• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Aldrig moddat förr, men sprang pĂ„ denna GA-2100 mod pĂ„ instagram. Tycker den var grym och försöker hitta den. Har vi nĂ„n Google master som rĂ„kar hitta pĂ„ den fĂ„r ni gĂ€rna lĂ€nka đŸ™đŸ»
37E81BD6-56B2-4587-BF18-460AF21A86CA.jpeg
Det finns ett kit med stÄlbezel pÄ k&s: https://klocksnack.se/threads/g-shock-ga2100-casioak-stÄl-kit.143307/
Det finns ju massvis med olika varianter och jag kan inte kommentera kvalitet osv. men det finns sĂ€kert folk i trĂ„den med bĂ€ttre koll. 😊
 
Klokt! Jag tror att det Àr @Clark Kent som brukar köra en vecka i taget? DÄ hinner man nÀstan glömma bort vissa av dem och det Àr samtidigt sÄ pass lÄng tid att man hinner fÄ en annan kÀnsla för dem jÀmfört med om man byter var och varannan dag. DÀrmed inte sagt att det ena eller andra Àr rÀtt eller fel men jag tror att det Àr klokt att ibland ta ett steg tillbaka, lugna ner sig lite och försöka att fokusera pÄ det man har istÀllet för att stressa omkring vilket gÀller bÄde flippandet, Àgandet och livet i stort.

Jag lĂ„nade MO:t frĂ„n @laketwig och övergav det strax efterĂ„t 😊
 
För egen del sÄ blir det ofta att jag varvar de intressen jag har. De finns alltid dÀr men man har sÀllan tid för mer Àn en Ät gÄngen och snöar dÄ in pÄ ett visst omrÄde. NÀr man sÄ smÄningom börjar lessna sÄ Äterupptar man ett annat intresse och sÄ fortsÀtter det. Det roliga med klockor tycker jag Àr att man (eller jag Ätminstone) Àndrar sin smak vÀldigt mycket och man kan bli förvÄnad nÀr man kikar tillbaka pÄ gamla bilder och ser hur samlingen har förÀndrats med tiden. Ganska intressant ÀndÄ eftersom man med mycket annat tenderar att ha ungefÀr samma smak under en vÀldigt lÄng period, ibland hela livet.
Det dÀr med att Àndra smak hÄller jag med om. Jag har börjat snegla pÄ rangeman tex. Jag antar att mÄnga bilder hÀr ifrÄn skapat ett intresse. Innan jag köpte min första gshock sÄ hade jag inte kunnat förestÀlla mig det
 
AngÄende det hÀr med att flippa ofta och storlek pÄ klocksamling sÄ har jag för egen del kommit fram till att habegÀret alltid trumfar sjÀlva Àgandet. Suget Àr stort och ibland svÄrkontrollerad men besvikelsen nÀr habegÀret Àr mÀttat och klockan sitter pÄ armen Àr nÀstan större. Jag försökte spela detta spel ett tag men tyckte till slut att det kostade mer Àn det smakade. DÀremot har jag pÄ grund av detta jagande hamnat rÀtt genom att till slut snöa in pÄ G-Shocks. Nu har jag ett par stycken som fyller sin funktion och en graal som polisen har hand om för tillfÀllet. PÄ sikt om suget finns kvar vill jag införskaffa en Sinn men det fÄr ta sin tid. Min klara favorit genom tiderna Àr ÀndÄ min Titansquare som uppfyller nÀstan alla krav. Jag vet att man blir en trÄkmÄns pÄ forumet med en sÄdan instÀllning och dÀrför uppskattar jag alla entusiaster hÀr!
 
Tja, kanske nÄgon i G-shock-trÄden som Àr ute efter en G-Shock GA-2100-1A1ER (Casioak) innan jag lÀgger ut den pÄ ks.
Klockan Àr uttagen igÄr, obetydligt anvÀnd och sÄledes i nyskick. Totalt 1h handledstid i hemmet. Hör av er via PM om intresse finns :)
Pris: 1100 Kr inkl. Frakt !
Är nĂ„gon i denna trĂ„d sugen pĂ„ denna klockan ? SlĂ€pper den för 900kr :)
 
AngÄende det hÀr med att flippa ofta och storlek pÄ klocksamling sÄ har jag för egen del kommit fram till att habegÀret alltid trumfar sjÀlva Àgandet. Suget Àr stort och ibland svÄrkontrollerad men besvikelsen nÀr habegÀret Àr mÀttat och klockan sitter pÄ armen Àr nÀstan större. Jag försökte spela detta spel ett tag men tyckte till slut att det kostade mer Àn det smakade. DÀremot har jag pÄ grund av detta jagande hamnat rÀtt genom att till slut snöa in pÄ G-Shocks. Nu har jag ett par stycken som fyller sin funktion och en graal som polisen har hand om för tillfÀllet. PÄ sikt om suget finns kvar vill jag införskaffa en Sinn men det fÄr ta sin tid. Min klara favorit genom tiderna Àr ÀndÄ min Titansquare som uppfyller nÀstan alla krav. Jag vet att man blir en trÄkmÄns pÄ forumet med en sÄdan instÀllning och dÀrför uppskattar jag alla entusiaster hÀr!
Jag hÄller helt med ÀndÄ. Speciellt nÀr det börjar bli sÄ mÄnga att dom knappt anvÀnda och ligger lite överallt. Jag försöker ha samma instÀllning men det gÄr sÄdÀr :)
 
AngÄende det hÀr med att flippa ofta och storlek pÄ klocksamling sÄ har jag för egen del kommit fram till att habegÀret alltid trumfar sjÀlva Àgandet. Suget Àr stort och ibland svÄrkontrollerad men besvikelsen nÀr habegÀret Àr mÀttat och klockan sitter pÄ armen Àr nÀstan större. Jag försökte spela detta spel ett tag men tyckte till slut att det kostade mer Àn det smakade. DÀremot har jag pÄ grund av detta jagande hamnat rÀtt genom att till slut snöa in pÄ G-Shocks. Nu har jag ett par stycken som fyller sin funktion och en graal som polisen har hand om för tillfÀllet. PÄ sikt om suget finns kvar vill jag införskaffa en Sinn men det fÄr ta sin tid. Min klara favorit genom tiderna Àr ÀndÄ min Titansquare som uppfyller nÀstan alla krav. Jag vet att man blir en trÄkmÄns pÄ forumet med en sÄdan instÀllning och dÀrför uppskattar jag alla entusiaster hÀr!
Det Ă€r precis som med kvinnorna och sportbilarna i ungdomen, jakten Ă€r det ”roliga”...

