• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

KĂ€nslan hĂ€r och nu Ă€r att den inte kommer sĂ€ljas trots min dipp. Har beslutat mig för att den ska fĂ„ ligga i klocklĂ„dan och vĂ€nta tills det vĂ€nder 🙏🙂.
Hur fungerar det med dipparna? jag har lÀst ibland hos andra hÀr om dippar.

Det kan tex vara att klockintresset helt eller delvis försvunnit. I andra fall att man bytt klockstil eller som med dig nu att större del av samlingen sÀljs av.

Har du tröttnat pÄ gshocks. Och kÀnner dÀrför att du mÄste sÀlja av allt för att hitta nytt intresse? TÀnker du satsa pÄ nÄgot annat modell och mÀrke?

Eller kÀnner du att gnistan försvunnit och hoppas pÄ att fÄ tillbaka den om du mÄste "börja om"

Vas Ă€r det som orsakar dipparna? Är det att ni uppnĂ„tt nĂ„gon typ av fullĂ€ndad samling och dĂ€rför tappas intresset, eller bad tror du/ni?

Är det en del av samlandet, att faktiskt fĂ„ dippar.

MÄnga frÄgor av generellt intresse men Àven om kanske mina egna framtida dippar

đŸ€”đŸ˜„
 
GO BIG OR GO HOME đŸ„ł!
JĂ€kligt cleant med att den Ă€r helsvart 👌😍.
2C0414B2-6EF6-4132-90B4-61D18488F99A.jpeg

Grattis! Mudie Àr riktigt hÄrd, men den helsvarta Àr möjligtvis Ànnu hÄrdare :D
 
Hur fungerar det med dipparna? jag har lÀst ibland hos andra hÀr om dippar.

Det kan tex vara att klockintresset helt eller delvis försvunnit. I andra fall att man bytt klockstil eller som med dig nu att större del av samlingen sÀljs av.

Har du tröttnat pÄ gshocks. Och kÀnner dÀrför att du mÄste sÀlja av allt för att hitta nytt intresse? TÀnker du satsa pÄ nÄgot annat modell och mÀrke?

Eller kÀnner du att gnistan försvunnit och hoppas pÄ att fÄ tillbaka den om du mÄste "börja om"

Vas Ă€r det som orsakar dipparna? Är det att ni uppnĂ„tt nĂ„gon typ av fullĂ€ndad samling och dĂ€rför tappas intresset, eller bad tror du/ni?

Är det en del av samlandet, att faktiskt fĂ„ dippar.

MÄnga frÄgor av generellt intresse men Àven om kanske mina egna framtida dippar

đŸ€”đŸ˜„
MĂ„nga bra frĂ„gor och jag ska försöka besvara dom utifrĂ„n min situation 🙂.

Min dipp för stunden handlar generellt om klockor och inte G-Shock som mÀrke.
Jag gillar verkligen G-Shocks för att dom finns i alla prisklasser och de erbjuder diverse modeller för olika behov. Som lÀget Àr nu kommer jag inte byta till annat mÀrke dÄ jag trivs sÄpass bra med Casio/G-Shock.

Precis, det Ă€r lite sĂ„ som du skriver att ”gnistan” försvunnit och att jag försöker finns den med nya klockköp som jag egentligen vet inte Ă€r lösningen pĂ„ problematiken 😊.

Jag personligen Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n med att ha uppnĂ„tt en fullĂ€ndad samling dĂ„ jag flippar vidare majoriteten av mina klockor 😂 vilket gör att samlingen Ă€r knaper 😉.

Jag vill försöka hÄlla mig till tre klockor som tÀcker mina diverse behov och anvÀndaromrÄden samt möjlighet till att kunna ge alla klockor handledstid.
Jag skyller mina dippar pÄ Covid-19 ne skÀmtÄsido sÄ Àr det bara en tillfÀllig period i livet som förhoppningsvis gÄr över snart.
 
MĂ„nga bra frĂ„gor och jag ska försöka besvara dom utifrĂ„n min situation 🙂.

