• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Imponerande hobbies! Och bra fru som lÄter dig samla allt möjligt hemma :)
NÄn bild pÄ pac man klockan?
HĂ€r kommer bilder pĂ„ Pac-man klockan som utlovat. Alla ni som Ă€r kĂ€nsliga och inbitna G-Shockers fĂ„r blunda och hoppa till nĂ€sta inlĂ€gg. 😉😊
53A85E91-9D08-4F5C-9844-5A0F9F408D32.jpeg
30858D95-98B2-4C7D-BBCD-58CD21E07862.jpeg

OK, vad Àr detta? BestÀllde en semi-stÄlis till priset av 2500:- och jag fÄr en helstÄl (GMW-B5000GD) till samma pris skickad till mig :oops: Kan det vara sÄ att dom gjorde en miss och att semi-stÄl var slut och detta blev kompensationen? Cert Àr ifyllt som att det skulle vara en semi-stÄl. Fattar noll. Jag klagar inte :D
20210127_150049.jpg

Sen kom det en Rangeman!
20210127_151048.jpg
Har du hÀngt hÀr lÀnge? Tycker jag mest sett dig bruka analoga/mekaniska klockor tidigare?

Har du hÀngt hÀr lÀnge? Tycker jag mest sett dig bruka analoga/mekaniska klockor tidigare?
Till och frÄn, G-shock har jag alltid gillat men det Àr först pÄ senare tid intresset ökat rejÀlt. Har nÀmnt det tidigare, hÀr inne Àr det mer entusiasm och mindre prat om vÀrdeökning/priser, vilket tar bort lusten att vara i "dessa" trÄdar. TÀnkte du pÄ nÄgot speciellt? :)

OK, vad Àr detta? BestÀllde en semi-stÄlis till priset av 2500:- och jag fÄr en helstÄl (GMW-B5000GD) till samma pris skickad till mig :oops: Kan det vara sÄ att dom gjorde en miss och att semi-stÄl var slut och detta blev kompensationen? Cert Àr ifyllt som att det skulle vara en semi-stÄl. Fattar noll. Jag klagar inte :D
20210127_150049.jpg

Sen kom det en Rangeman!
20210127_151048.jpg
FĂ„r bara hoppas att det Ă€r samma Nisse pĂ„ lagret som packar min 😇

Till och frÄn, G-shock har jag alltid gillat men det Àr först pÄ senare tid intresset ökat rejÀlt. Har nÀmnt det tidigare, hÀr inne Àr det mer entusiasm och mindre prat om vÀrdeökning/priser, vilket tar bort lusten att vara i "dessa" trÄdar. TÀnkte du pÄ nÄgot speciellt? :)
TĂ€nkte inte pĂ„ nĂ„got speciellt, bara lite nyfiken. Jag har tidigare haft en strĂ€van efter att bara bĂ€ra mekaniska ur, i perioder bara vintage. Men har nu börjar sett charmen med G-SHOCK, sjukt anvĂ€ndbara och passar just nu hur min ”livssituations” ser ut.

HÄller helt klar med, sjukt skön stÀmning hÀr inne! Tycker att det blivit lite för seriöst pÄ andra hÄll, nÀstan som om folk har intresset för klockor som arbete!

TĂ€nkte inte pĂ„ nĂ„got speciellt, bara lite nyfiken. Jag har tidigare haft en strĂ€van efter att bara bĂ€ra mekaniska ur, i perioder bara vintage. Men har nu börjar sett charmen med G-SHOCK, sjukt anvĂ€ndbara och passar just nu hur min ”livssituations” ser ut.

HÄller helt klar med, sjukt skön stÀmning hÀr inne! Tycker att det blivit lite för seriöst pÄ andra hÄll, nÀstan som om folk har intresset för klockor som arbete!
FörstÄr, man behöver kanske inte vÀlja varken det ena eller det andra. Jag gillar klockor, i vilken form dom Àn kommer. Men nÀr det i nio fall av tio ska snackas pris tröttnar jag. För mig Àr det en hobby, inte en jakt pÄ att tjÀna pengar. Det gör jag pÄ mitt arbete. Kul att du fastnade för G-shock, fantastisk kul att grotta ner sig i :)

Den hĂ€r jĂ€vla GMWn verkar ju totalt omöjlig att ladda upp. Har legat 6 timmar pĂ„ Mr CoolFire och den kommer bara halvvĂ€gs. Dit kom han efter tvĂ„ timmar. PĂ„ fyra timmar har det inte hĂ€nt nĂ„gonting. Är det nĂ„gon som lyckats ladda upp en fullt?

GW-M5610 blev fulladdad pÄ nolltid.

Bilagor

• Screenshot_20210127-183342.png
    Screenshot_20210127-183342.png
    92.3 KB · Visningar: 13
Den hĂ€r jĂ€vla GMWn verkar ju totalt omöjlig att ladda upp. Har legat 6 timmar pĂ„ Mr CoolFire och den kommer bara halvvĂ€gs. Dit kom han efter tvĂ„ timmar. PĂ„ fyra timmar har det inte hĂ€nt nĂ„gonting. Är det nĂ„gon som lyckats ladda upp en fullt?

GW-M5610 blev fulladdad pÄ nolltid.
Har ingen GMW, men GWB5600, alltsÄ BT, och den tog sin tid pÄ sig den ocksÄ. Mudman och vanliga, GW-M5610 gick fort, Àven GST-B200 gjorde det. Kör iof inte Cool fire, utan MTB-lampan, men det borde vara snarlikt. Jag laddar pÄ typ 20 cm avstÄnd med 3200 lumen med den lampan.

Vet inte om det finns belÀgg för att sÀga att BT-klockorna tar lÀngre tid pÄ sig? GST Àr ju det ocksÄ och den gick fort, sÄ jag vet inte. NÄn annan fÄr reda upp mitt svammel :)

Har ingen GMW, men GWB5600, alltsÄ BT, och den tog sin tid pÄ sig den ocksÄ. Mudman och vanliga, GW-M5610 gick fort, Àven GST-200B gjorde det. Kör iof inte Cool fire, utan MTB-lampan, men det borde vara snarlikt. Jag laddar pÄ typ 20 cm avstÄnd med 3200 lumen med den lampan.
Okej. Den kanske hoppar i 3 klassiska intervaller och stÄr och vÀntar pÄ att flyttas det sista steget. Jag tÀnkte att den kanske flyttade sig nÄgra pixlar i taget istÀllet. Jaja. Mer tÄlamod ordinerar doktorn. Tack tack.

LÄdan Àr full, det Àr @Derix fel! (Ber om ursÀkt för skrÀpet nere i vÀnstra hörnet..)
20210127_162959.jpg
Ser inte bra ur det dĂ€r nere till vĂ€nster, konstig silverfĂ€rgad sak med massa siffror runt ringen. Jag kan hjĂ€lpa dig att ordna sĂ„ den platsen fĂ„r intas av en G istĂ€llet sĂ„ frigör jag dig frĂ„n ett bekymmer iaf. 😉😊

Tillbaka
Topp