• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
1DC6D872-5139-464F-AE86-767CF39D72E6.jpeg


Har inte ens tÀnkt tanken pÄ att din handled Àr tunn.
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hade jag haft 15,5-15,6 cm i omkrets hade jag fortfarande burit MRG. :)
Jag tror inte att enbart handledens omkrets Àr avgörande utan formen pÄ den Àr ju ocksÄ en parameter att ha med. En lite platt och lite bred handled Àr kanske mer fördelaktigt Àn en rund handled om klockan Àr bautastor. Och inte minst om underarmen Àr spinkig blir kanske klockans storlek tydligare. Helheten Àr nog ÀndÄ viktigast; hur den ser ut pÄ avstÄnd...
Men sÄ lÀnge klockan inte hÀnger utanför handloven tycker jag inte det Àr nÄgot att fÀsta nÄgon vikt vid vad specen sÀger. Sen Àr ju G-shocks generellt vÀldigt förlÄtande dÄ de medvetet Àr bulkiga Ät alla hÄll och kanter sÄ dÀr fÄr ju en klocka hÀnga ut litegrann! Hade det varit en dressklocka i samma storlek som t ex G-2000 hade det varit mycket svÄrare att bÀra den tror jag.
Helt rĂ€tt att handledens utformning spelar in. HĂ€r Ă€r min Mudmaster GG-B100 (B53xH54) som referens. Nog Ă€r den stor men jag gillar den đŸ‘đŸ»đŸ™‚
500A6571-EB4F-47A6-BFB0-DE5B031535D6.jpeg
 

Bergets

Panerai
drillar hunden i lydnad med den nya klockan

Gillar den som fan!


men det stör mig lite ÀndÄ kollar man prishistorik för 2020 sÄ har den legat pÄ runt 10 000kr, bÀsta priset idag 12 000kr - jag betalade 7500kr (50% av 15 000) för ett visnings Ex (med en hel del hairlines frÀmst pÄ lÀnken). Min magkÀnsla sÀger att jag betalat för mycket? Àr jag fel pÄ det? :p


IMG_0381.JPG
 

Flipper2

Rolex
drillar hunden i lydnad med den nya klockan

Gillar den som fan!


men det stör mig lite ÀndÄ kollar man prishistorik för 2020 sÄ har den legat pÄ runt 10 000kr, bÀsta priset idag 12 000kr - jag betalade 7500kr (50% av 15 000) för ett visnings Ex (med en hel del hairlines frÀmst pÄ lÀnken). Min magkÀnsla sÀger att jag betalat för mycket? Àr jag fel pÄ det? :p


IMG_0381.JPG

LĂ€nken kan man ju alltid byta mot ett skinn- eller gummiarmband, eller finns de inte till en MTG?

 

Bergets

Panerai
LĂ€nken kan man ju alltid byta mot ett skinn- eller gummiarmband, eller finns de inte till en MTG?
det Àr vÀll inte sÄ mycket hairlinsen som stör mig, klockan ska ju bÀras ÀndÄ :)
det Àr vÀll mer priset i förhÄllande till skick :) om den nu funnits för strax över 10k under Äret (kanske inte just hos magnussons förvisso)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
drillar hunden i lydnad med den nya klockan

Gillar den som fan!


men det stör mig lite ÀndÄ kollar man prishistorik för 2020 sÄ har den legat pÄ runt 10 000kr, bÀsta priset idag 12 000kr - jag betalade 7500kr (50% av 15 000) för ett visnings Ex (med en hel del hairlines frÀmst pÄ lÀnken). Min magkÀnsla sÀger att jag betalat för mycket? Àr jag fel pÄ det? :p


IMG_0381.JPG

Finns flera hÀr pÄ forumet som har klagat över att dom har fÄtt visningsexemplar frÄn Magnussons. GÀllande priset sÄ fÄr man ÀndÄ rÀkna frÄn det lÀgsta priset sÄ 25 % för ett visningsexemplar Àr la sisÄdÀr. Du kan ju alltid ringa och sÀga att du tycker att den ser lite vÀl anvÀnd ut och se om du kan förhandla ner priset ytterligare?
 

Bergets

Panerai
Finns flera hÀr pÄ forumet som har klagat över att dom har fÄtt visningsexemplar frÄn Magnussons. GÀllande priset sÄ fÄr man ÀndÄ rÀkna frÄn det lÀgsta priset sÄ 25 % för ett visningsexemplar Àr la sisÄdÀr. Du kan ju alltid ringa och sÀga att du tycker att den ser lite vÀl anvÀnd ut och se om du kan förhandla ner priset ytterligare?
det har jag redan gjort, men de tyckte att 50% rÀckte :p
jag ska sova pÄ saken fÄr se hur jag ska göra
 

HSK

Patek
2-Faktor
drillar hunden i lydnad med den nya klockan

Gillar den som fan!


men det stör mig lite ÀndÄ kollar man prishistorik för 2020 sÄ har den legat pÄ runt 10 000kr, bÀsta priset idag 12 000kr - jag betalade 7500kr (50% av 15 000) för ett visnings Ex (med en hel del hairlines frÀmst pÄ lÀnken). Min magkÀnsla sÀger att jag betalat för mycket? Àr jag fel pÄ det? :p