Min dipp för stunden handlar generellt om klockor och inte G-Shock som mÀrke.
Jag gillar verkligen G-Shocks för att dom finns i alla prisklasser och de erbjuder diverse modeller för olika behov. Som lÀget Àr nu kommer jag inte byta till annat mÀrke dÄ jag trivs sÄpass bra med Casio/G-Shock.

Precis det Ă€r lite sĂ„ som du skriver att ”gnistan” försvunnit och att jag försöker finns den med nya klockköp som jag egentligen vet inte Ă€r lösningen pĂ„ problematiken 😊.

Jag personligen Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n med att ha uppnĂ„tt en fullĂ€ndad samling dĂ„ jag flippar vidare majoriteten av mina klockor 😂 vilket gör att samlingen Ă€r knaper 😉.

Jag vill försöka hÄlla mig till tre klockor som tÀcker mina diverse behov och anvÀndaromrÄden samt möjlighet till att kunna ge alla klockor handledstid.
Jag skyller mina dippar pÄ Covid-19 ne skÀmtÄsido sÄ Àr det bara en tillfÀllig period i livetsom förhoppningsvis gÄr över snart.
HÀnder nog de flesta av oss emellanÄt. Bara kÀmpa pÄ sÄ kommer gnistan NÄgon gÄng igen :)
 
MĂ„nga bra frĂ„gor och jag ska försöka besvara dom utifrĂ„n min situation 🙂.

Min dipp för stunden handlar generellt om klockor och inte G-Shock som mÀrke.
Jag gillar verkligen G-Shocks för att dom finns i alla prisklasser och de erbjuder diverse modeller för olika behov. Som lÀget Àr nu kommer jag inte byta till annat mÀrke dÄ jag trivs sÄpass bra med Casio/G-Shock.

Precis, det Ă€r lite sĂ„ som du skriver att ”gnistan” försvunnit och att jag försöker finns den med nya klockköp som jag egentligen vet inte Ă€r lösningen pĂ„ problematiken 😊.

Jag personligen Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n med att ha uppnĂ„tt en fullĂ€ndad samling dĂ„ jag flippar vidare majoriteten av mina klockor 😂 vilket gör att samlingen Ă€r knaper 😉.

Jag vill försöka hÄlla mig till tre klockor som tÀcker mina diverse behov och anvÀndaromrÄden samt möjlighet till att kunna ge alla klockor handledstid.
Jag skyller mina dippar pÄ Covid-19 ne skÀmtÄsido sÄ Àr det bara en tillfÀllig period i livet som förhoppningsvis gÄr över snart.
Det hĂ€r Ă€r mitt problem ocksĂ„, att jag försöker hĂ„lla "samlingen" till max tre klockor. Försöker att leva efter minimalism men hjĂ€rnan och hjĂ€rtat vill Ă„t olika hĂ„ll 😄

Sedan tycker jag att det kÀnns sÄ olönt att det ska ligga ett gÀng klockor i lÄdan som aldrig anvÀnds. Nej, dÄ Äker de ut pÄ köp&sÀlj direkt, oftast innan man har hunnit tÀnka igenom det helt. Det finns vÀl en anledning till att jag exempelvis Àgd stÄlisen typ 8 gÄnger i olika fÀrger.
 
MĂ„nga bra frĂ„gor och jag ska försöka besvara dom utifrĂ„n min situation 🙂.

Min dipp för stunden handlar generellt om klockor och inte G-Shock som mÀrke.
Jag gillar verkligen G-Shocks för att dom finns i alla prisklasser och de erbjuder diverse modeller för olika behov. Som lÀget Àr nu kommer jag inte byta till annat mÀrke dÄ jag trivs sÄpass bra med Casio/G-Shock.

Precis, det Ă€r lite sĂ„ som du skriver att ”gnistan” försvunnit och att jag försöker finns den med nya klockköp som jag egentligen vet inte Ă€r lösningen pĂ„ problematiken 😊.

Jag personligen Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n med att ha uppnĂ„tt en fullĂ€ndad samling dĂ„ jag flippar vidare majoriteten av mina klockor 😂 vilket gör att samlingen Ă€r knaper 😉.

Jag vill försöka hÄlla mig till tre klockor som tÀcker mina diverse behov och anvÀndaromrÄden samt möjlighet till att kunna ge alla klockor handledstid.
Jag skyller mina dippar pÄ Covid-19 ne skÀmtÄsido sÄ Àr det bara en tillfÀllig period i livet som förhoppningsvis gÄr över snart.
Tack för svar!
 
