• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Frukost med klocksnack.
20210128_092720.jpg
DĂ€r Ă€r dom ju... BĂ„da Ă€ktingen och oĂ€ktingen 😁

Vet att det Àr fel grupp att frÄga. Men upplever att folk Àr mer hjÀlpsamma hÀr.
Är det nĂ„gon som kĂ€nner till nĂ„gon urmakare i Stockholm som byter ut quartzverk i en analog klocka?
Har en Wenger som inte fungerar som den ska och det Àr ju rÀtt billigt att fÄ tag i en ny quartzverk.
Wenger har tyvÀrr ingen reparationsverkstad i Sverige lÀngre, slutade för 2-3 Är sedan.
Problemet jag har Àr att hitta nÄgon som kan utföra arbetet.

Åh fan, hur gĂ„r det dĂ„? Jag har jobbat hemifrĂ„n sen mars, bortsett frĂ„n ett tiotal dagar pĂ„ kontoret. Och nog Ă€r det svĂ„rt med disciplinen allt.
Det Àr helt klart mer effektivt att plugga hemifrÄn om man Àr disciplinerad! Vi har Àven haft kurser som tillÄtit laborationer pÄ distans vilket gjort att man sluppit pendla fram och tillbaka. Men i lÀngden kÀnns det lite monotont att bara sitta hemma.... Som tur har jag möjlighet att göra mer saker pÄ fritiden nÀr jag inte Àr pÄ studieorten, som att passa hund, sköta om höns, dona pÄ i garaget o.s.v. :)

Ni som har solpaneler med det kÀnda brick mönstret, eller för all del den prickiga varianten som finns pÄ gw-5000, "ser" man panelerna pÄ samma sÀtt som man gör pÄ 5610an pÄ bild nedan? Anledningen till varför jag frÄgar Àr att den detaljen Àr den enda som jag stör mig pÄ i en annan helt perfekt klocka.
Jag hÄller med dig, Àr inte heller sÄ förtjust i lila pÄ klockan. Med de "nya" stÄlisarna slipper man den effekten. Gillar det helt klart mer.

Edit: nu Àr klockan pÄ bilden tekniskt sett inte en "stÄlis" men jag tror ni förstÄr poÀngen ÀndÄ...
20201128_095335.jpg

Jag hÄller med dig, Àr inte heller sÄ förtjust i lila pÄ klockan. Med de "nya" stÄlisarna slipper man den effekten. Gillar det helt klart mer.

Edit: nu Àr klockan pÄ bilden tekniskt sett inte en "stÄlis" men jag tror ni förstÄr poÀngen ÀndÄ...
20201128_095335.jpg
Precis min tanke, jag har dock varit osÀker om det bara Àr ni som fotat som medvetet lagt klockan i rÀtt vinkel eller om det faktiskt Àr skillnad. Tack för att du förklarade. Jag gillar inte heller det lila, tycker inte det gör sig vÀl med resten av fÀrgsÀttningen pÄ klockan. DÀrav mitt behov av en Porter Mod, synd bara att priset ska springa ivÀg pÄ förtvivlat.

Visst Ă€r det ett hĂ€rligt vansinne detta? Det kĂ€nns Ă€ven skönt att dyka ned i trĂ„den och inse att vissa hĂ€r har Ă€nnu sĂ€mre impulsinhibering Ă€n en sjĂ€lv. đŸ€Ł
Ja, jag tillhör vÀl det senare tyvÀrr ;) IgÄr klickade jag hem den 10:e sen början pÄ december. Men jag hoppas det Àr nyhetens behag och jag kan sansa mig sen :)

Precis min tanke, jag har dock varit osÀker om det bara Àr ni som fotat som medvetet lagt klockan i rÀtt vinkel eller om det faktiskt Àr skillnad. Tack för att du förklarade. Jag gillar inte heller det lila, tycker inte det gör sig vÀl med resten av fÀrgsÀttningen pÄ klockan. DÀrav mitt behov av en Porter Mod, synd bara att priset ska springa ivÀg pÄ förtvivlat.
Du kanske ska försöka hugga den @livinl0ud har eller sÀtta ihop en egen dw-5030

Tillbaka
Topp