• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Rött Àr gött.

IMG_20201220_092956.jpg
 
Tack 🙏, blev/Ă€r riktigt nöjd med slutresultatet 😊. Ska du ocksĂ„ modda till en ”Porter” 😍. Jag hade lite flax och fick tag pĂ„ nytt glas och packning hĂ€r pĂ„ KS.
Ja, det Àr tanken. Har en gmw-b5000g som ska moddas har jag tÀnkt. Tvekar litet pÄ om jag ska skaffa bezelen ocksÄ eller om jag ska ha den svarta. Hur gillar du din porter-bezel?
 
Ja, det Àr tanken. Har en gmw-b5000g som ska moddas har jag tÀnkt. Tvekar litet pÄ om jag ska skaffa bezelen ocksÄ eller om jag ska ha den svarta. Hur gillar du din porter-bezel?
Det tycker jag absolut att du ska göra 👏. Min ”Porter” Ă€r ocksĂ„ moddad pĂ„ en GMW-B5000G 😊. Funkar definitivt med den svarta original bezeln dock tycker jag helhetsintrycket Ă€r i cleanare med ”Porter” bezeln och bandet men det Ă€r smaksak 😊.
 
Hur korrekt Àr höjdmÀtaren pÄ era g-shock? Hade en ggb-100 och den kunde visa att jag var 250 meter över havet nÀr jag drog vid strandkanten, kÀndes som rena lotteriet vad den visade. Hade jag otur eller Àr det ett generellt problem.
PÄ min rangeman (9400) sÄ slÄr höjdmÀtaren rÀtt rejÀlt, trots kalibrering var 30e minut. Tror inte man kan förlita sig pÄ den om inte vÀdret Àr konstant under tiden. AnvÀnder inte den funktionen alls numera
 
PÄ min rangeman (9400) sÄ slÄr höjdmÀtaren rÀtt rejÀlt, trots kalibrering var 30e minut. Tror inte man kan förlita sig pÄ den om inte vÀdret Àr konstant under tiden. AnvÀnder inte den funktionen alls numera

Ok, dÄ ska jag inte förvÀnta mig bÀttre resultat pÄ den fronten om jag köper en annan g-shock med höjdmÀtare. Störde mig nÄgot enormt pÄ att dom gjort en funktion som var sÄ pass usel.
 
Ok, dÄ ska jag inte förvÀnta mig bÀttre resultat pÄ den fronten om jag köper en annan g-shock med höjdmÀtare. Störde mig nÄgot enormt pÄ att dom gjort en funktion som var sÄ pass usel.
pÄ casio klockor Àr den funktionen mer för stigning under en aktivitet och nÀr man Àr stilla sÄ Àr barometern anvÀndbar.
tex. suunto och Garmin Àr lite mer smarta ,de kÀnner av om man Àr stilla eller inte.
min garmin kan ha samma höjd i flera dagar om jag lÀmnar den hemma.
 
Är bra sugen pĂ„ en Frogman GWF-1035F-1DR frĂ„gan Ă€r om den Ă€r ”vĂ€rd” 8k 🙄?

Rent monetÀrt och objektivt kan jag sÀllan se att en klocka Àr vÀrd över 1000 kr (alltsÄ nu talar vi klockor i resin eller stÄl)
Men kÀnslan en speciell klocka Àr kapabel att förmedla, den emotionella utdelningen om man sÄ vill uttrycka det kan ju vara vÀrd 50-100 ggr mer!

SÄ, om en klocka ropar pÄ dig Àr pengar nÀstan alltid sekundÀrt. :)
 
pÄ casio klockor Àr den funktionen mer för stigning under en aktivitet och nÀr man Àr stilla sÄ Àr barometern anvÀndbar.
tex. suunto och Garmin Àr lite mer smarta ,de kÀnner av om man Àr stilla eller inte.
min garmin kan ha samma höjd i flera dagar om jag lÀmnar den hemma.
Precis, man ska Ă„terstĂ€lla höjdmĂ€taren innan varje hajk/klĂ€ttring, DÅ visar den rĂ€tt under hela turen 😉
 
Spelade ingen roll om jag kalibrerade den. Satt jag hemma som Àr 7 möh. och stÀllde in det var den tillbaka pÄ 90-250 möh. Efter nÄgon timme.

PÄ min rangeman (9400) sÄ slÄr höjdmÀtaren rÀtt rejÀlt, trots kalibrering var 30e minut. Tror inte man kan förlita sig pÄ den om inte vÀdret Àr konstant under tiden. AnvÀnder inte den funktionen alls numera

Min Rangeman beter sig likadant. AnvÀnder aldrig funktionen bara för det.

Vad i hela friden? Min har funkat klanderfritt alla gĂ„nger jag vandrat pĂ„ berg och haft den pĂ„ armen! 😳
 
Anadigi idag, AW590-1A.
Rekommendera till alla som har smala handleder. Av alla G-shocks jag har sitter denna bÀst.
FörstÄr inte varför standard G-shocks inte har vÀrldstid nÀr denna billiga modell har det, tycker att det borde vara standard.
Man fÄr mycket för pengarna.

IMG_5601.JPG
 
Anadigi idag, AW590-1A.
Rekommendera till alla som har smala handleder. Av alla G-shocks jag har sitter denna bÀst.
FörstÄr inte varför standard G-shocks inte har vÀrldstid nÀr denna billiga modell har det, tycker att det borde vara standard.
Man fÄr mycket för pengarna.

IMG_5601.JPG


Billiga GA 2100 har ocksÄ vÀrldstid. Men det tar typ 7 sekunder innan visaren gjort sitt och visar rÀtt.
 
Rent monetÀrt och objektivt kan jag sÀllan se att en klocka Àr vÀrd över 1000 kr (alltsÄ nu talar vi klockor i resin eller stÄl)
Men kÀnslan en speciell klocka Àr kapabel att förmedla, den emotionella utdelningen om man sÄ vill uttrycka det kan ju vara vÀrd 50-100 ggr mer!

SÄ, om en klocka ropar pÄ dig Àr pengar nÀstan alltid sekundÀrt. :)
Du har absolut rĂ€tt i det du skriver 😊. Är mest att jag ”villhöver” klockan istĂ€llet för att jag har behov av den 😎😉.
 
Tillbaka
Topp