄ att vicka pÄ handleden för att se vad klockan Àr vid dÄligt ljus. (Eller anvÀnda bakgrundsbelysningen, auto eller ej) Ja dÄ kan du Àven köpa vilken negativ LCD som helst.

Tillbaka
Topp