• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hej och vÀlkommen,
Jag har haft GW-9400 och nu har jag GG-B100-1A9 med orange band.
Solar och Multiband vs BT? Ana-digi vs Digital?
Solar Àr bekvÀmt men att byta batteri efter nÄgra Är kostar 39kr och 3 min jobb.
BT Àr anvÀndbart, min GG-B100 synkar jag manuellt nÀr jag vill, appen funkar bra, man kan se kartan pÄ sin Mission Log och alla missions sparas i appen. Kompassen har en rolig funktion, Destination: du sparar din första destination i klockan och appen (tex huset dÀr du bor, dvs GPS koordinater), sen kan kompassen inom 99 km radie peka hemmÄt och visa hela tiden avstÄndet till hemmet pÄ displayen. I appen kan man spara 5 destinationer till, tror jag...
Bandet kÀnns bÀttre pÄ Mudmastern och klockan sitter perfekt pÄ handleden pga kurvig baksida... Rangeman kan upplevas lite platt pÄ handleden om du har liten handled.
BÄda Àr skit bra klockor och du blir inte besviken vilken Àn du vÀljer.
EB0A4A18-81C5-4136-ABB0-D730E6D9CD1D.jpeg
MÄnga tack för ett vÀldigt utförligt och detaljerat svar. Troligtvis landar jag i att det Àr en Mudmaster som blir rÀtt för mig. Speciellt sett till att jag har relativt smÄ handleder, dÄ kÀnns det ju helt rött med en MM baserat pÄ din beskrivning. Ska ta mig till en butik och testa live ocksÄ. :)
 
Han brukade ladda klockan med den hÀr LED lampan pÄ ett bra avstÄnd. Men grabben hans hade varit dÀr och lyckats flytta lampan direkt mot klockan om jag fattat det rÀtt. SÄ urtavla och visare hade smÀlt ihop.

Fick en bild efter ett desperat rÀddningsförsök. DÄlig bild men man ser att urtavlan Àr deformerad
 

Bilagor

  • 5D878534-8818-405B-A562-7FFDC825F954.jpeg
    5D878534-8818-405B-A562-7FFDC825F954.jpeg
    435.6 KB · Visningar: 60
Han brukade ladda klockan med den hÀr LED lampan pÄ ett bra avstÄnd. Men grabben hans hade varit dÀr och lyckats flytta lampan direkt mot klockan om jag fattat det rÀtt. SÄ urtavla och visare hade smÀlt ihop.

Fick en bild efter ett desperat rÀddningsförsök. DÄlig bild men man ser att urtavlan Àr deformerad

Usch, verkligen trÄkigt att se att en sÄn fin klocka har smÀllt samman :(
 
Han brukade ladda klockan med den hÀr LED lampan pÄ ett bra avstÄnd. Men grabben hans hade varit dÀr och lyckats flytta lampan direkt mot klockan om jag fattat det rÀtt. SÄ urtavla och visare hade smÀlt ihop.

Fick en bild efter ett desperat rÀddningsförsök. DÄlig bild men man ser att urtavlan Àr deformerad

Oj dÄ. DrulleförsÀkringen tÀcker inte det dÀr?
Och LED brukar vÀl vara rÀtt svala? Till skillnad frÄn halogen och liknande.
 
Han brukade ladda klockan med den hÀr LED lampan pÄ ett bra avstÄnd. Men grabben hans hade varit dÀr och lyckats flytta lampan direkt mot klockan om jag fattat det rÀtt. SÄ urtavla och visare hade smÀlt ihop.

Fick en bild efter ett desperat rÀddningsförsök. DÄlig bild men man ser att urtavlan Àr deformerad
Kom osökt att tÀnka pÄ:
e2307b75b631842f49157bcb31166b14.jpg
 
Han brukade ladda klockan med den hÀr LED lampan pÄ ett bra avstÄnd. Men grabben hans hade varit dÀr och lyckats flytta lampan direkt mot klockan om jag fattat det rÀtt. SÄ urtavla och visare hade smÀlt ihop.

Fick en bild efter ett desperat rÀddningsförsök. DÄlig bild men man ser att urtavlan Àr deformerad
Det mÄste vara min gamla GWG-1000. TrÄkigt att den har grillats!
 
Oj dÄ. DrulleförsÀkringen tÀcker inte det dÀr?
Och LED brukar vÀl vara rÀtt svala? Till skillnad frÄn halogen och liknande.
Tveksamt efter att den har blivit demonterad...

Halogen Àr ju ökÀnda för att bli varma. Men LED blir vÀldigt varma, framförallt nÀr man gÄr upp i effekt. Finns anledning till att det ofta finns kylflÀnsar pÄ lite vÀrre doningar :)

Edit: Jag syftar inte pÄ vanliga LED lampor som man har hemma ovanför köksbordet :) TÀnkte mer pÄ riktigt strÄlkastare etc. Vilket jag misstÀnker Àr valet av lampa i det hÀr fallet :)

Men jag brukade ladda mina GŽs under akvarielampan, en liten jÀvla LED lampa med ett ordentligt tryck. LÄg klockorna under lampan pÄ ca 10cm avstÄnd sÄ blev polfiltret kolsvart av vÀrmen pÄ under 20min
 
Tillbaka
Topp