• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Juste.. Jag tackar @Kalvin Ă„xĂ„. Klockan Ă€r i perfekt skick 👌
IMG_20210205_090004.jpg

I know the feeling. Visst kĂ€nns det som man syndar och mĂ„ste ursĂ€kta sig 😂
Haha ja 😂😂 har ju egentligen bara fastnat hĂ€r inne pga att jag har min Omega pĂ„ service 😂 behövde liksom nĂ„got snabbt och roligt tills vidare. Dom andra icke G-shocks jag har hemma passade inte just dom dagarna dĂ„ jag rĂ„kade köpa G-shocksen 😂

Finns ingen Baby-G i vÀrlden som kunna rÀdda hem den situationen...
"-Du Àlskling, Jag har köpt en klocka till.. Den kostade bara strax över miljonen... "
MisstĂ€nker att hennes svar hade blivit typ " HĂ€r Ă€r skilsmĂ€ssopapprena, Tack och hej!" 😁
Du fĂ„r göra som vanligt dĂ„ och sĂ€ga att den "bara kostade tvĂ„tusen" och hon ska bli litet arg för att du lagt sĂ„ mycket pengar pĂ„ en klocka... đŸ€Ł

Körde förbi Masthugget igĂ„r och svĂ€ngde in pĂ„ Röda StjĂ€rnan, kollade runt och kom ihĂ„g @Fujoor och hans Buschcraft... kom hem 299 kr fattigare och en Bush M8. 😁
Synd att det Àr -12 ute sÄ den fÄr ligga nedpackad i min Subba tills det i alla fall blir ensiffrigt ute...
A63F21B9-0222-4753-B006-9ABBA7625257.jpeg

Körde förbi Masthugget igĂ„r och svĂ€ngde in pĂ„ Röda StjĂ€rnan, kollade runt och kom ihĂ„g @Fujoor och hans Buschcraft... kom hem 299 kr fattigare och en Bush M8. 😁
Synd att det Àr -12 ute sÄ den fÄr ligga nedpackad i min Subba tills det i alla fall blir ensiffrigt ute...
IstĂ€llet för att elda pĂ„ Rangemannen sĂ„ sĂ„ kan vi byta mot ett knippe ved 😁

Ah nice! JÀkla bra pris! Kan lÀgga upp lite gear sen jag ocksÄ. Har en pryl som jag vet att @MaBr hade blivit Avis pÄ :)

Hörni, hur gör ni kring era klockköp?
jag vet ju att @Lord_tito88 har en klockbudget, dÀr jag förstÄtt det som att det finns ett tak och Àr taket nÄtt sÄ behöver nÄgon avyttras innan ny köpa in.
Hur gör ni andra? Har ni nÄn strategi?

Min egen strategi Ă€r ingen strategi. Jag har inte rĂ€knat och jag tror det Ă€r för att jag inte har nĂ„gra direkta dyrgripar. Men mĂ„nga bĂ€ckar smĂ„... 🙂

LÀgger med en bild sÄ ser inlÀgget trevligare ut.
7FDB7D9F-0D2B-4F57-AC3A-9ECA0EFC222D.jpeg
Kul frÄga! Mina köp försöker vara sÄ genomtÀnkta som möjligt, mest för att undvika att kÀnna besvikelse vid leverans.

EfterstrÀvar andra hand istÀllet för nya dÄ priset gÄr ner, slipper den osköna kÀnsla av att tex repa en helt ny grej samt ur klimathÀnsyn sÄ kÀnns mina egentligen helt onödiga klockköp lite mindre dÄliga.

Jag gillar ocksÄ att tÀnka ifall jag tappar bort klockan alternativ den blir stulen eller nÄgot likande sÄ ska det inte göra ont i sjÀlen flera dagar efterÄt. Det gör att jag just nu satt en grÀns pÄ ca 2500 kr. Det Àr för mig smÀrtgrÀnsen, över det sÄ skulle jag bli vÀldigt oglad om klockan tappas/gick sönder osv.

Som jag nÀmnt tidigare har jag haft ett snudd pÄ osunt tÀnk kring minimalism vilket gör mina just nu 5 klockor kÀnns som en jÀttesamling. MissförstÄ mig rÀtt, jag önskar att jag kunde vara mer spontan kring inköp och inte alltid fundera pÄ morgondagen. Att köpa mer Àn en Gw-M5610 som Àr en klocka som har allt som jag behöver Àr för mig onödigt. Nu har jag ju dock mer Àn 1 klocka och det kÀnns inte jÀttefel.

Som jag sa igÄr, det har fyllt pÄ lite för mycket i lÄdan. TvÄ fÄr gÄ. Hör av er innan de hamnar pÄ K&S. BÄda Àr fullset och inkluderar frakt.

1566kr för DW-5035D SÄld!
2066kr för GMW-B5000 (”sliten” stĂ„lis)
A9E5D3F6-9C9F-4F42-BF73-0BA5DCA03D38.jpeg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp