• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Missuppfattade jag att det var nÄn hÀr i trÄden som letade efter illgula klÀder till en 5610??
RÄkade hitta pÄ en tysk sida isÄfall.. SÀg till sÄ kastar jag upp lÀnk. :D
 
@Fujoor @livinl0ud m.fl
Vill dubbelkolla innan jag bestÀller delar till en Portermod. Det jag utgÄr ifrÄn Àr en StÄlis, GWM-B5000.

RÀcker detta och Àr det korrekta delar? Jag vill ha bezel, armband, glass och knappar som matchar.
SkÀrmavbild 2021-01-31 kl. 17.10.57.png

SkÀrmavbild 2021-01-31 kl. 17.10.32.png

SkÀrmavbild 2021-01-31 kl. 17.10.22.png


https://www.watchtech.se/parts.php?model=GMW-B5000TFC-1
 
@Fujoor @livinl0ud m.fl
Vill dubbelkolla innan jag bestÀller delar till en Portermod. Det jag utgÄr ifrÄn Àr en StÄlis, GWM-B5000.

RÀcker detta och Àr det korrekta delar? Jag vill ha bezel, armband, glass och knappar som matchar.
SkÀrmavbild 2021-01-31 kl. 17.10.57.png

SkÀrmavbild 2021-01-31 kl. 17.10.32.png

SkÀrmavbild 2021-01-31 kl. 17.10.22.png


https://www.watchtech.se/parts.php?model=GMW-B5000TFC-1
Sökte runt bland lite tidigare kommentarer om detta igÄr och sÄg, minns inte vem kommentera att det behövdes eventuellt "packning glass" och "packing o-ring back" ocksÄ. @DrSbaitso kan det ha varit?
 
@Fujoor @livinl0ud m.fl
Vill dubbelkolla innan jag bestÀller delar till en Portermod. Det jag utgÄr ifrÄn Àr en StÄlis, GWM-B5000.

RÀcker detta och Àr det korrekta delar? Jag vill ha bezel, armband, glass och knappar som matchar.
SkÀrmavbild 2021-01-31 kl. 17.10.57.png

SkÀrmavbild 2021-01-31 kl. 17.10.32.png

SkÀrmavbild 2021-01-31 kl. 17.10.22.png


https://www.watchtech.se/parts.php?model=GMW-B5000TFC-1
Glaset Ă€r helt korrekt 👍 dĂ€remot köpte jag ocksĂ„ packning men inte nĂ„gra knappar dĂ„ mina redan var mörka sĂ„ kan inte uttala mig dĂ€r 😊.
 
@Fujoor @livinl0ud m.fl
Vill dubbelkolla innan jag bestÀller delar till en Portermod. Det jag utgÄr ifrÄn Àr en StÄlis, GWM-B5000.

RÀcker detta och Àr det korrekta delar? Jag vill ha bezel, armband, glass och knappar som matchar.
SkÀrmavbild 2021-01-31 kl. 17.10.57.png

SkÀrmavbild 2021-01-31 kl. 17.10.32.png

SkÀrmavbild 2021-01-31 kl. 17.10.22.png


https://www.watchtech.se/parts.php?model=GMW-B5000TFC-1
Ja glas packning behöver du. Men vad ska du ha 1 knapp till?

kör med silvriga knappar. Blir mkt snyggare. Knappar Àr skit meckigt att byta. Det Àr ett riktigt jÀkla Pill.

baklockspackning behöver du nog inte. Du har ju den befintliga. Köp en ny om du vill vara sÀker dock.
 
OcksÄ jÀkligt sugen att göra detta pÄ min svarta semi-stÄlis som kommer i veckan. Kan ju annars vara skönt att ha en stÄlis pÄ gummi och en pÄ lÀnk sÄ man slipper byta det nÀr andan faller pÄ. Meddela gÀrna vad bezel och band landar pÄ nÀr du fÄtt slutnotan @Derix tÀnker #brexit och allt.

Edit: tÀnkte du ge dig pÄ att göra detta sjÀlv? Jag tÀnkte nog försöka mig pÄ det sjÀlv. Har pillat lite i mekaniska klockor förut. Har inte tummen mitt i handen men Àr absolut ingen expert.
 
Ja glas packning behöver du. Men vad ska du ha 1 knapp till?

kör med silvriga knappar. Blir mkt snyggare. Knappar Àr skit meckigt att byta. Det Àr ett riktigt jÀkla Pill.

baklockspackning behöver du nog inte. Du har ju den befintliga. Köp en ny om du vill vara sÀker dock.
Tack. Jag trodde att det var ett set om fyra knappar, till det priset sÄ skippar jag dem. LÀgger till en packning till glaset dÄ.
 
OcksÄ jÀkligt sugen att göra detta pÄ min svarta semi-stÄlis som kommer i veckan. Kan ju annars vara skönt att ha en stÄlis pÄ gummi och en pÄ lÀnk sÄ man slipper byta det nÀr andan faller pÄ. Meddela gÀrna vad bezel och band landar pÄ nÀr du fÄtt slutnotan @Derix tÀnker #brexit och allt.

Edit: tÀnkte du ge dig pÄ att göra detta sjÀlv? Jag tÀnkte nog försöka mig pÄ det sjÀlv. Har pillat lite i mekaniska klockor förut. Har inte tummen mitt i handen men Àr absolut ingen expert.
TÀnkte försöka mig pÄ det sjÀlv. Min kunskap inom klockmek hittills Àr batteribyten och lÀnkbyten sÄ det hÀr blir en prövning. Jag lyckas inte lÀsa mig till hur det funkar kring privatimport frÄn UK men jag tar det sÀkra före det osÀkra och rÀknar med 25% pÄslag.
 
Ni alla som skriver portermod, vad innebĂ€r det och hur ser dom ut?😀
Porter Àr en dyr specialutgÄva som gÄr pÄ en 40-50k nu. GÄr att bestÀlla glas och modda sina vanliga stÄlisar. HÀr Àr min pÄ gummi. Föredrar det framför lÀnk. Inget speciellt med den utöver utseendet och att att bezel och ev lÀnk Àr gjorda i dlc.
948B82CF-8C53-4DC4-9DD9-89A92532B2EB.jpeg
 
TÀnkte försöka mig pÄ det sjÀlv. Min kunskap inom klockmek hittills Àr batteribyten och lÀnkbyten sÄ det hÀr blir en prövning. Jag lyckas inte lÀsa mig till hur det funkar kring privatimport frÄn UK men jag tar det sÀkra före det osÀkra och rÀknar med 25% pÄslag.

25% moms samt PostNords hanteringsavgift (125 kr om jag inte minns fel) fÄr vi betala nu nÀr britterna har lÀmnat EU :(
 
Porter Àr en dyr specialutgÄva som gÄr pÄ en 40-50k nu. GÄr att bestÀlla glas och modda sina vanliga stÄlisar. HÀr Àr min pÄ gummi. Föredrar det framför lÀnk. Inget speciellt med den utöver utseendet och att att bezel och ev lÀnk Àr gjorda i dlc.
948B82CF-8C53-4DC4-9DD9-89A92532B2EB.jpeg
Den riktiga Porter har en speciell boettlock ocksÄ va?
 
Porter Àr en dyr specialutgÄva som gÄr pÄ en 40-50k nu. GÄr att bestÀlla glas och modda sina vanliga stÄlisar. HÀr Àr min pÄ gummi. Föredrar det framför lÀnk. Inget speciellt med den utöver utseendet och att att bezel och ev lÀnk Àr gjorda i dlc.
948B82CF-8C53-4DC4-9DD9-89A92532B2EB.jpeg
Grymt, tack för info 😀
 
Tillbaka
Topp