• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_20201218_145613190~2.jpg

Skyddsrond, dÄ krÀvs det bullbars!

Trevlig helg G Shock kamrater.
Är det en mod? Snyggt med den röda texten som bryter av det svarta, kĂ€nns vĂ€ldigt Blade Runner.
 
Under gÄrdagens nÄgot sena lunchpromenad. Rackarns vad bekvÀm denna Gulfman Àr, den sitter som gjuten pÄ handleden.
Detta Àr min fjÀrde G-shock och klart den jag gillar bÀst. Displayen Àr riktigt krisp, armbandet sjukt bekvÀmt med trevlig struktur.
KÀnns som den perfekta följeslagaren under kommande vandringar/paddlingar :cool:

Min G-Shock resa;
Casio Navy Blue Series GW-7900NV-2
Casio GA-2000E-4ER
Casio MW-5610
Casio GW-9110-1JF

DC87EFAB-A8BE-4603-ACC3-BE221CE20A92.jpeg
 
Vad fyller tejpen för funktion?
Carbon-tapen beskytter innsiden av glasset, der alarm-fjÊra pÄ modulen ligger og presser mot glasset.
PĂ„ bildet under ser en et typisk eksempel der alarmfjĂŠra har "Ăždelagt" glasset fra innsiden.
Ikke noe must Ä bruke tape, men jeg fÄr en litt bedre fÞlelse av Ä vite at det er en liten form for beskyttelse der.
Alarmen blir litt svakere, men velger heller det enn Ä risikere Ä fÄ en skjemmende "prikk" pÄ displayet.


20201219_131846.png
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp