• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

HĂ€r ligger dem, soldyrkarna.
55BFCD8F-6F4A-4607-815A-A6440E989C0A.jpeg
 
VÀrmen fungerade iaf i morse pÄ min skrothög, men fick ocksÄ skrapa inuti bilen :banghead:

Is pÄ insidan Àr najs. Hur förebygger man det?
Man drar in en hel del fukt i bilarna sÄ hÀr Ärs i o med blötvÀdret och snön.
Antingen sÄ fÄr man köra med fuktslukar typ Torrboll eller sÄ finns det ÄteranvÀndbara fuktkuddar pÄ typ Jula. ;)
Fuktslukare | Motverkar mögel, rost och fukt | HAMRON | Jula
Fuktslukare | LivslÀngd upp till 5 Är | PINGI Pingi | Jula
Det brukar hjÀlpa en del.
Jag snor fuktpÄsarna som kommer med vÄra robotar. Funkar perfa :)
Sorry för OTn ;)

Edit: TvĂ„a pĂ„ (torr)bollen ser jag 😁
 
Man drar in en hel del fukt i bilarna sÄ hÀr Ärs i o med blötvÀdret och snön.
Antingen sÄ fÄr man köra med fuktslukar typ Torrboll eller sÄ finns det ÄteranvÀndbara fuktkuddar pÄ typ Jula. ;)
Fuktslukare | Motverkar mögel, rost och fukt | HAMRON | Jula
Fuktslukare | LivslÀngd upp till 5 Är | PINGI Pingi | Jula
Det brukar hjÀlpa en del.
Jag snor fuktpÄsarna som kommer med vÄra robotar. Funkar perfa :)
Sorry för OTn ;)

Edit: TvĂ„a pĂ„ (torr)bollen ser jag 😁

Tack för tipset, ska förbi Jula imorgon i ett annat Àrende sÄ kan plocka upp en sÄdan :D
 

Man drar in en hel del fukt i bilarna sÄ hÀr Ärs i o med blötvÀdret och snön.
Antingen sÄ fÄr man köra med fuktslukar typ Torrboll eller sÄ finns det ÄteranvÀndbara fuktkuddar pÄ typ Jula. ;)
Fuktslukare | Motverkar mögel, rost och fukt | HAMRON | Jula
Fuktslukare | LivslÀngd upp till 5 Är | PINGI Pingi | Jula
Det brukar hjÀlpa en del.
Jag snor fuktpÄsarna som kommer med vÄra robotar. Funkar perfa :)
Sorry för OTn ;)

Edit: TvĂ„a pĂ„ (torr)bollen ser jag 😁


Åh, tackar!
 
SÄg NASA-squaren hÀromdagen i nÄgot sammanhang, nÄgon som Àger en och vill ge en kort sammanfattning? Tycker den Àr ruskigt clean.
 
Cool den dĂ€r ju!:cool: Metalldetaljerna gör mycket för helheten. Är barometern jĂ€mförbar i pĂ„litlighet och lĂ€sbarhet jfr med 9400 Rangeman?
JĂ€mförelse pĂ„ bild😉 Den Ă€r ju mindre Ă€n RM men lĂ€ttavlĂ€st och bra lume🙂 Edit, det Ă€r GW-9200 sĂ„ den har bĂ„de solar och MB6 som ju jag Ă€r liiite svag för ;)
IMG_20210130_135437.jpg
 
Senast Àndrad:
Is pÄ insidan Àr najs. Hur förebygger man det?
Kolla Àven sÄ att alla drÀneringar fungerar och inte Àr fulla av skrÀp. Kan göra sÄ att vatten leds in i bilen istÀllet.
Gummimattor pÄ golven Àr ett gammalt knep ocksÄ, formpressade med lite kant sÄ att snö o slask inte drar ner i tygmattan och isoleringen under.
Kör alltid med ac pÄ.
 
Kolla Àven sÄ att alla drÀneringar fungerar och inte Àr fulla av skrÀp. Kan göra sÄ att vatten leds in i bilen istÀllet.
Gummimattor pÄ golven Àr ett gammalt knep ocksÄ, formpressade med lite kant sÄ att snö o slask inte drar ner i tygmattan och isoleringen under.
Kör alltid med ac pÄ.

Thanks.
Hur kollar man drÀnering?
AC anvÀnder jag sÀllan för det drar mycket batteri...
 
Sen tycker jag att det Àr underligt att DHL ska ta ut hanteringsavgifter frÄn oss. BestÀllaren betalar ju dyra pengar för att paketet ska skickas med DHL express.
Man kan sÀga att de tar betalt 2 gÄnger pÄ samma tjÀnst. (tull förstÄr jag att man betalar)
 
Urk, jag som trodde jag slapp avgifter frÄn DHL. Nu i efterhand fick jag ett sms och mail. Men vilka hutlösa avgifter och tull.
Klockan kostar 1226kr och de vill att jag ska betala 492kr, det Àr fan 40% av klockans vÀrde.
Brukar ju kunna ligga nĂ„n straffavgift i fakturan med för att man inte betalat in momsen i förvĂ€g. Fick en straffavgift pĂ„ typ 200kr plus annat för tot 400:- pĂ„ en grej för samma pris typ hehe.... 🙄
 
Samma för mig, dom tycker vÀl att man ska göra saker i förvÀg, typ tankelÀsning
Sen stÄr det ju inte hur de berÀkna. VadÄ kan de ta betalt hur som helst utan att redovisa. Jag menar avgiften kan ju inte vara 40% av varans vÀrde.
I helvete heller att jag betalar online, i sÄ fall vÀnta jag pÄ avi sÄ det kostar de nÄgonting.
 
Tillbaka
Topp