• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

20210130_141459.jpg
 
Åkte pĂ„ liknande avgift pĂ„ min GWB5600CT som jag tog hem frĂ„n Hong-Kong via FedEx... Kom bara en fin rĂ€kning nĂ„n vecka efter klockan kommit hem...
Fulaste Àr att de specificera inte vad sjÀlva tull och moms kostar och deras jÀvla avgift.
Kunde lika gÀrna bestÀlla klockan frÄn Spanien istÀllet.
 
@Lord_tito88 och @spammerstakeahike

Jag har denna i min Forester, billig och funkar perfekt 👍👍👍


Hade en sĂ„dan för nĂ„gra Ă„r sedan under sĂ€tet. Var inte det smartaste av mig dĂ„ den vĂ€lte och det bildades en fin pöl i bilen 😑

Jag gjorde likadant, tĂ€nkte jag sparar pĂ„ brĂ€nsle... nu funkar inte AC-n... den vĂ€rmer mycket bra, men den kyler inte pĂ„ sommaren = lĂ„t AC-n vara pĂ„ hela tiden, ibland lĂ„nar det sig inte att vara snĂ„l 🙏

Haha, jag har gjort exakt samma! Skulle kosta 14 tkr (nu 50% av bilens vĂ€rde) sĂ„ vi har svettats varje sommar i nĂ„gra Ă„r. Men nu med tre barn sĂ„ Ă€r jag vĂ€l sĂ„ illa tvungen att köpa en ny bil 😭
 
Jag förstÄr verkligen inte varför DHL ska ta hanteringsavgifter nÀr man betalar för deras tjÀnst.
Jag förstÄr om Postnord mÄste ta betalt för att hantera andra företagstjÀnster, men ska vi konsumenter drabbas?
 
SkÀnkte bort min gbd-800 till en behövande 13 Äring, mÄste ju se till att rekrytera i tid sÄ dom inte hamnar pÄ villovÀgar. SjÀlv klickade jag aldrig med den negativa displayen, annars en mycket fin klocka
 

Bilagor

  • 20201209_103858.jpg
    20201209_103858.jpg
    255.4 KB · Visningar: 4
Jag förstÄr verkligen inte varför DHL ska ta hanteringsavgifter nÀr man betalar för deras tjÀnst.
Jag förstÄr om Postnord mÄste ta betalt för att hantera andra företagstjÀnster, men ska vi konsumenter drabbas?
Man betalar för frakten frÄn a till b, sen tillkommer diverse avgifter beroende pÄ ursprungsland/ankomstland och varor som skickas.
Fraktföretagen lÀgger Àven ut pengar och betalar tullen i förvÀg för moms o tullavgift. Detta vill dom ha en ersÀttning för.
Sen att dom inte lyckas fÄ fram en faktura innan straffavgift lÀggs pÄ Àr en annan femma.
 
Man betalar för frakten frÄn a till b, sen tillkommer diverse avgifter beroende pÄ ursprungsland/ankomstland och varor som skickas.
Fraktföretagen lÀgger Àven ut pengar och betalar tullen i förvÀg för moms o tullavgift. Detta vill dom ha en ersÀttning för.
Sen att dom inte lyckas fÄ fram en faktura innan straffavgift lÀggs pÄ Àr en annan femma.
Men det Àr underligt att vi ska betala hanteringsavgift igen, nÀr bestÀllaren har redan betalat.
SĂ„ om du gĂ„r till Postnord och betalar 66kr för tjĂ€nsten skicka lĂ€tt och skickar det till dig. Är det rimligt att nĂ€r du hĂ€mtar ut paketet att de tar ytterligare 30kr till nĂ€r du mottager varan?
Sen tycker jag att de mÄste specificera exakt vad som Àr vad.
 
Men det Àr underligt att vi ska betala hanteringsavgift igen, nÀr bestÀllaren har redan betalat.
SĂ„ om du gĂ„r till Postnord och betalar 66kr för tjĂ€nsten skicka lĂ€tt och skickar det till dig. Är det rimligt att nĂ€r du hĂ€mtar ut paketet att de tar ytterligare 30kr till nĂ€r du mottager varan?
Sen tycker jag att de mÄste specificera exakt vad som Àr vad.
Om dom skulle behöva lÀgga tid och pengar för att hantera en pappersexcercis med en tredjepart sÄ hade antingen frakten varit initialt dyrare eller haft ett tillÀgg beroende pÄ vad dom behöver göra.

Hanteringen av import hanteras olika i alla lÀnder sÄ för att förenkla sÄ betalar man först en viss summa för frakten, sen tillkommer extra avgifter beroende pÄ vad som skickas.
Inom EU sÄ betalar vi endast frakt, precis som inom sverige, men vid handel utom EU sÄ tillkommer tullhantering som extra kostnad.
 
Tillbaka
Topp