• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Knep en rÀtt billig dw-003 frÄn tratten. Runt 170 blev det med frakt. Gillar ju dw-003/004 modellerna jÀkligt mkt. Det stÄr att den Àr trasig men jag kan nog fÄ liv i den. Den verkar dock sakna han delen av plastspÀnnet. Antar att ingen hÀr har nÄn gammal som ligger och skrÀpar? Annars tÀnker jag att jag fÄr sy om velcro bandet.
Det verkar vara en kul limiterad variant dÀr det istÀllet för PROTECTION stÄr complete destruction.
1BDDB3EE-5B57-4D6A-8DF7-4A80C40F9532.png
Jag sÄg den dÀr annonsen hÀromdan och googlade lite. Hittade det hÀr:
"This is a rare vintage Casio G-Shock watch featuring the art of pro skateboarder Ed Templeton. This was the first series of Twenty-First Century Boys."
https://www.worthpoint.com/worthopedia/vintage-shock-21st-b-ed-templeton-169040840

Hoppas du fÄr liv i den!
 
Jag sÄg den dÀr annonsen hÀromdan och googlade lite. Hittade det hÀr:
"This is a rare vintage Casio G-Shock watch featuring the art of pro skateboarder Ed Templeton. This was the first series of Twenty-First Century Boys."
https://www.worthpoint.com/worthopedia/vintage-shock-21st-b-ed-templeton-169040840

Hoppas du fÄr liv i den!
Hittade den sidan ocksÄ men insÄg att bandet skiljer sig. Vintage vÀrdet Àr nog borta men kul ÀndÄ :)
 
Ja absolut, det Ă€r en helt fantastisk klocka och det var inte menat som nĂ„gon slags kritik mot dig. Det Ă€r jĂ€ttekul att folk delar med sig av sĂ„nt hĂ€r men jag tycker som sagt att förpackningen inte riktigt Ă€r vĂ€rdig en klocka av sĂ„dan kaliber. 😁

Ja absolut, det Ă€r en helt fantastisk klocka och det var inte menat som nĂ„gon slags kritik mot dig. Det Ă€r jĂ€ttekul att folk delar med sig av sĂ„nt hĂ€r men jag tycker som sagt att förpackningen inte riktigt Ă€r vĂ€rdig en klocka av sĂ„dan kaliber. 😁
Det Àr lugnt, tog det inte som kritik
 
  • Like
Reactions: HSK
Gott folk, jag har ett förslag: Kan vi tipsa varandra om olika Casio/G-Shock och nÀra relaterade erbjudanden under Black Friday/Week direkt hÀr i G-ShocktrÄden?
Det Ă€r vĂ€l fler Ă€n jag som kĂ€nner ett sting av FOMO redan nu? 😅

gw5000_27.jpg

(GW-5000)

Tycker det lÄter som en bra idé :)

WUS har Àven en bra trÄd med deals som @Derix tipsade om tidigare i trÄden.

 
Jag köpte den hÀr Rangeman av @S.L i somras och har haft den nÀstan varje dag sedan dess. Perfekt klocka att ha pÄ förÀldraledighet. TÄlig, bra att ta tid pÄ tupplurar mm. och gÄr att lÀsa mitt i mörka natten. Mycket hemmafix har den sett ocksÄ, inget alvarligt bara en altan och en takrivning/sanering :) Det gula skalet som Àr frÄn en JDM jubileumsupplaga men just den hÀr klockan levererades som en vanlig svart. Det har blivit lite mÀrken pÄ bezeln sedan bilden nedan togs men sÄ ska det ju vara pÄ en G-shock!
CD6720AC-BED4-4037-A20F-1555EE65C8AC.jpeg


HÀromdagen bytte jag skal till ett blÄtt som jag fick med pÄ köpet. Riktigt snyggt och kÀndes bra att gÄ över till nÄgot lite diskretare efter att ha gÄtt runt med en jÀttestor knallgul klocka i flera mÄnader :D
0491A006-8D55-4CE5-B85E-6EFCC49ABAE9.jpeg


Jag kan tycka att den nÀstan blev lite "dressig", i alla fall jÀmfört med den gula skruden ;) MÄste sÀga att det Àr en kanonklocka som jag Àr extremt nöjd med. Snart fÄr jag tillbaka tvÄ automater frÄn urmakaren sÄ dÄ har jag lite att vÀlja pÄ igen men jag tycker inte att det har varit "svÄrt" att ha den hÀr som enda klocka som jag i princip haft nu i ett bra tag :)
F8828DCD-B9C4-4515-9B07-E628A0180B81.jpeg
 
Jag köpte den hÀr Rangeman av @S.L i somras och har haft den nÀstan varje dag sedan dess. Perfekt klocka att ha pÄ förÀldraledighet. TÄlig, bra att ta tid pÄ tupplurar mm. och gÄr att lÀsa mitt i mörka natten. Mycket hemmafix har den sett ocksÄ, inget alvarligt bara en altan och en takrivning/sanering :) Det gula skalet som Àr frÄn en JDM jubileumsupplaga men just den hÀr klockan levererades som en vanlig svart. Det har blivit lite mÀrken pÄ bezeln sedan bilden nedan togs men sÄ ska det ju vara pÄ en G-shock!
CD6720AC-BED4-4037-A20F-1555EE65C8AC.jpeg


HÀromdagen bytte jag skal till ett blÄtt som jag fick med pÄ köpet. Riktigt snyggt och kÀndes bra att gÄ över till nÄgot lite diskretare efter att ha gÄtt runt med en jÀttestor knallgul klocka i flera mÄnader :D
0491A006-8D55-4CE5-B85E-6EFCC49ABAE9.jpeg


Jag kan tycka att den nÀstan blev lite "dressig", i alla fall jÀmfört med den gula skruden ;) MÄste sÀga att det Àr en kanonklocka som jag Àr extremt nöjd med. Snart fÄr jag tillbaka tvÄ automater frÄn urmakaren sÄ dÄ har jag lite att vÀlja pÄ igen men jag tycker inte att det har varit "svÄrt" att ha den hÀr som enda klocka som jag i princip haft nu i ett bra tag :)
F8828DCD-B9C4-4515-9B07-E628A0180B81.jpeg
Har du snö??? Vill oxĂ„ ha!! 😁
GĂ€llande klockan kan jag inte annat Ă€n att hĂ„lla med. Rangeman Ă€r en riktigt go klocka. FĂ„r nog byta klĂ€der pĂ„ en av mina i helgen bara för att. Nu har dom vart gröna ett tag🙂
 
  • Like
Reactions: S.L
Gott folk, jag har ett förslag: Kan vi tipsa varandra om olika Casio/G-Shock och nÀra relaterade erbjudanden under Black Friday/Week direkt hÀr i G-ShocktrÄden?
Det Ă€r vĂ€l fler Ă€n jag som kĂ€nner ett sting av FOMO redan nu? 😅

gw5000_27.jpg

(GW-5000)
Www.klockonline.com hade en hel del rabatter pĂ„ G-shock nu. Hur dom Ă€r att handla med och/eller om priserna Ă€r bra lĂ„ter jag vara osagt😁
 
Tillbaka
Topp