• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fick testa @Hans B 1955 hammertone igÄr, vilken pjÀs. Som vanligt blir jag oerhört sugen..
20201218_145114-01.jpeg
FullĂ€ndad klocka. Den sitter riktigt bra pĂ„ dig 😉
 
Carbon-tapen beskytter innsiden av glasset, der alarm-fjÊra pÄ modulen ligger og presser mot glasset.
PĂ„ bildet under ser en et typisk eksempel der alarmfjĂŠra har "Ăždelagt" glasset fra innsiden.
Ikke noe must Ä bruke tape, men jeg fÄr en litt bedre fÞlelse av Ä vite at det er en liten form for beskyttelse der.
Alarmen blir litt svakere, men velger heller det enn Ä risikere Ä fÄ en skjemmende "prikk" pÄ displayet.


20201219_131846.png
Har en 5600c, sitter fjÀdern mot glaset dÀr ocksÄ? Jag har bara öppnat nyare modeller dÀr fjÀdern sitter mot baklocket.
 
Körde precis förbi köpcentrum och pizzerior som Ă€r smockfulla med folk. Kan nĂ„gon förklara för mig varför man vill och vĂ„gar utsĂ€tta sig för smittan - bara för att Ă€ta en pizza eller köpa billig smĂ„skit pĂ„ Rusta och ÖoB? đŸ€Ź
718EB482-947C-45FD-B25E-2DF972658D0D.jpeg
 
Körde precis förbi köpcentrum och pizzerior som Ă€r smockfulla med folk. Kan nĂ„gon förklara för mig varför man vill och vĂ„gar utsĂ€tta sig för smittan - bara för att Ă€ta en pizza eller köpa billig smĂ„skit pĂ„ Rusta och ÖoB? đŸ€Ź
718EB482-947C-45FD-B25E-2DF972658D0D.jpeg

Det drabbar inte mig tÀnket Àr tyvÀrr ocksÄ en form av epidemi.
 
Körde precis förbi köpcentrum och pizzerior som Ă€r smockfulla med folk. Kan nĂ„gon förklara för mig varför man vill och vĂ„gar utsĂ€tta sig för smittan - bara för att Ă€ta en pizza eller köpa billig smĂ„skit pĂ„ Rusta och ÖoB? đŸ€Ź
718EB482-947C-45FD-B25E-2DF972658D0D.jpeg
Off topic onekligen. Folk vet ocksÄ att det Àr farligt att röka och att vara överviktig men fortsÀtter med det ocksÄ. Det Àr lÀttare sÄ helt enkelt.
 
Är galet sugen pĂ„ en mr-g och tittat pĂ„ den hĂ€r. Hur bĂ€rs dom? GrĂ€ver kronan mkt i handled? Topptung kan den vĂ€l inte va? Är finishen vĂ€rt sitt pris?
Den du har pĂ„ bilden MRG-G2000R Ă€r 50mm i diameter medan min Ă€r ”bara” 46mm. @spammerstakeahike har den MRGn och kan ge dig bĂ€ttre information 👌😊.
 
Är galet sugen pĂ„ en mr-g och tittat pĂ„ den hĂ€r. Hur bĂ€rs dom? GrĂ€ver kronan mkt i handled? Topptung kan den vĂ€l inte va? Är finishen vĂ€rt sitt pris?


Finishen Àr remarkabel. Kan posta lite bilder senare.

Den bÀrs en del pÄ höjden men det tillhör charmen för denna modell (mrg i överlag) och Àr inte det minsta topp-tung! Tjockt och hÀrligt gummi som Àr följsamt och bekvÀm.
Jag bÀr klockan pÄ höger sÄ kan inte sÀga sÄ mycket om hur mycket kronan grÀver men jag tror inte att den gör det.
 
Hur korrekt Àr höjdmÀtaren pÄ era g-shock? Hade en ggb-100 och den kunde visa att jag var 250 meter över havet nÀr jag drog vid strandkanten, kÀndes som rena lotteriet vad den visade. Hade jag otur eller Àr det ett generellt problem.
 
Hur korrekt Àr höjdmÀtaren pÄ era g-shock? Hade en ggb-100 och den kunde visa att jag var 250 meter över havet nÀr jag drog vid strandkanten, kÀndes som rena lotteriet vad den visade. Hade jag otur eller Àr det ett generellt problem.
Hade du kalibrerat den? Eller var det olika vÀrden pÄ samma plats menar du?
 
Tillbaka
Topp