Squares mates
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ufff... du har mer muskler i högerarmen Àn jag har i hela kroppen tror jag. Otroligt att en fyrkant Àven passar mig bra.
Vad Àr det för bil?
Jag gjorde likadant, tÀnkte jag sparar pÄ brÀnsle... nu funkar inte AC-n... den vÀrmer mycket bra, men den kyler inte pÄ sommaren = lÄt AC-n vara pÄ hela tiden, ibland lÄnar det sig inte att vara snÄl
ACn Àr remdriven pÄ alla bilar jag vet Eller kör du elbil kanske?
Den fungerar som som luftavfuktare/kondensor dÀrav vattenpölen under bilen nÀr det Àr varmt ute
Fulaste Àr att de specificera inte vad sjÀlva tull och moms kostar och deras jÀvla avgift.
Kunde lika gÀrna bestÀlla klockan frÄn Spanien istÀllet.
What, menar du att ACn pajar om man inte anvÀnder den frekvent?
Speciellt under vinterhalvÄret anvÀnder jag inte AC alls, har trÄkiga erfarenheter av att batteriet dött.
Hyundai
Hyundaiâs official site offers Hyundai cars, Hyundai auto and Hyundai vehicles. Find Hyundai sedans, SUVs, coupes, technology and information about warranty.www.hyundai.se
Remskivan pÄ kompressorn har en magnetkoppling i sig, om den ger sig sÄ kopplas aldrig kompressorn pÄ. Fick byta den pÄ min gamla hilux.Samma hÀr pÄ min Subba Forester... pÄ vissa bilmÀrken pajar AC efter bara nÄt Är, min funkade i 9 Är och jag anvÀnde ACn bara pÄ sommaren. Efter diagnostik och rÀkning pÄ 1000kr pÄ AC-firman, sÄ sa de att det Àr fel pÄ kondensatorn, ingen lÀckage eller tryckfel (tror inte pÄ det, de vill ju ta rikligt betalt...)
I alla fall snurrar inte kompressorn och efter lite YT-surfande sÄ behöver det inte vara fel varken pÄ ena eller andra, det kan bara vara en smutsig lÄgtrycksensor (som man kan enkelt rengöra sjÀlv pÄ 10 min).
Ska försöka ta tag i detta under vÄren sÄ fÄr vi se om den vaknar...
Du Ă€r rolig du som verkar vara född med batterinoja Ăr det inte G-Shocken sĂ„ Ă€r det bannigmig bilen!Jag kör hybrid. Men menar du att sĂ„ lĂ€nge motorn Ă€r igĂ„ng pĂ„verkar bruk av AC inte batteriet alls?
Blir lite OT nu men detta var ju intressant. Jag har alltid tÀnkt att AC drar mycket batteri om man sÀtter pÄ ACn direkt för att fÄ bort imma och is pÄ insidan pÄ vindrutan men det stÀmmer alltsÄ inte? Jag stÀnger t om av displayen för GPS och sÄnt för att det inte ska dra el i onödan.
Jag kör sÀllan lÀngre strÀckor men Ätminstone en gÄng i veckan kör jag vÀl 20 km för att hÄlla batteriet laddat. Har fÄtt ringa efter bÀrgningsbil ett par ggr och det Àr inte roliga pengar att betala. Hellre köper jag G-shock för dem.
Har iaf investerat i en batteri/start-booster.
Vad heter den hÀr modellen? Gillar hur knapparna ser utAssÄ den hÀr!
Vad heter den hÀr modellen? Gillar hur knapparna ser ut
GULD du menar GULD för bövelen! MÄnga i trÄden som moddat sin, mig inrÀknat.Den hÀr skulle haft gul display dock...
Jao, det var en GULD jag köpte men den hÀr dök upp istÀlletGULD du menar GULD för bövelen! MÄnga i trÄden som moddat sin, mig inrÀknat.
Du Ă€r rolig du som verkar vara född med batterinoja Ăr det inte G-Shocken sĂ„ Ă€r det bannigmig bilen!
Nu fÄr du förklara Guld?GULD du menar GULD för bövelen! MÄnga i trÄden som moddat sin, mig inrÀknat.
Gör man en psykoanalys pĂ„ @spammerstakeahike sĂ„ framkommer det att han bara fick uttömda batterier som liten ... dĂ€rav detta mönster i livetDu Ă€r rolig du som verkar vara född med batterinoja Ăr det inte G-Shocken sĂ„ Ă€r det bannigmig bilen!
Gör man en psykoanalys pÄ @spammerstakeahike sÄ framkommer det att han bara fick uttömda batterier som liten ... dÀrav detta mönster i livet
Faktiskt analog Frogman med sina röda detaljer liknar lite Optimus Prime
Lite mycket bilprat nu sÄ hÀr kommer en ontopicbild.
StÀmmer sÀkert!
HÄller med, fÄr Ängest av att prata om bilar, nedanstÄende bild sammanfattar vÀl mina kÀnslor kring bilar
Mycket OT nu, men jag mÄste veta vad 40-80% Àr. Jag laddar min varje dag och jag antar att jag gör felSÀkert Àr det nÄt sÄdant!
Ăr ocksĂ„ nojig med mitt mobilbatteri. Laddar / laddar ur enligt 40-80% regeln. Men jag fĂ„r ju utdelning av denna besatthet - mitt batteri Ă€r ungefĂ€r lika bra i prestanda som nĂ€r jag köpte telefonen
Ja, det kan bli galna summor om man köper nÄgot som kostar en del. Jag har fÄtt betala sÄna vansinniga pengar för sÄna hÀr avgifter dÄ jag köpt massor av speciella gitarrer frÄn andra lÀnder som USA och Japan bl.a. Det blir riktigt dyrt tyvÀrr. Det som stör mig Àr att jag ska betala moms nÀr det redan Àr begagnade varor.Man betalar för frakten frÄn a till b, sen tillkommer diverse avgifter beroende pÄ ursprungsland/ankomstland och varor som skickas.
Fraktföretagen lÀgger Àven ut pengar och betalar tullen i förvÀg för moms o tullavgift. Detta vill dom ha en ersÀttning för.
Sen att dom inte lyckas fÄ fram en faktura innan straffavgift lÀggs pÄ Àr en annan femma.