• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fredrik78

Cartier
Det Àr riktigt kul med dessa dÄ man för en billig peng kan fÄ dem nÀstan som nya med ett bezelbyte :)
622CADA9-CAB0-47E9-8003-066E0357AF7F.jpeg
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
En minst sagt bisarr och vÀldigt trÄkig historia. Som nÄgra sÀkert minns sÄ var det jag som sÄlde denna klocka till @Sonnyboy och jag kÀnner dÀrför att jag vill vara tydlig med att jag sjÀlvklart inte visste att denna klocka var stulen. Jag Àr ocksÄ helt sÀker pÄ att den som jag köpte den av var fullstÀndigt ovetandes om detta faktum, klockan var som sagt fullset med butiksstÀmplat och daterat garanticertifikat.
- Oerhört trÄkig hÀrva det hÀr, naturligtvis omöjligt att misstÀnka nÄt fuffens nÀr allt Àr i sin ordning med cert o dyl.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
StĂ€llde ju nyss en frĂ„ga om var (eller om) man kan hitta en DW-6600...Det var min först G-shock. Överlevde vĂ€rnplikt och en utlandstjĂ€nst mm innan den försvann, kastades, jag vet inte vart den tog vĂ€gen.

en sÄn hÀr alltsÄ.
8E6E6E43-554F-4AB1-9FAF-9095F79B485B.jpeg

Men de fanns ju inte att fÄ tag pÄ i fint skick till en rimlig peng.

sÄ jag gick pÄ det nÀst bÀsta. En DW6900-1V. Fick hem den i veckan och jag Àr löjligt nöjd! Den röda texten Àr det som gör det.
kÀnns nÀstan som man Àr 20 igen..
EFA78A4D-BB2A-41ED-871D-15D8858C04F5.jpeg
 

Bergets

Panerai
apropÄ MTG-G1000D, Àr det nÄgon hÀr som Àgt en MTG, upplevs de inte lite "billiga" och plastiga eftersom boet Àr mestadels plast?
och vad Àr egentligen skillnaden till B1000 som Àr halva priset?

49856640-72541437-11453-org.jpg
 

Bergets

Panerai
En julklapp klar till sambon och kanske den bĂ€sta i och med att det Ă€r en G-Shock 🙌😎😉. GMD-B800-4ER
20085956-2CF0-406F-A1A5-3024AD5B1624.jpeg
DEB32278-2C54-423D-8671-C3E56D632E85.jpeg
Riktigt fin! Jag blev med sugen pÄ att köpa en till min bÀttre hÀlft :p
hon fick dock en klocka i förrfjol och ett garmin-band i somras - frĂ„gan Ă€r ifall det inte blir för mycket klockor för en icke-klockintresserad.... hon har förvisso ingen G-shock... đŸ€”đŸ€”đŸ€”đŸ€”đŸ€”
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Riktigt fin! Jag blev med sugen pÄ att köpa en till min bÀttre hÀlft :p
hon fick dock en klocka i förrfjol och ett garmin-band i somras - frĂ„gan Ă€r ifall det inte blir för mycket klockor för en icke-klockintresserad.... hon har förvisso ingen G-shock... đŸ€”đŸ€”đŸ€”đŸ€”đŸ€”
"Åhhh, inte en klocka till... Fast den var ju faktiskt riktigt fin...."
Det dĂ€r uttrycket har jag hört nĂ„gra gĂ„nger nu 😁
Och Ă€n har hon inte begĂ€rt skiljsmĂ€ssa 👍đŸ€Ș
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt fin! Jag blev med sugen pÄ att köpa en till min bÀttre hÀlft :p
hon fick dock en klocka i förrfjol och ett garmin-band i somras - frĂ„gan Ă€r ifall det inte blir för mycket klockor för en icke-klockintresserad.... hon har förvisso ingen G-shock... đŸ€”đŸ€”đŸ€”đŸ€”đŸ€”
Den verkar vara supertrevlig och jag tror/hoppas sambon blir nöjd đŸ„ł. Jag gav henne en Baby-G förra Ă„ret som hon har pĂ„ sig 24/7 utan att överdriva sĂ„ dags att uppgradera lite. Klart din dam ska ha en G-Shock 👌🙌😎
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Nu har mina tre resefodral anlĂ€nt 🙌, kĂ€nns som att det Ă€r bra kvalitĂ©t för pengarna 🙂. Blir tight med fem klockor och tre fodral. FrĂ„gan Ă€r vilka tvĂ„ som eventuellt ska bort 😎😉.
95774F0F-CB6E-4C6A-9160-979FDF243A0A.jpeg
Men om du har 5 klockor behöver du ju bara 4 resefodral. En klocka sitter vÀl pÄ armen.
SĂ„ sĂ€lj en klocka eller Ă€n hellre. Köp ett fodral till. 😉
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Men om du har 5 klockor behöver du ju bara 4 resefodral. En klocka sitter vÀl pÄ armen.
SĂ„ sĂ€lj en klocka eller Ă€n hellre. Köp ett fodral till. 😉
Tur att nĂ„gon av oss anvĂ€nder bĂ„da hjĂ€rnhalvorna đŸ˜‚đŸ€ŁđŸ˜‰. Bara en som ska bort och dĂ„ Ă€r valet enkelt 😎. Vore dĂ€remot optimalt med en stabil trippel 👌.
 

Crispie

Rolex
Kusligt vÀder idag. Tur man har kompass sÄ man inte gÄr vilse. Jag diggar Rangeman skarpt. NÄgon som kommenterade för ett tag sen att den sitter vÀldigt platt pÄ handleden och det kan jag hÄlla med om. Jag har cirka 16-16.5 handleder och dess storlek har skrÀmt mig lite men jag tycker att det funkar hur bra som helst.
20201205_144940.jpg
 

Crispie

Rolex
apropÄ MTG-G1000D, Àr det nÄgon hÀr som Àgt en MTG, upplevs de inte lite "billiga" och plastiga eftersom boet Àr mestadels plast?
och vad Àr egentligen skillnaden till B1000 som Àr halva priset?

49856640-72541437-11453-org.jpg
Bra frĂ„ga! Vill ocksĂ„ höra mer om det och generellt om erfarenheter av MTG. Är riktigt sugen att klĂ€mma pĂ„ en. Finns de ett bra utbud av dom pĂ„ Klockmaster Globen?
 

lulemarcus

Panerai
Kusligt vÀder idag. Tur man har kompass sÄ man inte gÄr vilse. Jag diggar Rangeman skarpt. NÄgon som kommenterade för ett tag sen att den sitter vÀldigt platt pÄ handleden och det kan jag hÄlla med om. Jag har cirka 16-16.5 handleder och dess storlek har skrÀmt mig lite men jag tycker att det funkar hur bra som helst.
20201205_144940.jpg
Skönaste g-shocken jag Àger. Sitter sÄ bra!
 
Topp