• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Det dĂ€r har jag missat, snabbskummade igenom, vilken grej! đŸ˜Č Hoppas det löser sig för dig och du fĂ„r tillbaka klockan.

Aj fasen, trĂ„kigt att höra! Hoppas det löser sig 🙏
Tack! Det gÀller att ha tÄlamod för Àrendet ligger nog inte högst i prioriteringslistan. Men jag hoppas att de laddar klockan dÄ och dÄ :)
Jag saknar ocksÄ min Mudmaster, förstÄr inte nu varför jag sÄlde den :banghead:
Jag tror nog att det blir en MM till sÄ smÄningom!
Hmm... vad Ă€r detta för nĂ„got? Ska ni ut och marschera med G-Shocks i högsta hugg? đŸ€”đŸ˜Š

One Watch Guy i mars handlar först och frÀmst om att stötta Barncancerfonden. Klocksnackare sÀljer av pjÀser och skÀnker pengarna till BCF.

Nej, det Ă€r vĂ€l den som Ă€r helt i silver. NĂ„gon sĂ„dan tror jag inte jag har. 😊

Fina pjĂ€ser! 👍😊
FĂ„r jag frĂ„ga vad det Ă€r för modell av Frogman du har dĂ€r? 😊

Ja, nu Ă€r det tufft. 😊 Hade jag vetat hur man startar en trĂ„d hade det varit gjort redan och sedan hoppas jag att det kommer dit folk med kunskap om Ă€mnet och dela med sig om tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt, metoder, fĂ€llor, fördelar, nackdelar, ja, en massa saker. 😊

Hmm... vad Ă€r detta för nĂ„got? Ska ni ut och marschera med G-Shocks i högsta hugg? đŸ€”đŸ˜Š

Tack, jag fastnaste för den direkt nĂ€r den presenterades för mig. Även den dĂ€r blĂ„vita gillar jag, Love the sea and earth. 😊
Vissa kallar det en mÄnad av sjÀlvplÄgeri, andra ett tillfÀlle att rena sitt sinne. Idén Àr att man bÀr en klocka hela mÄnaden mars alla dagar. Ingen annan klocka fÄr under nÄgra omstÀndigheter sitta pÄ armen. DÄ fÄr man en örfil av Batman. Jag har sjÀlv aldrig deltagit men övervÀger att göra det i Är.

Vissa kallar det en mÄnad av sjÀlvplÄgeri, andra ett tillfÀlle att rena sitt sinne. Idén Àr att man bÀr en klocka hela mÄnaden mars alla dagar. Ingen annan klocka fÄr under nÄgra omstÀndigheter sitta pÄ armen. DÄ fÄr man en örfil av Batman. Jag har sjÀlv aldrig deltagit men övervÀger att göra det i Är.
Aha. Finns det ingen koppling till BCF eller blandar jag ihop Àpplen och pÀron?

Hittade en lirare pÄ instagram som tagit moddning till för mig en okÀnd nivÄ. LÄngt ifrÄn allt som Àr snyggt men imponerande med eget tryck (mÄlning?) pÄ glas och bakgrundsbilder i displayen. Vetifan hur han gör...

Bifogar lite snodda bilder:
FB_IMG_1612684166124.jpg
FB_IMG_1612684133284.jpg
FB_IMG_1612683850970.jpg

En anvĂ€ndare postade att denne hade köpt en Seiko Arnie för 1500 kr frĂ„n en AD. En annan medlem ifrĂ„gasatte detta och ville se kvittot och hela diskussionen spĂ„rade dĂ€refter bla med anklagelser om att anvĂ€ndaren ville sĂ€nka andrahandsvĂ€rdet pĂ„ objektet osv 😱

Ja, förstÄr inte riktigt heller varför det blev en sÄdan grej. Finns folk som hittar klockor till vÀldigt bra priser och det Àr la bara gött.
Det ju en av flera saker som gör den hĂ€r trĂ„den sĂ„ jĂ€kla go. HĂ€r tipsas det hej-vilt och priser pĂ„ likadana Gs som köps/sĂ€ljs samma dag har helt olika priser utan att det suras för det😃
Och att det gillas oavsett vilken G och vilket pris den har.
Man blir glad helt enkelt😍😃
Edit: Glömde sĂ€ga fattigare oxĂ„đŸ€Ș

NĂ€mn för fasen inte att du ens tĂ€nker tanken att vara med. Man blir visst anmĂ€ld med automatik dĂ„.. 😳
Det finns spioner ute i ALLA trĂ„dar😁

Tonen blir ju lÀtt hÄrdare nÀr man skriver jÀmfört med nÀr man pratar med varandra. Det var vÀl dÀrför emojis hittades pÄ, för att underlÀtta vid avsaknad av tonfall och mimik som ledtrÄdar vid kommunikation. Sen handlar det vÀl som jag ser det pÄ en avsaknad av prestige jÀmfört med en del andra mÀrken som ligger högre upp i prisklass. DÀr tror jag vi har förklaringen till den lÀttsammare stÀmningen pÄ kobra kai.

Imponerande tempo i trÄden nu och lika god stÀmning som alltid! LÄg trettio sidor back idag, har blÀddrat igenom lite halvsnabbt och slarvigt. SÄg nÄgot om en digital gtg, skulle vara vÀldigt kul om det blev av!

Och; Àr det nÄgon som vill slÀppa en g-9100?
@mouqvist har faktiskt en relativt ny till salu!

Edit: sÄg att du köpte en ny

Kanske bara Ă€r jag, men jag ser gĂ€rna att det finns analoga visare pĂ„ de klockor jag bĂ€r. Skall bli spĂ€nnande att se vad jag tycker om min 5610 som kommer till veckan för att se om det Ă€r nĂ„got för mig. Fler som tĂ€nker som jag angĂ„ende analoga visare eller Ă€r det ingenting ni bryr er om?😀😀
IMG_20210207_095854.jpg

Kanske bara Ă€r jag, men jag ser gĂ€rna att det finns analoga visare pĂ„ de klockor jag bĂ€r. Skall bli spĂ€nnande att se vad jag tycker om min 5610 som kommer till veckan för att se om det Ă€r nĂ„got för mig. Fler som tĂ€nker som jag angĂ„ende analoga visare eller Ă€r det ingenting ni bryr er om?😀😀
Jag har precis samma kÀnsla. Det var anledningen till att jag sÄlde min första square för ett par Är sen. Jag med tÀnkte ge det en ny chans nu. Det Àr aldrig för sent att Àndra sig.

Tillbaka
Topp