• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Det Ă€r precis som med kvinnorna och sportbilarna i ungdomen, jakten Ă€r det ”roliga”...

Jag har hittills endast hittat en keeper i min Zelos SF Frost Ti, perfekt beater/jobbklocka!

Förhoppningsvis har jag hittat min GADA inatt, en modell jag haft tidigare men nu i ”rĂ€tt” fĂ€rg och pĂ„ lĂ€nk! Dessutom NOS (för att vara en sex Ă„r gammal modell)

Vill verkligen ha en G-Shock för att komplettera till en trippel men verkar inte hitta rÀtt!
Jag troooor att en svart titansquare Àr rÀtt klocka för mig men ajaj vilka slantar det Àr för en sÄdan :(
Casioak Àr en stor favorit men finns ingen perfekt Ànnu tyvÀrr, en svart/grÄ med positiv display pÄ kombilÀnk hade nog varit det ultimata!
TyvÀrr kan jag inte mecka ihop en sÄdan annars hade jag gjort det :p
Jag gick i samma tankar men landade i svart stÄlis med positiv display. Det blir typ 1/5-1/3 av kostnaden för en titan, vilket kÀnns mer rimligt för en beater
 
Ur arkivet.

KĂ€nde att jag saknade den en del nu. Den med positiv display vore inte dumt.


GMW-B5000GD-1ER-30w.jpg
 
Jag gick i samma tankar men landade i svart stÄlis med positiv display. Det blir typ 1/5-1/3 av kostnaden för en titan, vilket kÀnns mer rimligt för en beater
Mjo, problemet Àr att jag har jÀkligt specifik smak vilket stÀller till med bekymmer gÀllande mina klockval.
Jag kan tydligen leva med en grej som inte Àr precis sÄ som jag önskar men dÀr gÄr grÀnsen...
En svart positiv stÄlis har tyvÀrr fler Àn sÄ, inte nÀra nog helt enkelt.

Jag har testat och moddad sÄ pass mÄnga G nu sÄ jag har en hyfsad bra koll pÄ vad/hur jag vill ha det och dÄ Àr en svart titan det bÀsta alternativet för mig... tyvÀrr :(
 
AssÄ du vÄgade dig pÄ riktig ved! Vad blev det lagat idag dÄ?
JodĂ„, brukar nĂ€stan alltid köra ved i den. 😊 Blev ingen mat idag men det blev i alla fall kaffe. Dock inte pĂ„ det köket, hade med mig mitt nya lĂ€ttviktskök för att testa att sĂ€tta upp det. 60 gram, lagom vikt! Körde det med brĂ€nnaren i det idag men gĂ„r sĂ„klart ocksĂ„ att köra med ved. 👍😁
PSX_20210109_181749.jpg
PSX_20210109_181841.jpg
 
JodĂ„, brukar nĂ€stan alltid köra ved i den. 😊 Blev ingen mat idag men det blev i alla fall kaffe. Dock inte pĂ„ det köket, hade med mig mitt nya lĂ€ttviktskök för att testa att sĂ€tta upp det. 60 gram, lagom vikt! Körde det med brĂ€nnaren i det idag men gĂ„r sĂ„klart ocksĂ„ att köra med ved. 👍😁
PSX_20210109_181749.jpg
PSX_20210109_181841.jpg
TÀnkte mer att du hade riktiga pinnar. Allt Àr ju blött ute. :)
 
TÀnkte mer att du hade riktiga pinnar. Allt Àr ju blött ute. :)
Tog med vanlig björkved hemifrĂ„n för att fĂ„ fart pĂ„ det, sen gĂ„r det ju fint att anvĂ€nda blöt ved som man torkar efterhand. Speciellt i den lilla spisen för dĂ€r har man sĂ„ smĂ„ pinnar sĂ„ det torkar snabbt tycker jag. 👍
 
Körde med en klocka/per vecka under hösten 2019. Funkade vĂ€ldigt bra att dĂ€mpa köpsuget dĂ„, samtidigt som jag fick lite Ă„ngest över att vissa pjĂ€ser bara satt och vĂ€ntade i lĂ„dan 😅



Har DVD boxen med alla sÀsonger av Married with children hemma sÄ jag Àr sugen! Hör av mig vid löning om klockan Àr kvar tills dess :)

PXL_20210109_164523179.MP.jpg
”Peggy” Ă€r redan pĂ„ vĂ€g till sitt nya hem.
 
Bytte du sjÀlv polariserings filtret eller bytte du modul bara?
Den vÀnstra Àr modulen frÄn GMW-B5000D (silver stÄlis) i bezel och lÀnk frÄn GMW-B5000GD (svart stÄlis) - notera silvriga knappar - och porter glas. Den högra Àr modulen frÄn GMW-B5000G (svart stÄlis pÄ gummi) i porter (DLC) bezel och lÀnk.
 
Tillbaka
Topp