• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dagens tips.
C3E57187-E912-4566-94A6-0C3D8F09943D.png

Nu fick du mig att köpa igen @Derix. Tack för tipset. 3e klocka denna mÄnad, men mÄste sÀga att jag har köpt billiga klockor i alla fall.
Det Àr ju gröna siffror pÄ denna G-7710C-2 och till ett sÄ bra pris, svÄrt att lÄta bli dÄ.
Tur att mina handleder Àr för spinkiga för MRG & MTG, sÄ slipper jag tÀnka pÄ det i alla fall.

Nu fick du mig att köpa igen @Derix. Tack för tipset. 3e klocka denna mÄnad, men mÄste sÀga att jag har köpt billiga klockor i alla fall.
Det Àr ju gröna siffror pÄ denna G-7710C-2 och till ett sÄ bra pris, svÄrt att lÄta bli dÄ.
Tur att mina handleder Àr för spinkiga för MRG & MTG, sÄ slipper jag tÀnka pÄ det i alla fall.
Kul att den hamnade hÀr i trÄden!

Wow grattis till ett bra köp, den dÀr gick jag igÄng pÄ! Har sneglat pÄ den modellen men aldrig sett den fÀrgsÀttningen. Visst Àr det modellen som har tre rader för tidtagning (tvÄ split) samt veckonummer? Köar pÄ den om du skulle fÄ för dig att sÀlja vidare nÄgon dag.

Jag vill minnas att det var nĂ„gon pĂ„ forumet som köpte en stendöd MR-G. Var det @Mikko Luiro ? đŸ€”
Det stÀmmer! Köpte en mrg-g1000dc som legat oanvÀnd i en byrÄlÄda en lÀngre tid. Minns inte exakt hur lÀnge men har för mig att det var ca. 2 Är eller sÄ. Fick ha den under en ganska stark lampa en hel natt och efter nÄgra timmar av ljus hoppade den igÄng och gick felfritt.

Det stĂ„r i manualen om vilotiden ”i garderoben”... men kanske det finns nĂ„gon hĂ€r som har glömt sin G en lĂ€ngre tid, kanske flera Ă„r, och sen tagit fram den i ljuset och laddat den sĂ„ den funkar igen?
Ja, jag tillhör nog den sorten du nĂ€mner. Har nog haft min GX56 liggande sen februari, mars 2017. Vi fĂ„r se om den vaknar. 😊
Förslag pĂ„ hur jag ska vĂ€cka den? Är det fönsterbrĂ€dan som gĂ€ller eller hĂ€nga ut den pĂ„,altanen? Eller ar det stark lampa som Ă€r att föredra?

Ja, jag tillhör nog den sorten du nĂ€mner. Har nog haft min GX56 liggande sen februari, mars 2017. Vi fĂ„r se om den vaknar. 😊
Förslag pĂ„ hur jag ska vĂ€cka den? Är det fönsterbrĂ€dan som gĂ€ller eller hĂ€nga ut den pĂ„,altanen? Eller ar det stark lampa som Ă€r att föredra?
Ute Àr bÀttre Àn inne. Stark lampa funkar ocksÄ med tanke pÄ bristen pÄ solljus sÄ hÀr Ärs. RÀkna med att fÄ ladda den ett bra tag bara.

Wow grattis till ett bra köp, den dÀr gick jag igÄng pÄ! Har sneglat pÄ den modellen men aldrig sett den fÀrgsÀttningen. Visst Àr det modellen som har tre rader för tidtagning (tvÄ split) samt veckonummer? Köar pÄ den om du skulle fÄ för dig att sÀlja vidare nÄgon dag.
Tack. :)
Jag Àr lite dÄlig pÄ att sÀlja, gillar att samla.
HÀr har du en bild nÀr klockan har batteri.

1611155299278.png

Coolt att du har kvar dom som du köpte av mig 2016, GX-56 och DW-6900WW đŸ˜Č😁
Ja, jag Ă€r lite Ă„t hamsterhĂ„llet, sparar och sĂ€ljer i stort sett aldrig bort nĂ„got. 😀
Men ska försöka Àndra lite nu dÄ jag vill testa annat. SÄ lite kommer fÄ flytta (bara att höra av sig om nÄgot verkar intressant) för att exempelvis testa MR-G (samt flera G-Shocks) nu och sen vill jag testa klockor frÄn MTM och Resco.

Grön? Finns vĂ€l bara grĂ„ eller blĂ„?? @S.L hae en grĂ„ till salu om den inte blivit sĂ„ld nyligen😁
@Hans B 1955 Vad Àr det för ref pÄ den gröna?
Ja, den ”vanliga” och en blĂ„ Ă€r de enda jag kĂ€nner till iaf.
Min vanliga lÀmnade mig igÄr och har enligt trackingen levererats till sin nya Àgare idag.

Rangeman funkar perfekt som ligga-under-filt-i-soffan-G😁 Det har vart f..n sĂ„ blött o kallt ute hela dagen idag hĂ€r.... đŸ„¶
SĂ„ ikvĂ€ll ska jag nog vara lite KS-terroristđŸ€Ș
IMG_20210120_155737.jpg

Walter fungerade iaf ypperligt i ösregnet :D

PXL_20210120_151539842.PORTRAIT~2.jpg

Försöker ju vara lite snÀll ocksÄ! Dessutom underlÀttar det för mig som egentligen inte behöver fler klockor.

Brukar inte Bamse sĂ€ga: om man trĂ„lar tratten mĂ„ste man vara snĂ€ll đŸ€”đŸ˜ƒ?

Tillbaka
Topp