IMG_0381.JPG
Först och frĂ€mst, grattis till nyförvĂ€rvet! :woot: Det Ă€r sĂ„ klart alltid trĂ„kigt att fĂ„ hem prylar med tecken pĂ„ slitage men det kĂ€nns mer som att du stör dig pĂ„ slitaget i sig Ă€n priset tĂ€nker jag (dvs. att du förmodligen hade upplevt priset som oskĂ€ligt Ă€ven med en större rabatt)? Min take pĂ„ det Ă€r att det Ă€r skevt att utgĂ„ frĂ„n det absolut lĂ€gsta priset nĂ„gonsin som referens utan man fĂ„r snarare utgĂ„ ifrĂ„n vad som Ă€r det lĂ€gsta priset idag vilket verkar vara 12k och innebĂ€r en prisnedsĂ€ttning med ca -38%. Det Ă€r jĂ€ttesvĂ„rt att bedöma genom bilderna du har postat men jag tycker inte att det ser sĂ€rskilt illa ut och 38% Ă€r Ă€ndĂ„ en ganska redig prisnedsĂ€ttning. â˜ș
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
LĂ€nken kan man ju alltid byta mot ett skinn- eller gummiarmband, eller finns de inte till en MTG?


det Àr vÀll inte sÄ mycket hairlinsen som stör mig, klockan ska ju bÀras ÀndÄ :)
det Àr vÀll mer priset i förhÄllande till skick :) om den nu funnits för strax över 10k under Äret (kanske inte just hos magnussons förvisso)

SÄg faktiskt en pÄ Instagram som hade bytt lÀnken mot gummi och det sÄg jÀkligt lyxigt ut!
Tror inte gummit var till för just den modellen men frÄn nÄgon annan MTG.
 

oGy

Breitling
Hej G-Shock-Ligan!

Har börjat snegla pÄ en G-shock och upptÀckte rÀtt fort att det finns 1 miljarrrdd olika modeller.
Skulle ni vilja hjÀlpa mig med lite guidening i G-shock djungeln vore jag tacksam.

Var köper ni dom helst?
Finns det nÄgra man bör undvika?
NÄgra som Àr mer attraktiv Àn andra osv..
Vad letar ni nÀr ni tittar pÄ dessa?

AnvÀndningsomrÄde -> Vardagligt bruk, nÀr jag Àr ute och Àr "aktiv" och kanske vid trÀning.


Tack pÄ förhand!
oGy
 

Derix

Patek
2-Faktor
Grabbar.. hur kan dessa G-Shocks fortfarande finns kvar? SkĂ€rpning 😄
 

Eboz

Omega
Hej G-Shock-Ligan!

Har börjat snegla pÄ en G-shock och upptÀckte rÀtt fort att det finns 1 miljarrrdd olika modeller.
Skulle ni vilja hjÀlpa mig med lite guidening i G-shock djungeln vore jag tacksam.

Var köper ni dom helst?
Finns det nÄgra man bör undvika?
NÄgra som Àr mer attraktiv Àn andra osv..
Vad letar ni nÀr ni tittar pÄ dessa?

AnvÀndningsomrÄde -> Vardagligt bruk, nÀr jag Àr ute och Àr "aktiv" och kanske vid trÀning.


Tack pÄ förhand!
oGy
Vilka hÀrliga frÄgor!

1. Var köper man dom inte? De finns ju överallt. Jag har köpt nÄgra frÄn klockmagasinet som levererar snabbt och har bra utbud, handlat nÄn gÄng frÄn butik (Klockmaster) ocksÄ, funkar lika bra.
2. Vet inte, jag har inte haft nÄgra dÄliga erfarenheter.
3.4. Det finns en G-Shock för alla, min smak bygger mest pÄ form före funktion principen nÀr det gÀller G-Shocks. Jag gillar mest dom mindre och diskret (lugnare) modellerna, favoriter; 5600, 5000, 6900 och lite modernare GA21## (Casioak) modellerna.

5. Jag anvÀnder mina oftast helger och nÀr jag sportar, inte som en aktivitetsklocka utan en bekvÀm, tÄlig, "behöver inte oroa sig" klocka.

Lycka till!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Hej G-Shock-Ligan!

Har börjat snegla pÄ en G-shock och upptÀckte rÀtt fort att det finns 1 miljarrrdd olika modeller.
Skulle ni vilja hjÀlpa mig med lite guidening i G-shock djungeln vore jag tacksam.

Var köper ni dom helst?
Finns det nÄgra man bör undvika?
NÄgra som Àr mer attraktiv Àn andra osv..
Vad letar ni nÀr ni tittar pÄ dessa?

AnvÀndningsomrÄde -> Vardagligt bruk, nÀr jag Àr ute och Àr "aktiv" och kanske vid trÀning.


Tack pÄ förhand!
oGy

G-shocks med aktivitetsfunktioner brukar vara bulkigare (om du t ex vill ha pulsmÀtare och dylikt) men som nÄgon redan tipsat om ; En klassisk square passar ju till allt. DÄ fÄr du iofs nöja dig med tidtagningsfunktion. Eller det bÀsta beslutet - köp en av varje. :)
 
Topp