• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Den hÀr menar du?? Den Àr fiin. :)
GA-2100TH.JPG
Exakt den!

Nej den Àr skitful i det dÀr utförandet men enligt Google verkar man kunna byta ut ringen med de gröna och röda timmarkeringarna men behÄlla minutringen ovanför...

SĂ€tter man dĂ„ dit ringen, bezel och band frĂ„n en helsvart sĂ„ borde den bli svinsnygg helt plötsligt! đŸ˜ƒâ€ïž
 
En helt annan frÄga dock!

Är det nĂ„gon hĂ€r som sitter och klĂ€mmer pĂ„ den guld/grön/röda throwback Casioaken?
Är det nĂ„gon som ens har sett den irl?
@Leben har i alla fall en lite liknande moddad variant frÄn IFLW: https://klocksnack.se/threads/officiella-g-shocktrÄden.24037/post-3619196

Är rĂ€tt sĂ€ker pĂ„ att "originalet" ocksĂ„ har figurerat i trĂ„den men minns inte vem det var som hade den.
 
Har börjat leta efter en G-shock, frÀmst för att jag Àr sÄ trött pÄ att jag med min nuvarande Citizen SolarnÄgonting inte kan lÀsa tiden nÀr det Àr mörkt.. FrÄn början sÄ var bakgrundsbelysning det enda krav jag hade pÄ en ny klocka. Men efter att ha hÀngt hÀr o kollat klipp pÄ YT sÄ har kravlistan utökats. Nu behöver jag minst ha Tough Solar o gÀrna multiband sÄ tiden alltid Àr rÀtt. Finns det nÄgon Ànde pÄ funktioner man ev. har anvÀndning för? :) Har börjat kika pÄ Mudmaster som ju har den eminenta höjdmÀtarfunktionen. Den enda gÄngen jag förflyttar mig höjdmÀssigt Àr nÀr jag gÄr upp pÄ andra vÄning i nÄgon annans hus... :) Budgeten ska vi inte tala om, den lÀr bli 2-3 gÄnger högre Àn jag frÄn början tÀnkt mig. Varför blir det sÄ hÀr?
 
Har börjat leta efter en G-shock, frÀmst för att jag Àr sÄ trött pÄ att jag med min nuvarande Citizen SolarnÄgonting inte kan lÀsa tiden nÀr det Àr mörkt.. FrÄn början sÄ var bakgrundsbelysning det enda krav jag hade pÄ en ny klocka. Men efter att ha hÀngt hÀr o kollat klipp pÄ YT sÄ har kravlistan utökats. Nu behöver jag minst ha Tough Solar o gÀrna multiband sÄ tiden alltid Àr rÀtt. Finns det nÄgon Ànde pÄ funktioner man ev. har anvÀndning för? :) Har börjat kika pÄ Mudmaster som ju har den eminenta höjdmÀtarfunktionen. Den enda gÄngen jag förflyttar mig höjdmÀssigt Àr nÀr jag gÄr upp pÄ andra vÄning i nÄgon annans hus... :) Budgeten ska vi inte tala om, den lÀr bli 2-3 gÄnger högre Àn jag frÄn början tÀnkt mig. Varför blir det sÄ hÀr?

VĂ€lkommen till KS kabalen :D!
 
Har börjat leta efter en G-shock, frÀmst för att jag Àr sÄ trött pÄ att jag med min nuvarande Citizen SolarnÄgonting inte kan lÀsa tiden nÀr det Àr mörkt.. FrÄn början sÄ var bakgrundsbelysning det enda krav jag hade pÄ en ny klocka. Men efter att ha hÀngt hÀr o kollat klipp pÄ YT sÄ har kravlistan utökats. Nu behöver jag minst ha Tough Solar o gÀrna multiband sÄ tiden alltid Àr rÀtt. Finns det nÄgon Ànde pÄ funktioner man ev. har anvÀndning för? :) Har börjat kika pÄ Mudmaster som ju har den eminenta höjdmÀtarfunktionen. Den enda gÄngen jag förflyttar mig höjdmÀssigt Àr nÀr jag gÄr upp pÄ andra vÄning i nÄgon annans hus... :) Budgeten ska vi inte tala om, den lÀr bli 2-3 gÄnger högre Àn jag frÄn början tÀnkt mig. Varför blir det sÄ hÀr?

Mudmaster GWG 1000 har feta goa visare med mycket lume som hÄller bra hela natten! Hur dennes nyare syskonskara Àr vet jag inte men jag skulle gissa pÄ att lume Àr bra pÄ dem med.
SÄ Àr det bra visare du Àr ute efter, kan det inte bli fel med Mudmaster.
Men ha inte för höga förhoppningar pÄ höjdmÀtaren. Den mÀter jÀmt fel :)
 
Tillbaka
Topp