• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vad Àr dosan till för? Snygg fÀrgform
CMT-S20R-AS.jpg

Jag sĂ€ger nja, utan att satt mig in i vad man erbjuder 🙃. Har svĂ„rt att se att man ska kunna konkurrera med Garmin/Suunto pĂ„ trĂ€ningsfronten. Jag vill helst ha mina GÂŽs utan trĂ€ningsfunktionerna.

Edit: Men övertyga mig gÀrna :)
InstĂ€mmer till fullo. Jag tĂ€nker inte ge mig pĂ„ att övertyga dig 😄

Kommer dom passa pĂ„ GW-5000? 😁
Nej. Som du ser i schemat sÄ passar dw-5600 , dw-5000 och gwx-5600 bezels med gw-5000.

gw-m5610 bezels passar bara pÄ andra gw-m5610 modeller. Bandet passar dock men inte bezeln.

Vill du ha nÄgot orange till din gw-5000 fÄr du kika pÄ dw-5600m4 bezels och band. Finns nog pÄ eBay och tiktox.

Den verkar mĂ€ta mĂ€ngden av svett och omkretsen pĂ„ arslet sĂ„ man kan fĂ„ exakta vĂ€rden i mobilen och direkt publicera de pĂ„ Instagram sĂ„ alla följare ser i realtid hur mycket har man bantat i jĂ€mförelse till förra veckan đŸ€ŁđŸ˜‚đŸ€ŁđŸ˜‚đŸ€ŁđŸ˜‚đŸ€ŁđŸ˜‚
Kommer man hem och sĂ€ger till Frugis att man köpt en sĂ„n G för att den ser fin ut o visar den bilden kan det börja bli lite kĂ€rvt misstĂ€nker jagđŸ˜đŸ€•

Mycket pÄ en gÄng nu.. Men AppropÄ G-shocks i 100-serien, typ GA-100, och liknande ser man inte ofta i trÄden..
Personligen Àr det inte nÄgon favorit, men Àr det en "trÄkig" G eller har ni andra i trÄden sÄna i era gömmor bara att dom anvÀnds sÀllan?

Mycket pÄ en gÄng nu.. Men AppropÄ G-shocks i 100-serien, typ GA-100, och liknande ser man inte ofta i trÄden..
Personligen Àr det inte nÄgon favorit, men Àr det en "trÄkig" G eller har ni andra i trÄden sÄna i era gömmor bara att dom anvÀnds sÀllan?
Man ser dem vÀldigt ofta till salu. Jag har Àgt en men den konkurrerades snabbt ut av en Square.

Borde vara inbyggd i klockan tycker man...
Var rörelsensorn sitter spelar rÀtt stor roll för hur bra de kan rÀkna t.ex. steg och steglÀngd. SÄ det Àr möjligt att de tycker att de kan slÄ konkurrensen i prestanda genom att mÀta frÄn höften och inte handleden. Eller sÄ behöver de lÄdan för att kunna konkurrera. Beroende pÄ om man vill vara positiv eller negativ. :)

Kan ocksÄ vara sÄ att de har en sensor i klockan, som samverkar med dosan för att fÄ en Ànnu bÀttre skattning. Vore ju ett bra första steg mot att Asics börjar sÀlja skor med rörelsesensorer i. Med en sensor pÄ varje fot plus höft och handled sÄ borde skattningen kunna bli rÀtt mycket bÀttre Àn vad konkurrensen klarar med bara handleden.

Flera sensorer ger ocksÄ möjlighet att försöka rÀkna armhÀvningar, push-ups och andra övningar tÀnker jag.

Jag vill minnas att GA-110 Àr Casios bÀstsÀljare inom G-Shocks.
StÀmmer, fort har det dessutom gÄtt. KÀnner personer som har GA-100 som inte har en aning om att det Àr en g-shock dom köpt. Det Àr en Casio klocka, punkt! Tror det Àr en klocka som finns lite var stans och inte bara i butiker som fokuserat sig pÄ G-shock.

1611747441051.png

StÀmmer, fort har det dessutom gÄtt. KÀnner personer som har GA-100 som inte har en aning om att det Àr en g-shock dom köpt. Det Àr en Casio klocka, punkt! Tror det Àr en klocka som finns lite var stans och inte bara i butiker som fokuserat sig pÄ G-shock.

1611747441051.png

Konstigt, jag hade antagit att DW-5600 serien skulle ha sÄlts mest. Men samtidigt sÄ kanske GA-110 upplevs som coolare av mÄnga?

Tillbaka
Topp