• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Squares mates😊
IMG_20210130_155024.jpg
 
Jag gjorde likadant, tĂ€nkte jag sparar pĂ„ brĂ€nsle... nu funkar inte AC-n... den vĂ€rmer mycket bra, men den kyler inte pĂ„ sommaren = lĂ„t AC-n vara pĂ„ hela tiden, ibland lĂ„nar det sig inte att vara snĂ„l 🙏

What, menar du att ACn pajar om man inte anvÀnder den frekvent?
Speciellt under vinterhalvÄret anvÀnder jag inte AC alls, har trÄkiga erfarenheter av att batteriet dött.
 
ACn Ă€r remdriven pĂ„ alla bilar jag vet đŸ€” Eller kör du elbil kanske?;)
Den fungerar som som luftavfuktare/kondensor dÀrav vattenpölen under bilen nÀr det Àr varmt ute:)

Jag kör hybrid. Men menar du att sÄ lÀnge motorn Àr igÄng pÄverkar bruk av AC inte batteriet alls?
Blir lite OT nu men detta var ju intressant. Jag har alltid tÀnkt att AC drar mycket batteri om man sÀtter pÄ ACn direkt för att fÄ bort imma och is pÄ insidan pÄ vindrutan men det stÀmmer alltsÄ inte? Jag stÀnger t om av displayen för GPS och sÄnt för att det inte ska dra el i onödan.

Jag kör sÀllan lÀngre strÀckor men Ätminstone en gÄng i veckan kör jag vÀl 20 km för att hÄlla batteriet laddat. Har fÄtt ringa efter bÀrgningsbil ett par ggr och det Àr inte roliga pengar att betala. Hellre köper jag G-shock för dem. :)
Har iaf investerat i en batteri/start-booster.
 
What, menar du att ACn pajar om man inte anvÀnder den frekvent?
Speciellt under vinterhalvÄret anvÀnder jag inte AC alls, har trÄkiga erfarenheter av att batteriet dött.
 

OjdÄ. Tack för klargörandet.
Alright. Nu ska jag se till att ACn Àr stÀndigt pÄ! Kanske drar det lite mer brÀnsle i lÀngden.
Men...Àr lite dumsnÄl ibland.
 
Samma hÀr pÄ min Subba Forester... pÄ vissa bilmÀrken pajar AC efter bara nÄt Är, min funkade i 9 Är och jag anvÀnde ACn bara pÄ sommaren. Efter diagnostik och rÀkning pÄ 1000kr pÄ AC-firman, sÄ sa de att det Àr fel pÄ kondensatorn, ingen lÀckage eller tryckfel (tror inte pÄ det, de vill ju ta rikligt betalt...)
I alla fall snurrar inte kompressorn och efter lite YT-surfande sÄ behöver det inte vara fel varken pÄ ena eller andra, det kan bara vara en smutsig lÄgtrycksensor (som man kan enkelt rengöra sjÀlv pÄ 10 min).
Ska försöka ta tag i detta under vĂ„ren sĂ„ fĂ„r vi se om den vaknar... 😂
 
Samma hÀr pÄ min Subba Forester... pÄ vissa bilmÀrken pajar AC efter bara nÄt Är, min funkade i 9 Är och jag anvÀnde ACn bara pÄ sommaren. Efter diagnostik och rÀkning pÄ 1000kr pÄ AC-firman, sÄ sa de att det Àr fel pÄ kondensatorn, ingen lÀckage eller tryckfel (tror inte pÄ det, de vill ju ta rikligt betalt...)
I alla fall snurrar inte kompressorn och efter lite YT-surfande sÄ behöver det inte vara fel varken pÄ ena eller andra, det kan bara vara en smutsig lÄgtrycksensor (som man kan enkelt rengöra sjÀlv pÄ 10 min).
Ska försöka ta tag i detta under vĂ„ren sĂ„ fĂ„r vi se om den vaknar... 😂
Remskivan pÄ kompressorn har en magnetkoppling i sig, om den ger sig sÄ kopplas aldrig kompressorn pÄ. Fick byta den pÄ min gamla hilux.
PÄ toyota skulle dom ha 12000 för ny kompressor dÄ magnetkopplingen inte gick att köpa lös, hittade en pÄ ebay i tyskland istÀllet för 3600 som jag tog remskivan/kopplingen frÄn och skruvade pÄ den pÄ min bil utan att behöva öppna systemet.
 
Jag kör hybrid. Men menar du att sÄ lÀnge motorn Àr igÄng pÄverkar bruk av AC inte batteriet alls?
Blir lite OT nu men detta var ju intressant. Jag har alltid tÀnkt att AC drar mycket batteri om man sÀtter pÄ ACn direkt för att fÄ bort imma och is pÄ insidan pÄ vindrutan men det stÀmmer alltsÄ inte? Jag stÀnger t om av displayen för GPS och sÄnt för att det inte ska dra el i onödan.

Jag kör sÀllan lÀngre strÀckor men Ätminstone en gÄng i veckan kör jag vÀl 20 km för att hÄlla batteriet laddat. Har fÄtt ringa efter bÀrgningsbil ett par ggr och det Àr inte roliga pengar att betala. Hellre köper jag G-shock för dem. :)
Har iaf investerat i en batteri/start-booster.
Du Ă€r rolig du som verkar vara född med batterinoja :p Är det inte G-Shocken sĂ„ Ă€r det bannigmig bilen!
 
Gör man en psykoanalys pÄ @spammerstakeahike sÄ framkommer det att han bara fick uttömda batterier som liten ... dÀrav detta mönster i livet :p


SÀkert Àr det nÄt sÄdant!
Är ocksĂ„ nojig med mitt mobilbatteri. Laddar / laddar ur enligt 40-80% regeln. Men jag fĂ„r ju utdelning av denna besatthet - mitt batteri Ă€r ungefĂ€r lika bra i prestanda som nĂ€r jag köpte telefonen 🙃
 
SÀkert Àr det nÄt sÄdant!
Är ocksĂ„ nojig med mitt mobilbatteri. Laddar / laddar ur enligt 40-80% regeln. Men jag fĂ„r ju utdelning av denna besatthet - mitt batteri Ă€r ungefĂ€r lika bra i prestanda som nĂ€r jag köpte telefonen 🙃
Mycket OT nu, men jag mÄste veta vad 40-80% Àr. Jag laddar min varje dag och jag antar att jag gör fel :)
 
Man betalar för frakten frÄn a till b, sen tillkommer diverse avgifter beroende pÄ ursprungsland/ankomstland och varor som skickas.
Fraktföretagen lÀgger Àven ut pengar och betalar tullen i förvÀg för moms o tullavgift. Detta vill dom ha en ersÀttning för.
Sen att dom inte lyckas fÄ fram en faktura innan straffavgift lÀggs pÄ Àr en annan femma.
Ja, det kan bli galna summor om man köper nĂ„got som kostar en del. Jag har fĂ„tt betala sĂ„na vansinniga pengar för sĂ„na hĂ€r avgifter dĂ„ jag köpt massor av speciella gitarrer frĂ„n andra lĂ€nder som USA och Japan bl.a. Det blir riktigt dyrt tyvĂ€rr. Det som stör mig Ă€r att jag ska betala moms nĂ€r det redan Ă€r begagnade varor. â˜ș
 
Tillbaka
Topp