Det hĂ€r Ă€r mitt problem ocksĂ„, att jag försöker hĂ„lla "samlingen" till max tre klockor. Försöker att leva efter minimalism men hjĂ€rnan och hjĂ€rtat vill Ă„t olika hĂ„ll 😄

Sedan tycker jag att det kÀnns sÄ olönt att det ska ligga ett gÀng klockor i lÄdan som aldrig anvÀnds. Nej, dÄ Äker de ut pÄ köp&sÀlj direkt, oftast innan man har hunnit tÀnka igenom det helt. Det finns vÀl en anledning till att jag exempelvis Àgd stÄlisen typ 8 gÄnger i olika fÀrger.
Haha ja tre kĂ€nns pĂ„ nĂ„got sĂ€tt helt optimalt men som du sĂ€ger, hjĂ€rnan vill en sak medans hjĂ€rtat en annan 😂.

Resonerar exakt samma. Skulle aldrig falla mig in att ha en massa klockor som bara ligger och blir anvĂ€nda alldeles för sĂ€llan. DĂ„ sĂ€ljer jag hellre dom vidare sĂ„ att nĂ„gon annan kan anvĂ€nda istĂ€llet 😊. Hahaha 8 stĂ„lisar det var inte dĂ„ligt 😂😎.
 
Det hĂ€r Ă€r mitt problem ocksĂ„, att jag försöker hĂ„lla "samlingen" till max tre klockor. Försöker att leva efter minimalism men hjĂ€rnan och hjĂ€rtat vill Ă„t olika hĂ„ll 😄

Sedan tycker jag att det kÀnns sÄ olönt att det ska ligga ett gÀng klockor i lÄdan som aldrig anvÀnds. Nej, dÄ Äker de ut pÄ köp&sÀlj direkt, oftast innan man har hunnit tÀnka igenom det helt. Det finns vÀl en anledning till att jag exempelvis Àgd stÄlisen typ 8 gÄnger i olika fÀrger.
Det Àr nog sÄ man borde tÀnka, men va fasen... Har jag rÄd sÄ kör jag.
Har haft liiite för mycket skit med sjukdomar, bla cancer, runt omkring mig, jag började med devisen att unna mig (och förstÄs Frugis) medan man kan.
LÀgger enligt mÄnga andra alldeles för mycket pengar pÄ bilar, hojar, klockor, multitools och annat kul.
Prylgalning. JAVISST! 😁 Men friskare Ă€n sĂ„ Ă€r jag inte:bag:
 
Det hĂ€r Ă€r mitt problem ocksĂ„, att jag försöker hĂ„lla "samlingen" till max tre klockor. Försöker att leva efter minimalism men hjĂ€rnan och hjĂ€rtat vill Ă„t olika hĂ„ll 😄

Sedan tycker jag att det kÀnns sÄ olönt att det ska ligga ett gÀng klockor i lÄdan som aldrig anvÀnds. Nej, dÄ Äker de ut pÄ köp&sÀlj direkt, oftast innan man har hunnit tÀnka igenom det helt. Det finns vÀl en anledning till att jag exempelvis Àgd stÄlisen typ 8 gÄnger i olika fÀrger.

Kul Ä höra att fler efterstrÀvar nÄgon form av minimalistiskt tÀnkande trots klockintresset som i mÄnga fall bestÄr större samlingar.

Jag har upptÀckt att jag uppskattar att inte ha för mÄnga val pÄ morgonen tex. Jag körde OWG vÀldigt lÀnge och det fungerade bra.

