Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Bra bilder. Den sitter vÀldigt bra pÄ dig. FÄr hoppas jag sjÀlv svÀller upp lite nÀr det blir varamare. Annars fÄr jag fundera pÄ att lÀgga om kosten
Mycket fin alltsÄ!Vilket vÀder, en promenad i solen gjorde gott! Nu blir det att handlar lite lyxfrukost. Ha en skön lördag Shockers.
Den Àr sÄ groteskt stor.- AnvÀnds med ojÀmna mellanrum
En rejÀl pjÀs! G-shocks största?- AnvÀnds med ojÀmna mellanrum
Den Àr sÄ groteskt stor.
SjÀlv utgick jag frÄn en silverstÄlis som donerade modul till en svartstÄlis dÀr jag bytte glas. Jag har alltsÄ inte DLC bezel och band, och silvriga istÀllet för svarta pushers men annars anstÀndigt lik.Semi-stÄlis frÄn Klockmagasinet, 3560 kr (gÄr att fÄ billigare idag)
Bezel frÄn tiktox, 780 kr
Glaset frÄn watchtech, 420 kr
Jobbet, 500 kr
Summa: 5260 kr
En fin en dessutom!Ljög igÄr , var ju inte alls G-Shock lös, har ju fortfarande min första G-Shock som jag köpte för flera Är sedan .
Haha.. har vÀntat pÄ den kommentaren
Tack , den fÄr duga sÄ lÀnge tills mina tvÄ fyrkanter anlÀnder .En fin en dessutom!
KÀmpa pÄ! Jag hade liknande problem med min TW-7000, slutade med att jag bytte modul...Uff inte undrar pÄ att den hÀr var billig. Det Àr nÄgonting som inte stÀmmer.
Ăgaren fick nog aldrig igĂ„ng den igen efter att ha tagit ut batteriet.
Först var bara displayen svart nÀr jag har bytt batteri.
Ăppnade hela modulen, ser att dem 2 mini fjĂ€dern sitter fel.
Efter nÄgra timmar fick jag igÄng den, men om man skruvar in boetten sÄ slocknar siffrorna.
Urk, mÄste fortsÀtta..... Äterkommer sen om hur det gÄr.
Vet inte varför jag börjat spana efter en sÄn helt plötsligt...- AnvÀnds med ojÀmna mellanrum
PĂ„ 18,5 handled ser inte alls liten ut!
Mycket snygg, trots diffarna. NÀstan bÀttre. Blir lite sugen, men fÄr nöja mig med min GW-B5600 i nulÀget haha. Kanske blir ett framtida projekt!SjÀlv utgick jag frÄn en silverstÄlis som donerade modul till en svartstÄlis dÀr jag bytte glas. Jag har alltsÄ inte DLC bezel och band, och silvriga istÀllet för svarta pushers men annars anstÀndigt lik.
Jag har knappt anvÀnt nÄgon annan klocka sedan bygget, och de övriga g-shockarna hÀnger milt sagt löst. Sjukt nöjd!
Edit: felcitering. Skulle till @edlundd
- För stor att anvÀnda som vardagsklocka, men kul med mÄnga roliga funktioner:Vet inte varför jag börjat spana efter en sÄn helt plötsligt...
Klockan Àr riktigt snygg!Gött, vÀrmen har lagt av i bilen. Och motorn blir alldeles för varm sÄ jag fÄr stanna till pÄ lite parkeringsfickor.
Har vi nÄn bilmekaniker hÀr? @roosterman
Kan Ni, snÀlla, tipsa mig vart kan man köpa klocklÄda, som passar g-shocks? Tror jag har sett hÀr i trÄden nÄgra gÄnger
- Om motorn blir för varm och du inte fÄr nÄn vÀrme har du ingen cirkulation i systemet. Fryst?Gött, vÀrmen har lagt av i bilen. Och motorn blir alldeles för varm sÄ jag fÄr stanna till pÄ lite parkeringsfickor.
Kan Ni, snÀlla, tipsa mig vart kan man köpa klocklÄda, som passar g-shocks? Tror jag har sett hÀr i trÄden nÄgra gÄnger
Du har PM.Gött, vÀrmen har lagt av i bilen. Och motorn blir alldeles för varm sÄ jag fÄr stanna till pÄ lite parkeringsfickor.
Precis, extra skönt nÀr det hÀnder typ 02:40 ocksÄ och man försöker fixa allt utan att vÀcka syskon. Och sÄ kliver man pÄ en legobit
Jag kör nog en @Lord_tito88 lilltjejen sover utan blöja första natten inatt. Rangeman pÄ! Med största sannolikhet mÄste pappa komma och lÀgga sig inatt och hÄlla alla lejon borta.
Edit: bild sÄklart!
Skruva av baklocket och lÀgg klockan under en vÀrmande lampa eller liknande ett tag sÄ att den torkar ut. Smörj sedan o-ringen med silikonfettet och montera ihop den. Det borde rÀcka
Gött, vÀrmen har lagt av i bilen. Och motorn blir alldeles för varm sÄ jag fÄr stanna till pÄ lite parkeringsfickor.
KrÀck resist fick prövas igen kl. 05:10 Lyckades dock rÀdda hennes sÀng frÄn uppstötningarna
Bra tips! Ska ocksÄ prova det
VÀrmen fungerade iaf i morse pÄ min skrothög, men fick ocksÄ skrapa inuti bilen