• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Det tog inte mer Ă€n nĂ„gon timme under lampa sĂ„ gick den stora besten igĂ„ng trots sin lĂ„nga vila i mörker. Den har ju tyvĂ€rr aldrig blivit anvĂ€nd sedan den kom i min Ă€go. â˜ș
Funderar ev. pĂ„ att lĂ„ta bĂ„da dessa godbitar flytta. Skicka gĂ€rna PM om det Ă€r av intresse. Den “lilla” av de tvĂ„ har jag lovat @Sorubim fĂ„ uttala sig om först. 😊

EFABAAFA-431E-42BB-A869-24666C0FF8D9.jpeg
 

Bilagor

  • 0AD72F9D-6F24-4AE4-9430-03924B7B1401.jpeg
    0AD72F9D-6F24-4AE4-9430-03924B7B1401.jpeg
    581.2 KB · Visningar: 9
  • 41DCF705-3FC3-4504-BFCC-97CA227434AE.jpeg
    41DCF705-3FC3-4504-BFCC-97CA227434AE.jpeg
    523.9 KB · Visningar: 8
  • 24B262E2-F4A8-4DB1-B638-DF1DDFEBD5C2.jpeg
    24B262E2-F4A8-4DB1-B638-DF1DDFEBD5C2.jpeg
    474.8 KB · Visningar: 7
  • 4E78C226-031E-476E-A138-18A4B66DB96C.jpeg
    4E78C226-031E-476E-A138-18A4B66DB96C.jpeg
    489.4 KB · Visningar: 5
  • 188A5C50-CF74-48C5-8016-11E6E9D429D5.jpeg
    188A5C50-CF74-48C5-8016-11E6E9D429D5.jpeg
    634.1 KB · Visningar: 4
Senast Àndrad:
@Derix đŸ˜ŽđŸ„ł
Eller sĂ„ kan man klippa den pĂ„ Tratten för typ 5 papp. Att kasta sopor klarar en utmĂ€rkt 👍
BCA97B79-CC63-4DC3-AC62-A9E53D41824B.jpeg
 
Shockers, har en frÄga. Har nÀmnt nÄgra gÄnger att jag Àr sugen pÄ en MR-G av nÄgot slag. Just nu Àr lÄdan full och lite till sÄ jag kÀnner att nÄgot eventuellt fÄr lov att lÀmna för att göra plats.

Vad Àr rimligt att ta betalt för min MT-G? Skick som nÀra pÄ ny. Inga mÀrken eller ens hairlines. Blivit anvÀnd en handfull gÄnger. SjÀlvklart alla tillbehör.

Tacksam för input frÄn er med mer koll pÄ beg priserna. Hittar priser mellan 8187 - 10490
IMG_20210120_134030_307.jpg
 
Senast Àndrad:
OcksÄ jÀkligt sugen att göra detta pÄ min svarta semi-stÄlis som kommer i veckan. Kan ju annars vara skönt att ha en stÄlis pÄ gummi och en pÄ lÀnk sÄ man slipper byta det nÀr andan faller pÄ. Meddela gÀrna vad bezel och band landar pÄ nÀr du fÄtt slutnotan @Derix tÀnker #brexit och allt.

Edit: tÀnkte du ge dig pÄ att göra detta sjÀlv? Jag tÀnkte nog försöka mig pÄ det sjÀlv. Har pillat lite i mekaniska klockor förut. Har inte tummen mitt i handen men Àr absolut ingen expert.

