• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

S

Staafen

Guest
SoffhÀng med G'n!
20201208_213846-01.jpeg
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Trevlig! Den dÀr fÄr du gÀrna sÀga till om du ska sÀlja framöver.
Finns pÄ Watchshop för 950kr. Bra pris i mitt tycke.
Edit: sÄg att den jag lÀnkade till var pÄ nÄgon sorts tygband
 
S

Staafen

Guest
Finns pÄ Watchshop för 950kr. Bra pris i mitt tycke.
Tack för tipset! 😃
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Finns pÄ Watchshop för 950kr. Bra pris i mitt tycke.
Edit: sÄg att den jag lÀnkade till var pÄ nÄgon sorts tygband

Det ingÄr ett tygband utöver gummibandet :)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor

lofgreno

Vacheron
Tror det blir en bestÀllning pÄ en sÄdan, kanske redan idag...

TyvÀrr gÄr den inte att bestÀlla. Det Àr en s.k. Porter-mod av @Fujoor .
Det nÀrmaste Àr ju en GMW-B5600G. :)
 

lulemarcus

Panerai
gbd800.jpg


Casio G-shock GBD-800UC-8ER
Nu har jag hunnit bekanta mig med klockan och Àr redo att göra en lite lÀngre sammanfattning.

Först det positiva:
  • BT uppkoppling mot en bra app
  • Perfekt storlek
  • Priset
  • Find (telefon) funktionen
  • Fullproppad med funktioner
  • Skönt armband
  • I min mening, rĂ€tt snygg design

Det negativa (i fallande irritationsgrad):
  • Step-counter funktionen tillsammans med appen
  • Mittenknappen styr inte ljuset
  • Lite för lĂ„g kvalitetskĂ€nsla jĂ€mför med min andra g-shocks - knarrar och knirrar ibland
  • SpĂ€nnet till armbandet i plast - inte vĂ€rdigt en g-shock i min mening

Jag vet inte om jag anvÀnder klockan fel, men jag trodde (naivt kanske) att man skulle kunna ersÀtta den annars trÄkiga Suunto klockan som alltid Àr urladdad. Jag anvÀnder aldrig pulsband sÄ för mig handlar det bara om att fÄ ut kilometertid, strÀcka efter passet och tid. Nu kan jag fÄ GPS plottning i appen men den Àr liksom inte i synk med klockan. Jag trodde GPS loggning skulle kunna startas dÄ stoppuret startas. TÀnk er klockan som fjÀrrkontroll till Runkeeper, ungefÀr sÄ skulle jag vilja ha det. Sedan kan jag inte fÄ ut strÀcka frÄn appen, bara ett spÄr över var jag gÄtt och totala antalet steg. Jag skulle vilja att appen rÀknade ut avstÄnd, jag Àr HELT obrydd över hur mÄnga steg jag gÄtt. Eftersom att den ÀndÄ anvÀnt GPS pÄ telefonen sÄ borde det gÄ att fÄ ut samma typ av data som i andra appar sÄ som Runkeeper.

Om nÄgon har en bra tutorial över kartdelen pÄ appen sÄ fÄr ni gÀrna höra av er. Finns det nÄgon setting som gör att kartan faktiskt kan visa kilometeter och bara loggar dÄ jag vill det (nu loggar appen sÄ lÀnge den Àr igÄng)?
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
jĂ€klar va snygg GMWB5000TCF-2 Ă€r 😍

Àr det en ny release eller har den varit ute ett tag? hag inte sett den blÄa varianten innan


GMW-B5000TCF-2-Blue-Camo-Titanium.jpg


G-Shock-GMWB5000TCF-2-1.jpg
Den jÀkeln har vart ute sen i somras ca. Har frestats sen dess :bag:
"Tur" att den har ett pris som gör att jag hĂ„ller band pĂ„ mig.. 😁
Hoppas nĂ„gon slĂ€pper en stĂ„lmod i blĂ„camo framöver. Hade gjort sig grymt bra med den blĂ„/negativa GW-B5600ans innandöme😉
 

