• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Back

Vacheron
2-Faktor
Klurar pĂ„ om man ska lĂ€gga en bestĂ€llning pĂ„ den grĂ„a GA-2110 đŸ€”

Stulen bild:
ODP_7084_600x600.jpg
Älskar retoriska frĂ„gor 😉
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jopp. Det hade varit lÀttast sÄ. Egentligen inte superdyrt att köpa hemma alla och pussla ihop sin favoritkombo
Jag tror att den röda med grÄ tavla hade varit riktigt snyggt och det hade dessutom underlÀttat lÀsbarheten enormt mycket.
Tror det bara Àr solar som man kan söka pÄ. Vanliga batteriklockor har ju inget serienummer.
Hmm, intressant. Hur kommer det sig? De flesta solar Ă€r ju ocksĂ„ massproducerade och har egentligen inget behov av serienummer. Är det för att kunna spĂ„ra dĂ„liga batcher eller liknande?
IMG-20210102-WA0000.jpg
IMG-20210102-WA0001.jpg



Min första post hÀr! Och min enda G för tillfÀllet! Köpt av @Meraborsten hÀr pÄ forumet! VÀldigt trevlig trÄd!

VÀl mött!
Riktigt snygg G! Varmt vĂ€lkommen till bĂ„de KS och den bĂ€sta trĂ„den! 😍
Kul att det finns Ätminstone en analog Froggie i trÄden, troligtvis den enda? Hur tycker du att den bÀrs jÀmfört med de digitala om du har haft möjlighet att jÀmföra? Det kÀnns som att den skulle bÀras rÀtt mycket större p.g.a. den analoga urtavlan och jag har för mig att den dessutom har aningen grövre mÄtt.
 

Meraborsten

Audemars
2-Faktor
Jag tror att den röda med grÄ tavla hade varit riktigt snyggt och det hade dessutom underlÀttat lÀsbarheten enormt mycket.

Hmm, intressant. Hur kommer det sig? De flesta solar Ă€r ju ocksĂ„ massproducerade och har egentligen inget behov av serienummer. Är det för att kunna spĂ„ra dĂ„liga batcher eller liknande?

Riktigt snygg G! Varmt vĂ€lkommen till bĂ„de KS och den bĂ€sta trĂ„den! 😍

Kul att det finns Ätminstone en analog Froggie i trÄden, troligtvis den enda? Hur tycker du att den bÀrs jÀmfört med de digitala om du har haft möjlighet att jÀmföra? Det kÀnns som att den skulle bÀras rÀtt mycket större p.g.a. den analoga urtavlan och jag har för mig att den dessutom har aningen grövre mÄtt.
Denna tilllhör en kollega, jag provar den ofta. Den Ă€r stor, speciellt pĂ„ min 15.5 cm handled. Dock sĂ„ Ă€r det riktigt skön att bĂ€ra. Är riktigt kluven om jag ska köpa en.
 
  • Like
Reactions: HSK

bob_sthlm

Cartier

NÄgon som vill förklara för mig kring detta med Porter, jag fattar att det Àr ett mÀrke frÄn japan som gör vÀskor, men varför Àr dom klockorna sÄ speciella och hur kan man se om det Àr en Porter eller inte.

Sett att nÄgon hÀr i gruppen har Porter- mod vad Àr dÄ det?

Tackar i förhand
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor

NÄgon som vill förklara för mig kring detta med Porter, jag fattar att det Àr ett mÀrke frÄn japan som gör vÀskor, men varför Àr dom klockorna sÄ speciella och hur kan man se om det Àr en Porter eller inte.

Sett att nÄgon hÀr i gruppen har Porter- mod vad Àr dÄ det?

Tackar i förhand
Det lilla jag vet om Porter Ă€r att de slĂ€pptes i en begrĂ€nsad upplaga 500st WW och blivit en samlarklocka med tiden som nu kostar dĂ€refter om man ska ha en ”original” https://www.chrono24.se/casio/casio...r-gmw-b5000tfc-500pcs-limited--id16181881.htm

Jag har en ”Porter” modd som Ă€r i grunden en GMW-B5000G-1ER men pĂ„ den Ă€r bezeln, armbandet och glaset bytt till ”Porter”. NĂ„gon fĂ„r rĂ€tta mig om jag har fel men enda sĂ€ttet att se att min Ă€r fejk Ă€r via screwbacken pĂ„ baksidan dĂ„ en Porter har annan screwback.
4FCF83CA-B50E-4A86-B14E-E66EEE7ACC8A.jpeg
3EDACBE9-23C0-4CD0-B85B-ACA91DF3A563.jpeg
EF3C3CF0-191A-44A3-9136-29FE6B24FFF2.jpeg
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Det lilla jag vet om Porter Ă€r att de slĂ€pptes i en begrĂ€nsad upplaga 500st WW och blivit en samlarklocka med tiden som nu kostar dĂ€refter om man ska ha en ”original” https://www.chrono24.se/casio/casio...r-gmw-b5000tfc-500pcs-limited--id16181881.htm

Jag har en ”Porter” modd som Ă€r i grunden en GMW-B5000G-1ER men pĂ„ den Ă€r bezeln, armbandet och glaset bytt till ”Porter”. NĂ„gon fĂ„r rĂ€tta mig om jag har fel men enda sĂ€ttet att se att min Ă€r fejk Ă€r via screwbacken pĂ„ baksidan dĂ„ en Porter har annan screwback.
4FCF83CA-B50E-4A86-B14E-E66EEE7ACC8A.jpeg
3EDACBE9-23C0-4CD0-B85B-ACA91DF3A563.jpeg
EF3C3CF0-191A-44A3-9136-29FE6B24FFF2.jpeg
Är det @Fujoor(?) som har en ”Semi-Porter” med bas frĂ„n en silverstĂ„lis GMW-B5000D-1ER istĂ€llet som dĂ€rmed ger silvriga knappar och som imho blir Ă€nnu snyggare!
 

Buenaventura

Cartier
Är sugen pĂ„ att göra om min silverstĂ„lis till en med svart bezel och gummiband. Den snĂ„le ekonomen i mig vill göra sĂ„, dĂ€remot sĂ„ kĂ€nner jag i mitt nyfunna intresse kring klockor, att kĂ€nslan försvinner lite om jag mĂ„ste kitta om varje gĂ„ng jag vill byta. IstĂ€llet för att Ă€ga bĂ„de silverstĂ„lisen samt GMW-B5000.

Hur ser ni klockrÀvar pÄ att modda om istÀllet för att köpa nytt?
 

Derix

Patek
2-Faktor
Missade en DW-5035 hĂ€r pĂ„ forumet nĂ€r jag satt och dagdrömde. Är det nĂ„gon som har en som de vill bli av med?
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Är sugen pĂ„ att göra om min silverstĂ„lis till en med svart bezel och gummiband. Den snĂ„le ekonomen i mig vill göra sĂ„, dĂ€remot sĂ„ kĂ€nner jag i mitt nyfunna intresse kring klockor, att kĂ€nslan försvinner lite om jag mĂ„ste kitta om varje gĂ„ng jag vill byta. IstĂ€llet för att Ă€ga bĂ„de silverstĂ„lisen samt GMW-B5000.

Hur ser ni klockrÀvar pÄ att modda om istÀllet för att köpa nytt?
Det Ă€r ju en fördel att dom Ă€r hyfsat lĂ€tta att modda. Men visst Ă€r det smidigare om man har tvĂ„ att skifta mellan istĂ€llet för att byta klĂ€der pĂ„ klockan varje gĂ„ng man vill ha den "andra" 😁
 
Topp