• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Stod att den fanns pÄ andra retailers ocksÄ.
Ah, OK. Jag gjorde sÀkert bort mig dÄ. Fick nys om det strax innan den slÀpptes och trodde det var ngt exklusivt med John Mayer och Hodinkee.

EDIT: Sjukt ÀndÄ att det redan finns 104 poster pÄ Ebay. Billigaste 2500kr. Blir till att lÀgga undan en av dem :)
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Ah, OK. Jag gjorde sÀkert bort mig dÄ. Fick nys om det strax innan den slÀpptes och trodde det var ngt exklusivt med John Mayer och Hodinkee.

EDIT: Sjukt ÀndÄ att det redan finns 104 poster pÄ Ebay. Billigaste 2500kr. Blir till att lÀgga undan en av dem :)
Den fanns kvar i lager första gÄngen jag gick in pÄ sidan, men eftersom jag inte slog till sÄ kommer den garanterat gÄ upp i vÀrde!
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ah, OK. Jag gjorde sÀkert bort mig dÄ. Fick nys om det strax innan den slÀpptes och trodde det var ngt exklusivt med John Mayer och Hodinkee.

EDIT: Sjukt ÀndÄ att det redan finns 104 poster pÄ Ebay. Billigaste 2500kr. Blir till att lÀgga undan en av dem :)
Du gjorde nog rÀtt. Blir sÀkert svÄrt att fÄ hem den utanför usa.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Svarar mig sjÀlv. Hade ingen aning om att jÀnkarna har det sÄ bra nÀr dom ska köpa g-shock.
Screenshot_20201208-174155_DuckDuckGo.jpg

Ja dom har det allt bra, blir lite ilsken ibland nĂ€r man kollar pĂ„ tuben och ser att folk har köpt en DW-5600e för 40 USD 😅
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Äsch dĂ„, du kommer inte bli miljonĂ€r pĂ„ den. Jag lovar. 😉đŸ€ȘđŸ€˜
Inte miljonÀr kanske men tÀnk om t.ex. Hendrix hade gjort en co-lab med nÄgot klockmÀrke under sent 60-tal. Den hade nog inbringat nÄgra kronor idag. Om 50Är sÄ kanske man vill stÄ dÀr med en MIB John Mayer Casio, vem vet? :)
 

Urtyp

Audemars
Inte miljonÀr kanske men tÀnk om t.ex. Hendrix hade gjort en co-lab med nÄgot klockmÀrke under sent 60-tal. Den hade nog inbringat nÄgra kronor idag. Om 50Är sÄ kanske man vill stÄ dÀr med en MIB John Mayer Casio, vem vet? :)
Om 50 Ă„r Ă€r jag död och begraven. 🙈
Men ja jag vet inte, jag köper bara det jag tycker Ă€r kul och 6900 har aldrig tilltalat mig tillrĂ€ckligt sĂ„ jag Ă€r inte rĂ€tt person att övertyga. 🙃
 

Derix

Patek
2-Faktor
Hade en i varukorgen innan jag konstaterade vad priset blir inkl alla avgifter. Kul för er som bestÀllde, hoppas att det dyker upp nÄgon till salu pÄ forumet lagom till sommaren:rolleyes:
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
"Thanks to all the G-SHOCK fans and customers, this model received unprecedented demand and is now sold out. Please be sure to check out other Limited Editions that are available."

Citat frÄn G-SHOCKS hemsida

Synd att vissa inte fick. tilldelning. TrÄkigt att folk köper flertalet för att sÀlja vidare. SjÀlv knep jag en för att testa hur G-SHOCK Àr
 

Urtyp

Audemars
SÄ Àr det kanske. NASA-squaren sÄlde Àven den slut pÄ nÄgra minuter och Äterfinns nu pÄ ebay för fem gÄnger priset. TrÄkig utveckling pÄ G-Shocks.
Hehe, ja sÄna hÀr hypade slÀpp med mÄlkrets annat Àn rena klocknördar har ju en tendens att bli dyra. Hade detta varit ett vanligt slÀpp med exakt samma fÀrgsÀttning hade den gÄtt i princip obemÀrkt förbi som vilken annan G som helst.
Jag skulle inte grĂ€ma mig för mycket över detta. Kommer sĂ€kert nĂ„t i ungefĂ€r samma fĂ€rgskala vad det lider. 😉✹
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
"Thanks to all the G-SHOCK fans and customers, this model received unprecedented demand and is now sold out. Please be sure to check out other Limited Editions that are available."

Citat frÄn G-SHOCKS hemsida

Synd att vissa inte fick. tilldelning. TrÄkigt att folk köper flertalet för att sÀlja vidare. SjÀlv knep jag en för att testa hur G-SHOCK Àr

HÄller med dig, Àven om jag sjÀlv avstod sÄ tycker jag att det Àr vÀldigt dÄligt att man kunde köpa upp till fem stycken samtidigt. Gynnar bara profitörerna.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Hehe, ja sÄna hÀr hypade slÀpp med mÄlkrets annat Àn rena klocknördar har ju en tendens att bli dyra. Hade detta varit ett vanligt slÀpp med exakt samma fÀrgsÀttning hade den gÄtt i princip obemÀrkt förbi som vilken annan G som helst.
Jag skulle inte grĂ€ma mig för mycket över detta. Kommer sĂ€kert nĂ„t i ungefĂ€r samma fĂ€rgskala vad det lider. 😉✹

DisplayfÀrgen fÄr G-shock gÀrna anvÀnda i fler modeller, tycker den gulafÀrgen Àr helt rÀtt :)
 
Senast Àndrad:

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
"Thanks to all the G-SHOCK fans and customers, this model received unprecedented demand and is now sold out. Please be sure to check out other Limited Editions that are available."

Citat frÄn G-SHOCKS hemsida

Synd att vissa inte fick. tilldelning. TrÄkigt att folk köper flertalet för att sÀlja vidare. SjÀlv knep jag en för att testa hur G-SHOCK Àr
HÄller med, det Àr trist, 104 listings pÄ ebay har nu blivit 137 och det Àr flera listings som har mellan 2-5 klockor tillgÀngliga.
 
Topp