Bergets

Panerai
Den jÀkeln har vart ute sen i somras ca. Har frestats sen dess :bag:
"Tur" att den har ett pris som gör att jag hĂ„ller band pĂ„ mig.. 😁
Hoppas nĂ„gon slĂ€pper en stĂ„lmod i blĂ„camo framöver. Hade gjort sig grymt bra med den blĂ„/negativa GW-B5600ans innandöme😉

ja, det Àr lite vÀl högt för att jag ska slÄ till ;) men ack sÄ grann den Àr :)
vem vet, tiktox kanske sÀljer bezeln och lÀnken en dag, dÄ kommer man undan lite billigare :p
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ni som kan era MR-G. DÄ jag begÄvats med kycklinghandleder men ÀndÄ Àr sugen att prova MR-G, kan ni rekommendera modeller i midsize-omrÄdet. Hittills har jag hittat dessa:

https://www.g-shock.eu/se/armbandsur/mr-g/mrg-b1000b-1adr/

Är det skillnad under skalet mellan "B" och "D" ?

Edit: den svarta verkar utsÄld.
 
  • Like
Reactions: Ncs

Meraborsten

Audemars
2-Faktor
Sju
jĂ€klar va snygg GMWB5000TCF-2 Ă€r 😍

Àr det en ny release eller har den varit ute ett tag? hag inte sett den blÄa varianten innan


GMW-B5000TCF-2-Blue-Camo-Titanium.jpg


G-Shock-GMWB5000TCF-2-1.jpg
Sjukt fin! Provade den hos Globen, men har redan dom 2 andra titan modellerna.
Sugen ÀndÄ..
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ni som kan era MR-G. DÄ jag begÄvats med kycklinghandleder men ÀndÄ Àr sugen att prova MR-G, kan ni rekommendera modeller i midsize-omrÄdet. Hittills har jag hittat dessa:

https://www.g-shock.eu/se/armbandsur/mr-g/mrg-b1000b-1adr/

Är det skillnad under skalet mellan "B" och "D" ?

Edit: den svarta verkar utsÄld.

Vad Ă€r din omkrets? Om du har möjlighet gĂ„ till en ÅF och testa.
Den stora bÀrs givetvis stort men inte överdrivet. Jag har 16,5 cm handled och klarar av att bÀra fullsize utan problem...
 

Meraborsten

Audemars
2-Faktor
Vad Ă€r din omkrets? Om du har möjlighet gĂ„ till en ÅF och testa.
Den stora bÀrs givetvis stort men inte överdrivet. Jag har 16,5 cm handled och klarar av att bÀra fullsize utan problem...
Jag har 15.5 cm. Den bÀrs stor pÄ min handled, men det funkar för mig. Har Àven haft midsize, den satt perfekt pÄ mig,
Dock gillar jag G2000 mycket bÀttre!
 

Bergets

Panerai
Idag Àr dagen kommen

MTG'n anlĂ€nde för en liten stund sedan, fint inslagen av Magnussons ur 🎅

En rejÀl pjÀs i samma storleksklass som Mudmastern - nÀstan för stor för en "finare" klocka men den tilltallar mig ÀndÄ :)

Det Ànda trÄkiga Àr inte modellen i sig utan exet jag köpte.
Det stod pÄ Magnussons ur "VÀnligen notera att denna produkt kan ha varit ett visningsexemplar och kan dÀrför eventuellt ha smÄ defekter/hairlines."

jag skulle nog sÀga att hairlines och defekter Àr mer regel Àn undantag hÀr, mer eller mindre varje lÀnkbit har flera defekter, hairlines pÄ bezeln och till och med mÀrke pÄ plasten pÄ sidan.

