• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag lÄter mina ligga. Sen upptÀcker jag dem igen och blir nyförÀlskad. :) T ex lÀt jag DW 5035 ligga nÀstintill orörd ganska lÀnge men uppskattar den pÄ nytt igen.

Men visst, det finns nÄn enstaka modell som jag aldrig blev kÀr i och aldrig anvÀnder.
Jag tÀnker köra pÄ nÄgot snarlikt nu. Tex sÄ kÀnner jag att min gw 5610 hÀnger löst igen nÀr gmw5000g anlÀnder dÄ jag ser det som en uppgraderad 5610.

Men jag har en kÀnsla av att jag kommer Ängra den om den försvinner sÄ den fÄr bli kvar.
 
Jag tÀnker köra pÄ nÄgot snarlikt nu. Tex sÄ kÀnner jag att min gw 5610 hÀnger löst igen nÀr gmw5000g anlÀnder dÄ jag ser det som en uppgraderad 5610.

Men jag har en kÀnsla av att jag kommer Ängra den om den försvinner sÄ den fÄr bli kvar.
Ångrar man en försĂ€ljning Ă€r det bara att köpa en ny sĂ„ lĂ€nge det inte Ă€r en klocka som Ă€r ”rare/limited” dĂ„ blir det lite svĂ„rare sĂ„ klart 😎.
 
Jag tÀnker köra pÄ nÄgot snarlikt nu. Tex sÄ kÀnner jag att min gw 5610 hÀnger löst igen nÀr gmw5000g anlÀnder dÄ jag ser det som en uppgraderad 5610.

Men jag har en kÀnsla av att jag kommer Ängra den om den försvinner sÄ den fÄr bli kvar.

Det Àr ÀndÄ tvÄ rÀtt olika klockor sÄ behÄll bÄda vetja. 5610 som en riktig beater.
 
39578BF0-203C-42F1-BACF-DA7261F10AD8.jpeg
 
Det Àr ÀndÄ tvÄ rÀtt olika klockor sÄ behÄll bÄda vetja. 5610 som en riktig beater.
Ja den fĂ„r agera Ă€kta beater. DĂ€remot sĂ„ försöker jag att inte vara alltför rĂ€dd om klockorna. NĂ€r jag köpte min silverstĂ„lis sim för mig var mycket för en klocka, sĂ„ gjorde det lite ont nĂ€r den tappades och Ă„kte runt ett par varv pĂ„ golvet. Blev ordentligt repig, men jag intalar mig att det Ă€r en gshock för att dĂ€mpa smĂ€rtan 😂
 
Ja den fĂ„r agera Ă€kta beater. DĂ€remot sĂ„ försöker jag att inte vara alltför rĂ€dd om klockorna. NĂ€r jag köpte min silverstĂ„lis sim för mig var mycket för en klocka, sĂ„ gjorde det lite ont nĂ€r den tappades och Ă„kte runt ett par varv pĂ„ golvet. Blev ordentligt repig, men jag intalar mig att det Ă€r en gshock för att dĂ€mpa smĂ€rtan 😂
TÀnk om man visste det nÀr man gav sig in i klockvÀrlden, att man skulle ha en sÄ kallad beater för 4500 kr :oops:
 
Ja den fĂ„r agera Ă€kta beater. DĂ€remot sĂ„ försöker jag att inte vara alltför rĂ€dd om klockorna. NĂ€r jag köpte min silverstĂ„lis sim för mig var mycket för en klocka, sĂ„ gjorde det lite ont nĂ€r den tappades och Ă„kte runt ett par varv pĂ„ golvet. Blev ordentligt repig, men jag intalar mig att det Ă€r en gshock för att dĂ€mpa smĂ€rtan 😂
Jag kan tÀnka mig att en stÄlis bara ser bÀttre ut ju mer patinerad den blir.
NÄn som har bilder pÄ en riktigt tilltufsad en?
 
TÀnk om man visste det nÀr man gav sig in i klockvÀrlden, att man skulle ha en sÄ kallad beater för 4500 kr :oops:
😂 Ja det Ă€r en del, och det gĂ„r uppĂ„t. Jag började med min f91 och tyckte gw 5610 för ca 1000kr var mycket en klocka.
Jag kan tÀnka mig att en stÄlis bara ser bÀttre ut ju mer patinerad den blir.
NÄn som har bilder pÄ en riktigt tilltufsad en?

SĂ„ ska jag tĂ€nka framöver 👍â˜ș
Jag tror inte min klassas som ordentligt tilltuffsad Àn.

Första dubbelcitatet. Tack @HSK
 
Det Àr nog sÄ man borde tÀnka, men va fasen... Har jag rÄd sÄ kör jag.
Har haft liiite för mycket skit med sjukdomar, bla cancer, runt omkring mig, jag började med devisen att unna mig (och förstÄs Frugis) medan man kan.
LÀgger enligt mÄnga andra alldeles för mycket pengar pÄ bilar, hojar, klockor, multitools och annat kul.
Prylgalning. JAVISST! 😁 Men friskare Ă€n sĂ„ Ă€r jag inte:bag:
I feel you. Har bara sÄlt en klocka i mitt liv. Tror jag har över 40-50st klockor, vÄgar inte ens att rÀkna.
Som tur Àr sÄ har jag just nu fastnat pÄ G-shock som Àr affordable och inte som innan pÄ dyrare klockor.