Nu har jag snart 4 klockor och mĂ€rker att det börjar bli svĂ„rt att vĂ€lja 😄 Krisar det sĂ„ sĂ€ljer jag av alla och behĂ„ller semistĂ„lisen som Ă€r i transit 👍😆
 
Det Àr nog sÄ man borde tÀnka, men va fasen... Har jag rÄd sÄ kör jag.
Har haft liiite för mycket skit med sjukdomar, bla cancer, runt omkring mig, jag började med devisen att unna mig (och förstÄs Frugis) medan man kan.
LÀgger enligt mÄnga andra alldeles för mycket pengar pÄ bilar, hojar, klockor, multitools och annat kul.
Prylgalning. JAVISST! 😁 Men friskare Ă€n sĂ„ Ă€r jag inte:bag:
SÄ resonerar jag ocksÄ, och tyvÀrr av snarlika anledningar. Ibland Àr livet för kort :( och sÄ lÀnge det inte gÄr ut över familjens övriga vÀlmÄende sÄ fÄr jag vÀl erkÀnna att jag Àr rÀtt prylgalen:rolleyes:
 
MĂ„nga bra frĂ„gor och jag ska försöka besvara dom utifrĂ„n min situation 🙂.

Min dipp för stunden handlar generellt om klockor och inte G-Shock som mÀrke.
Jag gillar verkligen G-Shocks för att dom finns i alla prisklasser och de erbjuder diverse modeller för olika behov. Som lÀget Àr nu kommer jag inte byta till annat mÀrke dÄ jag trivs sÄpass bra med Casio/G-Shock.

Precis, det Ă€r lite sĂ„ som du skriver att ”gnistan” försvunnit och att jag försöker finns den med nya klockköp som jag egentligen vet inte Ă€r lösningen pĂ„ problematiken 😊.

Jag personligen Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n med att ha uppnĂ„tt en fullĂ€ndad samling dĂ„ jag flippar vidare majoriteten av mina klockor 😂 vilket gör att samlingen Ă€r knaper 😉.

Jag vill försöka hÄlla mig till tre klockor som tÀcker mina diverse behov och anvÀndaromrÄden samt möjlighet till att kunna ge alla klockor handledstid.
Jag skyller mina dippar pÄ Covid-19 ne skÀmtÄsido sÄ Àr det bara en tillfÀllig period i livet som förhoppningsvis gÄr över snart.

Jag kan vÀl kÀnna ibland att det Àr trÄkigt att man "mÄste" köpa nytt hela tiden för att kÀnna kicken av klocksamlandet. Nu har jag börjat med att jag roterar sammanlagt nio klockor varav en kör jag hela helgen. SÄ kÀnns det "lite mer" som att man har nytt pÄ handleden hela tiden :)
 
Jag kan vÀl kÀnna ibland att det Àr trÄkigt att man "mÄste" köpa nytt hela tiden för att kÀnna kicken av klocksamlandet. Nu har jag börjat med att jag roterar sammanlagt nio klockor varav en kör jag hela helgen. SÄ kÀnns det "lite mer" som att man har nytt pÄ handleden hela tiden :)
Jag kan inte annat Ă€n hĂ„lla med dig 🙂. Jag fĂ„r börja söka kickar pĂ„ andra sĂ€tt hehe 😎.
Absolut inte dÄligt med 9 klockor, hinner du nyttja alla sÄpass mycket?
 
Jag kan inte annat Ă€n hĂ„lla med dig 🙂. Jag fĂ„r börja söka kickar pĂ„ andra sĂ€tt hehe 😎.
Absolut inte dÄligt med 9 klockor, hinner du nyttja alla sÄpass mycket?

Blir en heldag, under en tvÄ veckorsperiod, för Ätta av dom och sÄ kör jag min SMP fre-lör. Dock sÄ "smÄanvÀnder" anvÀnder jag flera klockor under perioden. Exempelvis sover jag med nÄgon av min G-Shocks och sÄ anvÀnder jag min Arnie varje gÄng jag gymmar :)
 
Jag lÄter mina ligga. Sen upptÀcker jag dem igen och blir nyförÀlskad. :) T ex lÀt jag DW 5035 ligga nÀstintill orörd ganska lÀnge men uppskattar den pÄ nytt igen.

Men visst, det finns nÄn enstaka modell som jag aldrig blev kÀr i och aldrig anvÀnder.
Rotationsschemat för min del Àr ungerfÀr, beatern pÄ jobbet eller vid bilmekande och nÄgon av dom andra resterande tid
😁

SÀlja Àr jag grymt dÄlig pÄ :banghead: Mycket roligare att köpa ju:bag:
 
Tillbaka
Topp