• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dubbelpostar lite och ger mig in i den hÀr trÄden ocksÄ :)
IMG_1588.JPG

IMG_1591.JPG

IMG_1592.jpg
 
Fick hem denna precis. Min första square, nog fan sitter adjustknappen lite kÀrvt till. :)

JÀttefin klocka men jag tycker alla knapparna sitter lite kÀrvt till haha! Sedan skulle det inte skada om den lyste lite lÀngre nÀr man trycker pÄ light.
KĂ€rvt by design. SĂ„ ska det vara. 😉
Ang. lÀngden pÄ lyset sÄ gÄr det (beroende pÄ modul) stÀlla lÀngden, varav tre sekunder Àr det lÀngsta.
 
Haha! GÀllande belysningen sÄ vore det ju toppen. Tycker nÀstan att tre sekunder Àr lite kort det med.
HÄller helt med. Man borde fÄ sÀtta den tiden sjÀlv. Speciellt pÄ dom modeller med solceller sÄ lÀnge laddningen Àr "medel till hög".

Edit: SlĂ€nger med en bild pĂ„ nĂ„got som gör mig glad varje dag jag gĂ„r förbi denna: 😁 #NEVERGIVEUP
Nevergiveup.jpg
 
StÄr i valet och kvalet mellan en Mudmaster GG B100 (1A3) och en Rangeman GW-9400 (1ER) men kan inte för allt i vÀrlden bestÀmma mig...

Å ena sidan dras jag lite Ă„t den analoga klockan i Mudmastern och jag har förstĂ„tt det som att den beskrivs av mĂ„nga som otroligt prisvĂ€rd. Å andra sidan kĂ€nns Rangeman som en komplett klocka med Tough Solar, lite mer stilren (hur en G-Shock nu kan vara det) och beskrivs av mĂ„nga som den bĂ€sta G-Shocken nĂ„gonsin.

Vad sÀger ni? NÄgon som har/haft bÄda och kan uttala sig?
 
StÄr i valet och kvalet mellan en Mudmaster GG B100 (1A3) och en Rangeman GW-9400 (1ER) men kan inte för allt i vÀrlden bestÀmma mig...

Å ena sidan dras jag lite Ă„t den analoga klockan i Mudmastern och jag har förstĂ„tt det som att den beskrivs av mĂ„nga som otroligt prisvĂ€rd. Å andra sidan kĂ€nns Rangeman som en komplett klocka med Tough Solar, lite mer stilren (hur en G-Shock nu kan vara det) och beskrivs av mĂ„nga som den bĂ€sta G-Shocken nĂ„gonsin.

Vad sÀger ni? NÄgon som har/haft bÄda och kan uttala sig?

Hej och vÀlkommen,
Jag har haft GW-9400 och nu har jag GG-B100-1A9 med orange band.
Solar och Multiband vs BT? Ana-digi vs Digital?
Solar Àr bekvÀmt men att byta batteri efter nÄgra Är kostar 39kr och 3 min jobb.
BT Àr anvÀndbart, min GG-B100 synkar jag manuellt nÀr jag vill, appen funkar bra, man kan se kartan pÄ sin Mission Log och alla missions sparas i appen. Kompassen har en rolig funktion, Destination: du sparar din första destination i klockan och appen (tex huset dÀr du bor, dvs GPS koordinater), sen kan kompassen inom 99 km radie peka hemmÄt och visa hela tiden avstÄndet till hemmet pÄ displayen. I appen kan man spara 5 destinationer till, tror jag...
Bandet kÀnns bÀttre pÄ Mudmastern och klockan sitter perfekt pÄ handleden pga kurvig baksida... Rangeman kan upplevas lite platt pÄ handleden om du har liten handled.
BÄda Àr skit bra klockor och du blir inte besviken vilken Àn du vÀljer.
EB0A4A18-81C5-4136-ABB0-D730E6D9CD1D.jpeg
 
.
StÄr i valet och kvalet mellan en Mudmaster GG B100 (1A3) och en Rangeman GW-9400 (1ER) men kan inte för allt i vÀrlden bestÀmma mig...

Å ena sidan dras jag lite Ă„t den analoga klockan i Mudmastern och jag har förstĂ„tt det som att den beskrivs av mĂ„nga som otroligt prisvĂ€rd. Å andra sidan kĂ€nns Rangeman som en komplett klocka med Tough Solar, lite mer stilren (hur en G-Shock nu kan vara det) och beskrivs av mĂ„nga som den bĂ€sta G-Shocken nĂ„gonsin.

Vad sÀger ni? NÄgon som har/haft bÄda och kan uttala sig?

Jag tycker det lÄter som att du dras mer Ät Mudmaster. Go for it.
Jag har dock bara erfarenheter av GW 9400 och gillar den pÄ alla sÀtt.
 
HÄller helt med. Man borde fÄ sÀtta den tiden sjÀlv. Speciellt pÄ dom modeller med solceller sÄ lÀnge laddningen Àr "medel till hög".

Edit: SlĂ€nger med en bild pĂ„ nĂ„got som gör mig glad varje dag jag gĂ„r förbi denna: 😁 #NEVERGIVEUP
Nevergiveup.jpg
Den dÀr skylten sÀger sÄ mycket mer Àn bara "köp en klocka" i dessa tider:)
En slogan helt i mitt tycke!

#NeverGiveUp
 
StÄr i valet och kvalet mellan en Mudmaster GG B100 (1A3) och en Rangeman GW-9400 (1ER) men kan inte för allt i vÀrlden bestÀmma mig...

Å ena sidan dras jag lite Ă„t den analoga klockan i Mudmastern och jag har förstĂ„tt det som att den beskrivs av mĂ„nga som otroligt prisvĂ€rd. Å andra sidan kĂ€nns Rangeman som en komplett klocka med Tough Solar, lite mer stilren (hur en G-Shock nu kan vara det) och beskrivs av mĂ„nga som den bĂ€sta G-Shocken nĂ„gonsin.

Vad sÀger ni? NÄgon som har/haft bÄda och kan uttala sig?

Haft bÄda, de Àr sÄ olika att jag skulle valt spara och köpa bÄda ;) Hade jag bara valt en blir det nog GG-B100 pga finare i mitt tycke rent estetiskt.
 
Tillbaka
Topp