• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Wohoo! :D Tack!
Blev visst en till innan mÄnadens slut.. nu fÄr det vara bra, en stund.
2021_01_25_12_45_32_017.jpg
Bra samling det börjar bli nu :)

DÄ ramlade den till slut in hemma hos mig. Riktigt nöjd det lilla jag kollat pÄ den :D

1611576427985.jpg
1611576427961.jpg

Min frÄga till er G-shockers, borde man be ÄterförsÀljaren fylla i garantikortet, dvs att man skickar tillbaka garantikortet för pÄskrift/stÀmpling? Det kom ju hem ej ifyllt.

RÄkade bestÀlla en annan beggad G-Shock ocksÄ hehe som förhoppningsvis dyker upp nÄgon dag i veckan ocksÄ.

DÄ ramlade den till slut in hemma hos mig. Riktigt nöjd det lilla jag kollat pÄ den :D

1611576427985.jpg
1611576427961.jpg

Min frÄga till er G-shockers, borde man be ÄterförsÀljaren fylla i garantikortet, dvs att man skickar tillbaka garantikortet för pÄskrift/stÀmpling? Det kom ju hem ej ifyllt.

RÄkade bestÀlla en annan beggad G-Shock ocksÄ hehe som förhoppningsvis dyker upp nÄgon dag i veckan ocksÄ.
Den Àr toppen, gillar min skarpt!
Jag har faktiskt bara fÄtt garantikortet ifyllt frÄn Klockmagasinet. Aldrig frÄn Klockia eller Cyberphoto. Jag har inte reflekterat sÄ mycket mer över det. vad sÀger ni andra?

Jag verkar inte fÄ posta pÄ köp&sÀlj sÄ jag tar det hÀr istÀllet. Om nÄgon har en Antarctic Research Frogman att sÀlja sÄ Àr det bara PM:a mig. Jag Àr intresserad. :)

Jag verkar inte fÄ posta pÄ köp&sÀlj sÄ jag tar det hÀr istÀllet. Om nÄgon har en Antarctic Research Frogman att sÀlja sÄ Àr det bara PM:a mig. Jag Àr intresserad. :)
Jag har inte klockan du efterfrÄgar men dock svar pÄ varför du inte kan posta i K&S.

• Like
Reactions: L&W

1611576427985.jpg
1611576427961.jpg

Jag har bara fÄtt certet ifyllt en gÄng och det var av den spanska ÄterförsÀljaren som jag köpte min Gameboyoak av.

Den Àr toppen, gillar min skarpt!
Jag har faktiskt bara fÄtt garantikortet ifyllt frÄn Klockmagasinet. Aldrig frÄn Klockia eller Cyberphoto. Jag har inte reflekterat sÄ mycket mer över det. vad sÀger ni andra?

Jag har bara fÄtt certet ifyllt en gÄng och det var av den spanska ÄterförsÀljaren som jag köpte min Gameboyoak av.
MÀrkligt ÀndÄ? Men kanske ingenting man behöver bry sig om dÄ, men jag gillar att fÄ saker pÄskrivna hehe. TÀnkte mest pÄ om man nÄgon gÄng skulle behöva anvÀnda sig av en garanti Àr det alltid skönt att sÄdant finns pÄskrivet.

Kommer ihÄg att jag sÄg nÄgot typ antikrundan-program frÄn utlandet dÀr dom hade fÄtt in nÄgon speciell Rolex dÀr garantikortet ej var ifyllt, detta var i sin tur vÀldigt vÀldigt bra/vÀrdefullt dÄ man kunde sÀtta vad som helst pÄ det garantikortet (inköpsdatum osv).

Finns denna kvar @Sonnyboy ?
Det kan man vÀl tÀnka sig eller eventuellt ett byte med GWG1000 eller Resarch med pengar emellan :)

Visst funkar det, men personligen siktar jag pĂ„ bĂ„de ToughSolar och Multiband nĂ€r jag letar... Kan vara dĂ€rför jag inte har nĂ„gon DW-5600 som alla andra har? 😁
Jag drev lite bara med att multiband Ă€r en gimmick😉. Visst Ă€r det bra med multiband och tough solar, riktigt jĂ€kla bra till och med! Men man ska inte förakta de utan dessa funktioner. Som jag har nĂ€mnt tidigare sĂ„ har min dw5600 gĂ„tt i 5Ă„r nu, casio uppger 2Ă„rs batteritid om man anvĂ€nder alarm och bakgrundsbelysning 1 gĂ„ng om dagen. HĂ„ller tiden gör den utan problem det ocksĂ„. Och appropĂ„ att hĂ„lla tiden sĂ„ har jag en f91w alltsĂ„ terrorist klockan som hĂ„ller tiden grymt bra, mĂ€tte den över flera mĂ„naders tid och den gick plus minus 0sek!😊

1611576427985.jpg
1611576427961.jpg

Det verkar variera mellan butikerna om de fyller i garantikortet frÄn de butiker jag har handlat.
Dock har man alltid 3Ärs allmÀn reklamationsrÀtt.

NÄn av er som har en Baby-G, BGD-560-1er och kan visa hur den sitter pÄ en barnarm (tanig 8-Äring ett plus i kanten)? :)

Har lovat sonen en G-shock nu nĂ€r han med sin analoga klocka slutat sĂ€ga "tio i halv" 😂 och tycker den borde sitta okej pĂ„ honom.

Har fyra "vintage" screwbacks som ska lÀmna samlingen, men orkar inte fota och göra annons just nu.

• dw-5600c
  • tvĂ„ st vanliga G-2000. En i bra skick, en med smĂ„trasig bezel men i anvĂ€ndbart skick.
  • en lila G-2000 med ett mĂ€rkligt nylonvelcroband.

PM vid intresse

Snygg! Du verkar ha en ordentlig samling klockor! Är det fult att frĂ„ga om en bild pĂ„ din samling? 😄
@Meraborsten . +1 pĂ„ den frĂ„gan🙂
Behöver man verkligen ha sĂ„ mĂ„nga rangeman? RĂ€cker vĂ€l med en😉
Jag kan nog villhöva en sĂ„n😁
Behöver och behöver... Funderar pĂ„ att skaffa en till.. Smidigare att byta klocka Ă€n klĂ€der nĂ€r man vill byta fĂ€rg😁

Tillbaka
Topp