• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Buenaventura

Cartier
Det Ă€r ju en fördel att dom Ă€r hyfsat lĂ€tta att modda. Men visst Ă€r det smidigare om man har tvĂ„ att skifta mellan istĂ€llet för att byta klĂ€der pĂ„ klockan varje gĂ„ng man vill ha den "andra" 😁
Ja jag har inte testat byta pÄ den Ànnu, men som du sÀger sÄ verkar det vara ganska enkelt. Sen Àr det kanske roligare att Àga bÄda
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Finns det inga G9000 pÄ forat eller Àr gameboygrÄ Casioak sÄ ointressant nubhelt plötsligt!? :eek:
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
IMG_20210103_215704.jpg
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Det lilla jag vet om Porter Ă€r att de slĂ€pptes i en begrĂ€nsad upplaga 500st WW och blivit en samlarklocka med tiden som nu kostar dĂ€refter om man ska ha en ”original” https://www.chrono24.se/casio/casio...r-gmw-b5000tfc-500pcs-limited--id16181881.htm

Jag har en ”Porter” modd som Ă€r i grunden en GMW-B5000G-1ER men pĂ„ den Ă€r bezeln, armbandet och glaset bytt till ”Porter”. NĂ„gon fĂ„r rĂ€tta mig om jag har fel men enda sĂ€ttet att se att min Ă€r fejk Ă€r via screwbacken pĂ„ baksidan dĂ„ en Porter har annan screwback.
4FCF83CA-B50E-4A86-B14E-E66EEE7ACC8A.jpeg
3EDACBE9-23C0-4CD0-B85B-ACA91DF3A563.jpeg
EF3C3CF0-191A-44A3-9136-29FE6B24FFF2.jpeg
Det finns Àven en Àldre porter, GW-T5030C, som Àr en GW-5000 i titan.

OcksÄ limiterad men jag tror att det aldrig slÀpptes reservdelar till allmÀnheten sÄ det har inte gÄtt att plocka ihop en mod.

LÀnge sen jag sÄg en till salu men de brukade vara svindyra för nÄgra Är sen.

 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag vill lÀgga till en G-shock till samlingen.
jag vill rÄdfrÄga er som Àr experter pÄ dessa.
jag vill ha en g-shock som Àr rolig att modda pÄ olika sÀtt, vet att de flesta squarsen Àr modvÀnliga men jag Àr ute efter en lite mer matcho g-shock som det ocksÄ finns mÄnga moddar till.

tacksam för lite exempel pÄ modeller. :)

Köööööp😁

Jag la bestĂ€llning i förrgĂ„r. KĂ€nns oansvarigt att lĂ„ta bli 😂

Älskar retoriska frĂ„gor 😉

Är ju den snyggaste! Köp!

Klart du ska lÀgga en bestÀllning ;)!

Fem för köp nu, ingen emot.
Vad vĂ€ntar du pĂ„?? 😁
Det Àr sÄ bra att man kan vÀnda sig till trÄden för nyanserade tips :)
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Innan jag lĂ€gger upp en annons pĂ„ K&S sĂ„ tĂ€nkte jag kolla om nĂ„gon i trĂ„den vill ta över min "casioak"? Smakfullt moddad med metallbezel som ni ser. TĂ€nkte att jag bjussar pĂ„ bezel och frakt och tar 1300 spĂ€nn för den. Köpte den i höstas frĂ„n Klockmagasinet. FrĂ„gor pĂ„ det? 🙂
20210104_115827.jpg


20210104_115357~2.jpg
 

Boba Fett

Cartier
Hej!

Ny hör pĂ„ forumet. LĂ€st en del pĂ„ forumet och finner det fascinerande! Är ett stort fan av g-shock, men har Ă€ven en soft spot för Pro Trek linjen!

Har en Rangeman, grön med negativ display, som suttit pÄ handleden i 6-7 Är! Display klarat sig bra, men bezel och armband fÄtt en del stryk sÄ en ny uppsÀttning KlÀder Àr bestÀllda (svart bezel och svart armband)!

Under de 2 senaste veckorna har det införskaffats en 5610 med negativ display och nÄn dag senare en GWG 1000, med det gröna armbandet!

Kommer nog bli nÄn g-shock till i framtiden, kollat en del pÄ Frogman, bÄde gamla men Àven den nya, fast Àr lite kluven till den nya modellen!

Har Àven ett hyfsat intresse för Lego, har en del och nÄgra nya kommer att lÀggas till inom det nÀrmaste Äret!

TyvÀrr sÄ Àr detta inte den enda dyra hobbyn! SÄ kan ju inte lÀgga för mycket pÄ dessa (Lego, g-shock)

Det finns ju MTB och RC bilar!
 

dragonhf

Rolex
Hej!

Ny hör pĂ„ forumet. LĂ€st en del pĂ„ forumet och finner det fascinerande! Är ett stort fan av g-shock, men har Ă€ven en soft spot för Pro Trek linjen!

Har en Rangeman, grön med negativ display, som suttit pÄ handleden i 6-7 Är! Display klarat sig bra, men bezel och armband fÄtt en del stryk sÄ en ny uppsÀttning KlÀder Àr bestÀllda (svart bezel och svart armband)!

Under de 2 senaste veckorna har det införskaffats en 5610 med negativ display och nÄn dag senare en GWG 1000, med det gröna armbandet!

Kommer nog bli nÄn g-shock till i framtiden, kollat en del pÄ Frogman, bÄde gamla men Àven den nya, fast Àr lite kluven till den nya modellen!

Har Àven ett hyfsat intresse för Lego, har en del och nÄgra nya kommer att lÀggas till inom det nÀrmaste Äret!

TyvÀrr sÄ Àr detta inte den enda dyra hobbyn! SÄ kan ju inte lÀgga för mycket pÄ dessa (Lego, g-shock)

Det finns ju MTB och RC bilar!
VÀlkommen. G-shock kan man inte fÄ för mÄnga av. ;)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Hej!

Ny hör pĂ„ forumet. LĂ€st en del pĂ„ forumet och finner det fascinerande! Är ett stort fan av g-shock, men har Ă€ven en soft spot för Pro Trek linjen!

Har en Rangeman, grön med negativ display, som suttit pÄ handleden i 6-7 Är! Display klarat sig bra, men bezel och armband fÄtt en del stryk sÄ en ny uppsÀttning KlÀder Àr bestÀllda (svart bezel och svart armband)!

Under de 2 senaste veckorna har det införskaffats en 5610 med negativ display och nÄn dag senare en GWG 1000, med det gröna armbandet!

Kommer nog bli nÄn g-shock till i framtiden, kollat en del pÄ Frogman, bÄde gamla men Àven den nya, fast Àr lite kluven till den nya modellen!

Har Àven ett hyfsat intresse för Lego, har en del och nÄgra nya kommer att lÀggas till inom det nÀrmaste Äret!

TyvÀrr sÄ Àr detta inte den enda dyra hobbyn! SÄ kan ju inte lÀgga för mycket pÄ dessa (Lego, g-shock)

Det finns ju MTB och RC bilar!
VĂ€lkommen till KS! Det finns Ă€ven en trĂ„d med LEGO-tema: https://klocksnack.se/threads/tr%C3%A5den-med-tema-bilder-p%C3%A5-lego-klockor.136129/ 😊
 
Topp