IMG_0348.JPG


IMG_0350.JPG


IMG_0351.JPG


IMG_0352.JPG


IMG_0355.JPG


IMG_0368.JPG
IMG_0374.JPG
 

Bilagor

  • IMG_0353.JPG
    IMG_0353.JPG
    381.7 KB · Visningar: 5

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vad Ă€r din omkrets? Om du har möjlighet gĂ„ till en ÅF och testa.
Den stora bÀrs givetvis stort men inte överdrivet. Jag har 16,5 cm handled och klarar av att bÀra fullsize utan problem...
15,6 tyvĂ€rr, sĂ„ det Ă€r rĂ€tt litet. Jag har absolut möjlighet att prova hos ÅF innan köp :) Ska kika pĂ„ bilder frĂ„n dina inlĂ€gg och kolla.
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har 15.5 cm. Den bÀrs stor pÄ min handled, men det funkar för mig. Har Àven haft midsize, den satt perfekt pÄ mig,
Dock gillar jag G2000 mycket bÀttre!
Intressant! Jag har 15,6 sÄ nÀra din. Har du bilder frÄn lite olika vinklar pÄ fullsize fÄr du gÀrna lÀgga upp dessa hÀr. Annars ska jag kolla pÄ tidigare inlÀgg. Tack :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Idag Àr dagen kommen

MTG'n anlĂ€nde för en liten stund sedan, fint inslagen av Magnussons ur 🎅

En rejÀl pjÀs i samma storleksklass som Mudmastern - nÀstan för stor för en "finare" klocka men den tilltallar mig ÀndÄ :)

Det Ànda trÄkiga Àr inte modellen i sig utan exet jag köpte.
Det stod pÄ Magnussons ur "VÀnligen notera att denna produkt kan ha varit ett visningsexemplar och kan dÀrför eventuellt ha smÄ defekter/hairlines."

jag skulle nog sÀga att hairlines och defekter Àr mer regel Àn undantag hÀr, mer eller mindre varje lÀnkbit har flera defekter, hairlines pÄ bezeln och till och med mÀrke pÄ plasten pÄ sidan.

IMG_0348.JPG


IMG_0350.JPG


IMG_0351.JPG


IMG_0352.JPG


IMG_0355.JPG


IMG_0368.JPG
IMG_0374.JPG


HÀrlig pjÀs. Lite synd pÄ att det var ett demo-ex men du kanske fick lite bÀttre pris?
 

Bergets

Panerai
HÀrlig pjÀs. Lite synd pÄ att det var ett demo-ex men du kanske fick lite bÀttre pris?

jo det fick jag ju

(Men kollar man prishistoriken pÄ prisjakt sÄ har modellen gÄtt för strax över 10 under hela 2020 sÄ det Àr kanske inte sÄ bra rabatt som man skulle kunna tro) :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
15,6 tyvĂ€rr, sĂ„ det Ă€r rĂ€tt litet. Jag har absolut möjlighet att prova hos ÅF innan köp :) Ska kika pĂ„ bilder frĂ„n dina inlĂ€gg och kolla.

Hade jag haft 15,5-15,6 cm i omkrets hade jag fortfarande burit MRG. :)
Jag tror inte att enbart handledens omkrets Àr avgörande utan formen pÄ den Àr ju ocksÄ en parameter att ha med. En lite platt och lite bred handled Àr kanske mer fördelaktigt Àn en rund handled om klockan Àr bautastor. Och inte minst om underarmen Àr spinkig blir kanske klockans storlek tydligare. Helheten Àr nog ÀndÄ viktigast; hur den ser ut pÄ avstÄnd...
Men sÄ lÀnge klockan inte hÀnger utanför handloven tycker jag inte det Àr nÄgot att fÀsta nÄgon vikt vid vad specen sÀger. Sen Àr ju G-shocks generellt vÀldigt förlÄtande dÄ de medvetet Àr bulkiga Ät alla hÄll och kanter sÄ dÀr fÄr ju en klocka hÀnga ut litegrann! Hade det varit en dressklocka i samma storlek som t ex G-2000 hade det varit mycket svÄrare att bÀra den tror jag.
 
Topp