• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har sedan tidigare haft svÄrt för negativa displayer eller sÄ har jag inte hittat en tillrÀckligt vass :angel::cigar:. FrÄgan Àr hur bra/vass displayen Àr pÄ en GMW-B5000GD?
9E26FF89-B4FE-4A86-BFDC-43C507F7F002.jpeg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tack den ser absolut skarp ut pĂ„ bilderna 👌. Hur Ă€r den i solljus jĂ€mför med positiv tycker du?
Tycker den glÀnser jÀkligt fint i solljus nÀr siffrorna Àndrar fÀrg. Klart roligare att se pÄ i solljus. I mörker Àr sÄklart positiv alltid bÀttre men det Àr inga problem att se. Tycker gmw modellerna Àr skarpare Àn BT modellerna som ocksÄ Àr grymma jmf med Àldre generationen.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker den glÀnser jÀkligt fint i solljus nÀr siffrorna Àndrar fÀrg. Klart roligare att se pÄ i solljus. I mörker Àr sÄklart positiv alltid bÀttre men det Àr inga problem att se. Tycker gmw modellerna Àr skarpare Àn BT modellerna som ocksÄ Àr grymma jmf med Àldre generationen.
Jag tackar sĂ„ hemskt mycket för ett riktigt utförligt svar 👌🙌😊.
 

dragonhf

Rolex
Året börjar bra med en "ny" G-shock, G-2900F-2VER. (mörkblĂ„)
Tycker att de gamla standard G-shocks modellerna har vÀldig bra moduler.
Denna har jÀtteskarp och tydlig display, reverse och forward knappar (underlÀttar nÀr man
stÀller tid/alarm), 10 Ärs batteri, vÀrldstid, auto-led, E-data minne dÀr man kan skriva in email/koder och stark belysning,
lÀtt-tryckta knappar och klockan sitter bekvÀmt pÄ handleden.
Bra storlek för oss som har smala handleder.
Som man sÀger i US denna fÄr man verkligen "bang for the buck" för.

IMG_5621.JPG
 

bob_sthlm

Cartier
Det finns Àven en Àldre porter, GW-T5030C, som Àr en GW-5000 i titan.

OcksÄ limiterad men jag tror att det aldrig slÀpptes reservdelar till allmÀnheten sÄ det har inte gÄtt att plocka ihop en mod.

LÀnge sen jag sÄg en till salu men de brukade vara svindyra för nÄgra Är sen.

Tackar för svar.
Hur ser man att det Àr en Porter eller porter-mod.
 

dragonhf

Rolex

Bergets

Panerai
Hur mÄnga mÄnader tog det att fÄ hem? :rolleyes:
sedan oktober

efter tre veckor fick jag igenom ett Äterköp - en mÄnad efter det hade pengarna fortfarande inte kommit, dÄ sa dom att jag takat ja till 0kr i Äterköp vilket jag inte gjort - sÄ dÄ fick jag en ny utskickad igen. - och dÄ fick jag betala en extra avgift till rÄga..
 

Itima

Omega
2-Faktor
DÄ fick man paket idag dÄ. Första tanke Àr att den Àr ruggigt snygg, frÄgan om den glÀnser lika bra efter ett par Är pÄ armen ;)
IMG_20210104_171202.jpg

IMG_20210104_172136.jpg
IMG_20210104_172156.jpg


LÀr korta bandet en lÀnk eller tvÄ sen ska de bli roligt och kÀnna skillnaden med screwback.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
BestĂ€llde gummiband till min GMW-B5000 och ett DW-5000 band till min gw-m5610 17:e december. Skickades 18:e men Ă€r fortfarande i transit!! Tror Postnord tagit jullov deluxe. Tyck synd om mig. Ingen i familjen förstĂ„r. 😔
In transit Ă€r den trĂ„kiga delen i bestĂ€llningen... Har tre G-relaterade in transit just nu och en jag hoppas den ska hamna in transit inom vÀÀÀÀldigt kort😁
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Det hÀr casioak kittet kom hem idag - aldrig mer aliexpress!

Eftersom jag inte lÀngre Àger en ga2100 sÀljer jag den vidare
jag betalade 760kr + 81kr tull

sÀljer den vidare för 750kr inkl spÄrbar frakt

IMG_0611.JPG
Jag fick ocksÄ vÀnta sjukt lÀnge pÄ min bezel till casioaken. Dyr var den ocksÄ... KÀnns svÄrt att bestÀlla frÄn Kina om man ska behöva vÀnta flera mÄnader pÄ leverans.
 

Bergets

Panerai
Jag fick ocksÄ vÀnta sjukt lÀnge pÄ min bezel till casioaken. Dyr var den ocksÄ... KÀnns svÄrt att bestÀlla frÄn Kina om man ska behöva vÀnta flera mÄnader pÄ leverans.
ja det var helt hopplöst, kundtjÀnsten var det vÀrsta...

men nu har nÄgon chansen att köpa en utan import strulet och till en lite billigare peng ;)
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
DÄ fick man paket idag dÄ. Första tanke Àr att den Àr ruggigt snygg, frÄgan om den glÀnser lika bra efter ett par Är pÄ armen ;)
IMG_20210104_171202.jpg

IMG_20210104_172136.jpg
IMG_20210104_172156.jpg


LÀr korta bandet en lÀnk eller tvÄ sen ska de bli roligt och kÀnna skillnaden med screwback.
Kul kit det dĂ€r. Är onekligen sugen/villhöver. Men sedan jag sĂ„lde min guldiga blir det nĂ€stan uteslutande min GW-5000.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
BestĂ€llde gummiband till min GMW-B5000 och ett DW-5000 band till min gw-m5610 17:e december. Skickades 18:e men Ă€r fortfarande i transit!! Tror Postnord tagit jullov deluxe. Tyck synd om mig. Ingen i familjen förstĂ„r. 😔

Lider med dig! Har ocksĂ„ ett paket i transit. Men har Ă€nnu inte sagt nĂ„got till frugan đŸ˜¶ Är rĂ€dd att hon kommer att dra med mig till WAA (Watch-aholics Anonomys) 😅
 
Topp