Jag har hittills endast hittat en keeper i min Zelos SF Frost Ti, perfekt beater/jobbklocka!

Förhoppningsvis har jag hittat min GADA inatt, en modell jag haft tidigare men nu i ”rĂ€tt” fĂ€rg och pĂ„ lĂ€nk! Dessutom NOS (för att vara en sex Ă„r gammal modell)

Vill verkligen ha en G-Shock för att komplettera till en trippel men verkar inte hitta rÀtt!
Jag troooor att en svart titansquare Àr rÀtt klocka för mig men ajaj vilka slantar det Àr för en sÄdan :(
Casioak Àr en stor favorit men finns ingen perfekt Ànnu tyvÀrr, en svart/grÄ med positiv display pÄ kombilÀnk hade nog varit det ultimata!
TyvÀrr kan jag inte mecka ihop en sÄdan annars hade jag gjort det :p
 
Du har ju rĂ€tt mĂ„nga balla g-shocks som vi ofta fĂ„r se. ÄndĂ„ skriver du inte sĂ„ mycket. Man blir ju nyfiken pĂ„ vem mannen bakom klockorna Ă€r. Vad Ă€r din relation till g-shocks?
Tack! SjĂ€lvklart! 40+ och gillar klockor. G-shocks och japanska dykare bestĂ„r samlingen av just nu. Tror min första klocka var en digital Casio i början av 80-talet om jag minns rĂ€tt. Min far gillar klockor sĂ„ jag antar att det kommer frĂ„n han dĂ„ jag fĂ„tt ta över hans gamla under min uppvĂ€xt vid nĂ„gra tillfĂ€llen. Skapade konto pĂ„ KS 2013 men började lĂ€sa och posta sommaren 2018 mellan blöjbyten och matning dĂ„ jag var pappaledig och intresset gick frĂ„n “lagom” till “sjuk” typ.đŸ€Ł
Har lugnat ner mig lite nu och jag föredrar bilder framför text nĂ€r jag postar.😃
 
Jag hÄller helt med ÀndÄ. Speciellt nÀr det börjar bli sÄ mÄnga att dom knappt anvÀnda och ligger lite överallt. Jag försöker ha samma instÀllning men det gÄr sÄdÀr :)
DÄ Àr det ju jakten som fortfarande Àr det roliga för din del och det e la gÎtt. Det hade nog funkat för mig ocksÄ om jag hade kunnat sÀlja undan efter hand som klockorna trillar in :)
 
Det Ă€r precis som med kvinnorna och sportbilarna i ungdomen, jakten Ă€r det ”roliga”...

Jag har hittills endast hittat en keeper i min Zelos SF Frost Ti, perfekt beater/jobbklocka!

Förhoppningsvis har jag hittat min GADA inatt, en modell jag haft tidigare men nu i ”rĂ€tt” fĂ€rg och pĂ„ lĂ€nk! Dessutom NOS (för att vara en sex Ă„r gammal modell)

Vill verkligen ha en G-Shock för att komplettera till en trippel men verkar inte hitta rÀtt!
Jag troooor att en svart titansquare Àr rÀtt klocka för mig men ajaj vilka slantar det Àr för en sÄdan :(
Casioak Àr en stor favorit men finns ingen perfekt Ànnu tyvÀrr, en svart/grÄ med positiv display pÄ kombilÀnk hade nog varit det ultimata!
TyvÀrr kan jag inte mecka ihop en sÄdan annars hade jag gjort det :p
En svart bezel och en kombilĂ€nk sĂ„ Ă€r du vĂ€l pĂ„ 🍌 med din grĂ„? 🙂
 
Det Ă€r precis som med kvinnorna och sportbilarna i ungdomen, jakten Ă€r det ”roliga”...

Jag har hittills endast hittat en keeper i min Zelos SF Frost Ti, perfekt beater/jobbklocka!

Förhoppningsvis har jag hittat min GADA inatt, en modell jag haft tidigare men nu i ”rĂ€tt” fĂ€rg och pĂ„ lĂ€nk! Dessutom NOS (för att vara en sex Ă„r gammal modell)

Vill verkligen ha en G-Shock för att komplettera till en trippel men verkar inte hitta rÀtt!
Jag troooor att en svart titansquare Àr rÀtt klocka för mig men ajaj vilka slantar det Àr för en sÄdan :(
Casioak Àr en stor favorit men finns ingen perfekt Ànnu tyvÀrr, en svart/grÄ med positiv display pÄ kombilÀnk hade nog varit det ultimata!
TyvÀrr kan jag inte mecka ihop en sÄdan annars hade jag gjort det :p
Det Àr helt klart vÀrt det, svart Ti-square Àr alltid rÀtt! Köp! Köp! Köp! (lite Dr Jekyl & Mr Hyde att först ta avstÄnd frÄn flippandet för att i nÀsta inlÀgg hetsa andra till det ?!?)
 
Tillbaka
Topp