Försöker rotera mina klockor, men det gÄr lite dÄligt, blir mest G-shock, Seiko solar Prospex, och Credor klockor. Mina automatiska klockor bla Rolex ligger bara i skÄpet och samlar damm. Men problemet att jag tycker om nÀstan alla klockor jag har köpt och vill inte sÀlja.

Som mÄnga sÀger, sÄ lÀnge det inte pÄverka familjeekonomin sÄ mycket Àr det bara att köra pÄ. BÀttre beroende av klockor och prylar Àn tex alkohol och droger. (NÄgon ursÀkt mÄste jag hitta Ät mig sjÀlv haha)
 
Senast Àndrad:
Hur fungerar det med dipparna? jag har lÀst ibland hos andra hÀr om dippar.

Det kan tex vara att klockintresset helt eller delvis försvunnit. I andra fall att man bytt klockstil eller som med dig nu att större del av samlingen sÀljs av.

Har du tröttnat pÄ gshocks. Och kÀnner dÀrför att du mÄste sÀlja av allt för att hitta nytt intresse? TÀnker du satsa pÄ nÄgot annat modell och mÀrke?

Eller kÀnner du att gnistan försvunnit och hoppas pÄ att fÄ tillbaka den om du mÄste "börja om"

Vas Ă€r det som orsakar dipparna? Är det att ni uppnĂ„tt nĂ„gon typ av fullĂ€ndad samling och dĂ€rför tappas intresset, eller bad tror du/ni?

Är det en del av samlandet, att faktiskt fĂ„ dippar.

MÄnga frÄgor av generellt intresse men Àven om kanske mina egna framtida dippar

đŸ€”đŸ˜„
För egen del sÄ blir det ofta att jag varvar de intressen jag har. De finns alltid dÀr men man har sÀllan tid för mer Àn en Ät gÄngen och snöar dÄ in pÄ ett visst omrÄde. NÀr man sÄ smÄningom börjar lessna sÄ Äterupptar man ett annat intresse och sÄ fortsÀtter det. Det roliga med klockor tycker jag Àr att man (eller jag Ätminstone) Àndrar sin smak vÀldigt mycket och man kan bli förvÄnad nÀr man kikar tillbaka pÄ gamla bilder och ser hur samlingen har förÀndrats med tiden. Ganska intressant ÀndÄ eftersom man med mycket annat tenderar att ha ungefÀr samma smak under en vÀldigt lÄng period, ibland hela livet.

@Lord_tito88 (citatet försvann nĂ€r jag petade i inlĂ€gget och jag orkar inte leta fram det pĂ„ nytt 😂 )
Jag kan vÀl kÀnna ibland att det Àr trÄkigt att man "mÄste" köpa nytt hela tiden för att kÀnna kicken av klocksamlandet. Nu har jag börjat med att jag roterar sammanlagt nio klockor varav en kör jag hela helgen. SÄ kÀnns det "lite mer" som att man har nytt pÄ handleden hela tiden :)
Klokt! Jag tror att det Àr @Clark Kent som brukar köra en vecka i taget? DÄ hinner man nÀstan glömma bort vissa av dem och det Àr samtidigt sÄ pass lÄng tid att man hinner fÄ en annan kÀnsla för dem jÀmfört med om man byter var och varannan dag. DÀrmed inte sagt att det ena eller andra Àr rÀtt eller fel men jag tror att det Àr klokt att ibland ta ett steg tillbaka, lugna ner sig lite och försöka att fokusera pÄ det man har istÀllet för att stressa omkring vilket gÀller bÄde flippandet, Àgandet och livet i stort.
FĂ„r dock sĂ€ga att jag har en konstig dragning till Peggy Bundy Mudmastern 😍

facebook-linked_image___wildlife-promising-g-shock-mudmaster.png




Jag vill ocksÄ ha min grÄa Casioak :D
Grrrr! đŸ˜ŒđŸ† @S.L har en men han brukar köra det pĂ„ ett lite mer diskret band.
Jag kan tÀnka mig att en stÄlis bara ser bÀttre ut ju mer patinerad den blir.
NÄn som har bilder pÄ en riktigt tilltufsad en?
Jag har för mig att @Chumba har en som har fĂ„tt se en del action. Har inte sett honom pĂ„ ett tag men hoppas att allt Ă€r vĂ€l. â˜ș
 
Vann du den? Vart mycket sugen pÄ den orange displayen och hade den i minneslistan men som "tur"Àr sÄ glömde jag bort den. :p
Hoppas nÄgon hÀr vann den.
@Derix
Och det var inte jag heller som knep den ;) Fast jag var vÀldigt nÀra att lÀgga bud sista 10sek (det var dÄ den drog i pris)... Den var/Àr riktigt snygg i den fÀrgen.
 
Aldrig moddat förr, men sprang pĂ„ denna GA-2100 mod pĂ„ instagram. Tycker den var grym och försöker hitta den. Har vi nĂ„n Google master som rĂ„kar hitta pĂ„ den fĂ„r ni gĂ€rna lĂ€nka đŸ™đŸ»
37E81BD6-56B2-4587-BF18-460AF21A86CA.jpeg
Sök pĂ„ ”casio g shock ga 2100 mod” pĂ„ ebay sĂ„ hittar du massor av alternativ
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp