• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag köpte min "led" laddare hÀr, pÄ Amazon.se
Samma som jag handlade 👍
BÄde Bling-bling och Dunderklumpen har fÄtt sig en ljuskur nu , sÄ bÀgge Àr i topp=)
FrÄn CHG till fullt ca ett dygn :)

Letade efter nÄgon som sÄlde AM resin till DW-6300. Dessa gÄr att hitta vÀldigt billigt utan resin men tyvÀrr verkar ersÀttningsdelar betydligt svÄrare att hitta.
Hehe story, men vad Ă€r AM resin? Alldeles för ny i G-shock trĂ€sket 😎 har inte ens slagit mig tanken att jag kanske kan göra nĂ„got roligt till klockorna i mina skrivare och eventuellt frĂ€sa nĂ„got kul 😀

GWN-Q1000K, snöklocka.
5C759D8B-8B89-41CC-ABBD-2B74C94186BC.jpeg

Tittar pÄ bilar. Leasing, begagnat eller sprillans nytt - svÄrt val

486FACED-0B58-44AB-93C4-2BD8BF8ECB0D.jpeg

Leasing ser smidigt ut pÄ reklambladet men kan ju vara en ren fÀlla. SÄ jÀkla mycket restriktioner kring hur du fÄr köra, hur mycket du fÄr köra, vÀrdeminskning om du har repat lite i lacken osv.
Jag hade inte haft det pÄ högsta prio att köpa en beg bil av vem som helst pÄ blocket, dÄ jag inte vet hur man meckar. :)
Kanske beg frÄn en vÀlrenommerad bilhandlare Àr en balanserad avvÀgning. Nytt kÀnns som bortkastade pengar!

Leasing ser smidigt ut pÄ reklambladet men kan ju vara en ren fÀlla. SÄ jÀkla mycket restriktioner kring hur du fÄr köra, hur mycket du fÄr köra, vÀrdeminskning om du har repat lite i lacken osv.
Jag hade inte haft det pÄ högsta prio att köpa en beg bil av vem som helst pÄ blocket, dÄ jag inte vet hur man meckar. :)
Kanske beg frÄn en vÀlrenommerad bilhandlare Àr en balanserad avvÀgning. Nytt kÀnns som bortkastade pengar!
Ja, det Àr mycket som talar emot leasing. Antingen köpa nytt eller bÀttre begagnat som gÄtt max 3000 mil.

Hehe story, men vad Ă€r AM resin? Alldeles för ny i G-shock trĂ€sket 😎 har inte ens slagit mig tanken att jag kanske kan göra nĂ„got roligt till klockorna i mina skrivare och eventuellt frĂ€sa nĂ„got kul 😀
Tror de brukar komma frÄn Brasilien. Ett gammalt armband kan drabbas av resin rot och dÄ fÄr man köpa nytt. AM Àr ofta till de modeller som det inte finns reservdelar till lÀngre, t ex gamla squares.

Nu ligger det 3st GG-B100 ute pÄ Tratten och 1 pÄ K&S.
Det Àr vÀl ÀndÄ rÀtt vassa Gs, funktionsmÀssigt alltsÄ.
Synd att dom inte har Solar.

Om nĂ„gon i Gbg-trakten Ă€r pĂ„ jakt efter guld-stĂ„lis: var precis förbi Klockmaster Frölunda Torg. De har just nu 50% rea pĂ„ denna modell. Dessutom fĂ„r man ju chansen att snacka klockor med urmakaren Dennis, kĂ€nd frĂ„n podden ”Two Watch Guys” 😀

1612628545948.jpeg

Nu ligger det 3st GG-B100 ute pÄ Tratten och 1 pÄ K&S.
Det Àr vÀl ÀndÄ rÀtt vassa Gs, funktionsmÀssigt alltsÄ.
Synd att dom inte har Solar.
Japp, det Àr bara solar jag saknar pÄ den. I övrigt Àr den toppen! Kööööööp!

Kikar in lite snabbt nĂ€r frun sitter vid datorn och skriver (det vill sĂ€ga, nĂ€r hon inte kan snappa Ă„t sig prylar som i ilfart flyger ut pĂ„ tradera). 😬😊
Detta Ă€r som en mardröm och jag försöker skydda samlingarna sĂ„ gott jag kan men hon har alla tre katterna och hunden med sig oxĂ„. Alla mot mig sĂ„ det Ă€r tur jag har en G pĂ„ mig idag som tĂ„l tuffa tag. 😉😅

Vill bara inflika att om nĂ„gon hĂ€r skulle rĂ„ka ha en sĂ„n dĂ€r ovanlig Frogman (GWF-D1000ARR-1) som @L&W och @Sorubim rekommenderade mig nĂ€r jag efterfrĂ„gade en ovanlig och trevlig variant som förstagĂ„ngs-froggare fĂ„r ni gĂ€rna höra av er till mig om ni vill sĂ€lja eller ev. byta nĂ„got. 😊

Bilagor

• 1FA9F13C-52D1-4B06-B80E-799D1FD7F2BB.png
    1FA9F13C-52D1-4B06-B80E-799D1FD7F2BB.png
    124.2 KB · Visningar: 8
Kikar in lite snabbt nĂ€r frun sitter vid datorn och skriver (det vill sĂ€ga, nĂ€r hon inte kan snappa Ă„t sig prylar som i ilfart flyger ut pĂ„ tradera). 😬😊
Detta Ă€r som en mardröm och jag försöker skydda samlingarna sĂ„ gott jag kan men hon har alla tre katterna och hunden med sig oxĂ„. Alla mot mig sĂ„ det Ă€r tur jag har en G pĂ„ mig idag som tĂ„l tuffa tag. 😉😅

Vill bara inflika att om nĂ„gon hĂ€r skulle rĂ„ka ha en sĂ„n dĂ€r ovanlig Frogman (GWF-D1000ARR-1) som @L&W och @Sorubim rekommenderade mig nĂ€r jag efterfrĂ„gade en ovanlig och trevlig variant som förstagĂ„ngs-froggare fĂ„r ni gĂ€rna höra av er till mig om ni vill sĂ€lja eller ev. byta nĂ„got. 😊
Det lÄter som om du gÄr igenom en svÄr tid just nu. Kanske ska du börja pÄ den dÀr minimalisttrÄden nu som terapi?

Ja, det Àr mycket som talar emot leasing. Antingen köpa nytt eller bÀttre begagnat som gÄtt max 3000 mil.
Köpte en sprillans ny som jag tÀnkte ha ett rÀtt bra tag. Har dock blivit lite sugen pÄ privatleasing dÄ man hitta rÀtt kul bilar för bra mÄnadskostnad. Har diskuterats en del i biltrÄden

Tillbaka
Topp