TÀnkte försöka mig pÄ det sjÀlv. Min kunskap inom klockmek hittills Àr batteribyten och lÀnkbyten sÄ det hÀr blir en prövning. Jag lyckas inte lÀsa mig till hur det funkar kring privatimport frÄn UK men jag tar det sÀkra före det osÀkra och rÀknar med 25% pÄslag.
NÀr det gÀller sjÀlva modden Àr det inte jÀttesvÄrt om man Àr begÄvad med visst sjÀlvförtroende och Àr lite hÀndig.
Jag skulle inte byta knappar. De Àr en vÀldigt liten del, men de riskerar att bli otÀta om man har otur.
Jag bytte inte baklockspackning, bara fettade den som satt. Jag bytte glaspackningen eftersom jag hade en ny, men jag vet inte att det var nödvÀndigt.
Ett par saker:
Glaset Àr tjockt, packningen Àr plast och boetten Àr stÄl, sÄ glaset sitter som berget. Min glaspress (av tÄng-typ) hade inte en chans. Jag testade istÀllet med en snabbtving modell medelstor som gick sönder. Den flexade ocksÄ sÄpass mycket att glaset small ut istÀllet för att pressas snÀllt. Vi har en bÀnkpress pÄ jobbet som löste det vÀldigt lÀtt.
Dock lÀrde jag mig att solcellen sitter limmad i boetten, inte, som pÄ andra modeller och som jag hade gissat, i glaset. Det gjorde att jag sprÀckte en solcell första gÄngen jag moddade. Man mÄste alltsÄ pressa med en kloss mitt i glaset.
Man behöver ocksÄ ett stadigt mothÄll. Jag minns inte var mitt kommer ifrÄn, men det Àr aluminium och rÄkar passa perfekt.
Vid Ätermontering Àr det sen viktigt att glaset monteras rÀtt orienterat mot kontakterna pÄ solcellen. Annars hamnar modulen upp och ner relativt glaset. Jag vill inte gÄ in pÄ hur jag lÀrde mig det.
4EF4D50A-B59D-4F8D-A6DE-C79B005D7679.jpeg

C1B6430C-48FF-41E4-9AFD-0C422FEF11C3.jpeg
 
NÀr det gÀller sjÀlva modden Àr det inte jÀttesvÄrt om man Àr begÄvad med visst sjÀlvförtroende och Àr lite hÀndig.
Jag skulle inte byta knappar. De Àr en vÀldigt liten del, men de riskerar att bli otÀta om man har otur.
Jag bytte inte baklockspackning, bara fettade den som satt. Jag bytte glaspackningen eftersom jag hade en ny, men jag vet inte att det var nödvÀndigt.
Ett par saker:
Glaset Àr tjockt, packningen Àr plast och boetten Àr stÄl, sÄ glaset sitter som berget. Min glaspress (av tÄng-typ) hade inte en chans. Jag testade istÀllet med en snabbtving modell medelstor som gick sönder. Den flexade ocksÄ sÄpass mycket att glaset small ut istÀllet för att pressas snÀllt. Vi har en bÀnkpress pÄ jobbet som löste det vÀldigt lÀtt.
Dock lÀrde jag mig att solcellen sitter limmad i boetten, inte, som pÄ andra modeller och som jag hade gissat, i glaset. Det gjorde att jag sprÀckte en solcell första gÄngen jag moddade. Man mÄste alltsÄ pressa med en kloss mitt i glaset.
Man behöver ocksÄ ett stadigt mothÄll. Jag minns inte var mitt kommer ifrÄn, men det Àr aluminium och rÄkar passa perfekt.
Vid Ätermontering Àr det sen viktigt att glaset monteras rÀtt orienterat mot kontakterna pÄ solcellen. Annars hamnar modulen upp och ner relativt glaset. Jag vill inte gÄ in pÄ hur jag lÀrde mig det.
4EF4D50A-B59D-4F8D-A6DE-C79B005D7679.jpeg

C1B6430C-48FF-41E4-9AFD-0C422FEF11C3.jpeg
Det dĂ€r sĂ„g avancerat ut đŸ€”
 
NÀr det gÀller sjÀlva modden Àr det inte jÀttesvÄrt om man Àr begÄvad med visst sjÀlvförtroende och Àr lite hÀndig.
Jag skulle inte byta knappar. De Àr en vÀldigt liten del, men de riskerar att bli otÀta om man har otur.
Jag bytte inte baklockspackning, bara fettade den som satt. Jag bytte glaspackningen eftersom jag hade en ny, men jag vet inte att det var nödvÀndigt.
Ett par saker:
Glaset Àr tjockt, packningen Àr plast och boetten Àr stÄl, sÄ glaset sitter som berget. Min glaspress (av tÄng-typ) hade inte en chans. Jag testade istÀllet med en snabbtving modell medelstor som gick sönder. Den flexade ocksÄ sÄpass mycket att glaset small ut istÀllet för att pressas snÀllt. Vi har en bÀnkpress pÄ jobbet som löste det vÀldigt lÀtt.
Dock lÀrde jag mig att solcellen sitter limmad i boetten, inte, som pÄ andra modeller och som jag hade gissat, i glaset. Det gjorde att jag sprÀckte en solcell första gÄngen jag moddade. Man mÄste alltsÄ pressa med en kloss mitt i glaset.
Man behöver ocksÄ ett stadigt mothÄll. Jag minns inte var mitt kommer ifrÄn, men det Àr aluminium och rÄkar passa perfekt.
Vid Ätermontering Àr det sen viktigt att glaset monteras rÀtt orienterat mot kontakterna pÄ solcellen. Annars hamnar modulen upp och ner relativt glaset. Jag vill inte gÄ in pÄ hur jag lÀrde mig det.
4EF4D50A-B59D-4F8D-A6DE-C79B005D7679.jpeg

C1B6430C-48FF-41E4-9AFD-0C422FEF11C3.jpeg
Fan. Sprucket glas lÄter som nÄtt jag garanterat kommer lyckas med. Kanske dumt att ge sig pÄ det ÀndÄ. Hmm. FÄr suga lite pÄ det. Ska bli intressant att höra hur det gÄr för @Derix hÄller alla tummar för att det gÄr smidigt.
 
Shockers, har en frÄga. Har nÀmnt nÄgra gÄnger att jag Àr sugen pÄ en MR-G av nÄgot slag. Just nu Àr lÄdan full och lite till sÄ jag kÀnner att nÄgot eventuellt fÄr lov att lÀmna för att göra plats.

Vad Àr rimligt att ta betalt för min MT-G? Skick som nÀra pÄ ny. Inga mÀrken eller ens hairlines. Blivit anvÀnd en handfull gÄnger. SjÀlvklart alla tillbehör.

Tacksam för input frÄn er med mer koll pÄ beg priserna. Hittar priser mellan 8187 - 10490
IMG_20210120_134030_307.jpg
Kam du inte nyttja ÄngerrÀtten?
 
Det tog inte mer Ă€n nĂ„gon timme under lampa sĂ„ gick den stora besten igĂ„ng trots sin lĂ„nga vila i mörker. Den har ju tyvĂ€rr aldrig blivit anvĂ€nd sedan den kom i min Ă€go. â˜ș
Funderar ev. pĂ„ att lĂ„ta bĂ„da dessa godbitar flytta. Skicka gĂ€rna PM om det Ă€r av intresse. Den “lilla” av de tvĂ„ har jag lovat @Sorubim fĂ„ uttala sig om först. 😊

EFABAAFA-431E-42BB-A869-24666C0FF8D9.jpeg
Den orange Àr sÄ fin. StÄr gÀrna i kö för att veta priset pÄ den @Daion.
 
Bra tips, ska kontakta sÀljaren och höra vad dom sÀger.
Om du har plast och allt sÄnt kvar kan du nog bara packa ihop och skicka tillbaka den. Visst hade du köpt den pÄ Klockonline? Eller har jag fÄtt för mig det? Jag hade inga problem att skicka tillbaka min. Inte ett mÀrke pÄ den och bara "provad". Satte tillbaka plast och skickade tillbaka. Inga problem.
 
Om du har plast och allt sÄnt kvar kan du nog bara packa ihop och skicka tillbaka den. Visst hade du köpt den pÄ Klockonline? Eller har jag fÄtt för mig det? Jag hade inga problem att skicka tillbaka min. Inte ett mÀrke pÄ den och bara "provad". Satte tillbaka plast och skickade tillbaka. Inga problem.
Plasten har jag nog inte sparat men klockan Àr perfekt skick. Vore lustigt om det skiter sig pga lite plast. Ska kolla om den ligger kvar i boxen :p
 
Plasten har jag nog inte sparat men klockan Àr perfekt skick. Vore lustigt om det skiter sig pga lite plast. Ska kolla om den ligger kvar i boxen :p
Det faller det nog inte pĂ„ 😊 menade mer ett "Ă„terstĂ€llande" av klockan sĂ„ som den levererades typ. Viktigare med klockan, originalkartong osv sĂ„klart.
 
Tillbaka
Topp