• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Den "nya" Portern Àr inte alls lika cool som den förra.
6ff51841.jpg
d0c599e3.jpg
a6764b20.jpg
Hade vart bÀttre om den Àr byggt pÄ Ti square B5000TB.

Kanske bara Ă€r jag, men jag ser gĂ€rna att det finns analoga visare pĂ„ de klockor jag bĂ€r. Skall bli spĂ€nnande att se vad jag tycker om min 5610 som kommer till veckan för att se om det Ă€r nĂ„got för mig. Fler som tĂ€nker som jag angĂ„ende analoga visare eller Ă€r det ingenting ni bryr er om?😀😀
IMG_20210207_095854.jpg
Gillar ocksĂ„ visare. SĂ„ pĂ„ g-shock fĂ„r det gĂ€rna vara Ana-Digi. Men nĂ„gra rena digitala ocksĂ„ sĂ„klart 🙂

En anvĂ€ndare postade att denne hade köpt en Seiko Arnie för 1500 kr frĂ„n en AD. En annan medlem ifrĂ„gasatte detta och ville se kvittot och hela diskussionen spĂ„rade dĂ€refter bla med anklagelser om att anvĂ€ndaren ville sĂ€nka andrahandsvĂ€rdet pĂ„ objektet osv 😱

Ja, förstÄr inte riktigt heller varför det blev en sÄdan grej. Finns folk som hittar klockor till vÀldigt bra priser och det Àr la bara gött.
Var inte rÀdd för "Ignorera"-knappen!

Varje gĂ„ng jag tar pĂ„ den hĂ€r undrar jag varför jag inte har den oftare. Betyder det att det finns för mĂ„nga klockor eller att det Ă€r jĂ€vligt bra klockor som finns? VĂ€ljer det sista 😊
997E3B89-1465-4279-99D7-435591F0E1F5.jpeg
Den Ă€r riktigt underskattad :) jag piffade ju till min med annan bezel med blĂ„ text, genast blev den mer anvĂ€nd igen😁

Vad tycker panelen om GG-1000?
Skrev för nÄgra sidor sedan vad som kan vara rimligt att ge för en sÄdan i bra skick! Har en kompis som sÀljer en för den inte anvÀnds!

Personligen tycker jag det Ă€r för lite teknik/funktioner för slantarna i nypris. Framförallt om man stĂ€ller den mot GG-B100, som bĂ„de har fler funktioner, behĂ€ndigare storlek och Carbon Core strukturer. GG-B100 Ă€r Ă€ven snyggare, men det Ă€r ju personligt 🙂

Med det sagt, det beror vad du fÄr för pris?
GG-B100 verkar gÄ kring 2000kr (+- 200kr) beg och pÄ vissa sidor kan du hitta ny för strax söder om 3000kr.

Personligen tycker jag det Ă€r för lite teknik/funktioner för slantarna i nypris. Framförallt om man stĂ€ller den mot GG-B100, som bĂ„de har fler funktioner och behĂ€ndigare storlek. Även snyggare, men det Ă€r ju personligt 🙂

Med det sagt, det beror vad du fÄr för pris?
GG-B100 verkar gÄ kring 2000kr (+- 200kr) beg och pÄ vissa sidor kan du hitta ny för strax söder om 3000kr.
HĂ„ller med om att den Ă€r bĂ„de behĂ€ndigare och snyggare, men han lockade med 1300:- 😅 Det kliar lite i Swish fingret för att lĂ„sa den affĂ€ren! Är det bara att klippa till!? Har bara haft squares innan och har noll koll pĂ„ mudmaster och etc..

HĂ„ller med om att den Ă€r bĂ„de behĂ€ndigare och snyggare, men han lockade med 1300:- 😅 Det kliar lite i Swish fingret för att lĂ„sa den affĂ€ren! Är det bara att klippa till!? Har bara haft squares innan och har noll koll pĂ„ mudmaster och etc..
Det kan nog inte sĂ„ tokigt bli. Bara att slĂ„ till, i vĂ€rsta fall fĂ„r du flippa den till nĂ„n hĂ€r i trĂ„den â˜ș

Verkar ingÄ ett gummi ocksÄ, tror det lyfter klockan rejÀlt jÀmfört med zulu-alternativet (som mest ser ut som nÄgon slags illa genomtÀnkt mod IMO)
Satellite

Tycker att den nya porter modellen Àr snygg men att det Àr trÄkigt att Casio anvÀnder en sÄ trÄkig modul i den. Lite som moderkort G-Shocken som ocksÄ har en basic modul i sig :/

PĂ„ temat att köpa och sĂ€lja klockor sĂ„ Ă€r det en stor anledning till att stĂ€mningen Ă€r hög i G-ShocktrĂ„den. Om en klocka gĂ„r vidare till en annan medlem sĂ„ Ă€r det aldrig med vinst. Jag sĂ„lde precis en Frogman till @Daion för samma förmĂ„nliga peng som jag köpte den för av @S.L . PĂ„ sĂ„ sĂ€tt fĂ„r vi möjlighet att prova och njuta av fler klockor đŸ€— @Hans B 1955 har ett trevlig inslag i trĂ„den dĂ€r han titt som tĂ€tt "bjuder ut" G-Shocks till bra priser, vilka sedan gĂ„r vidare i trĂ„den utan att nĂ„gon tjĂ€nar pĂ„ det.

Om nĂ„gon Ă€r intresserad av stĂ„lisen till bra peng sĂ„ kan jag slĂ€ppa den för 1866 kr, förutsatt att ni passar pĂ„ innan jag hinner ner till ombudet i eftermiddag 😅

Edit: StÄlisen tingad

Senast Àndrad:
1300 Ă€r bra pris. Om inte annat fĂ„r du ju smak för Mudmaster 🙂 vilket aldrig Ă€r fel đŸ‘đŸ»

För 1300 hade jag slagit till. Gillar att den har positiv display. Den enda funktionen jag möjligen hade saknat mot b100an Àr barometern.

PĂ„ temat att köpa och sĂ€lja klockor sĂ„ Ă€r det en stor anledning till att stĂ€mningen Ă€r hög i G-ShocktrĂ„den. Om en klocka gĂ„r vidare till en annan medlem sĂ„ Ă€r det aldrig med vinst. Jag sĂ„lde precis en Frogman till @Daion för samma förmĂ„nliga peng som jag köpte den för av @S.L . PĂ„ sĂ„ sĂ€tt fĂ„r vi möjlighet att prova och njuta av fler klockor đŸ€— @Hans B 1955 har ett trevlig inslag i trĂ„den dĂ€r han titt som tĂ€tt "bjuder ut" G-Shocks till bra priser, vilka sedan gĂ„r vidare i trĂ„den utan att nĂ„gon tjĂ€nar pĂ„ det.

Om nĂ„gon Ă€r intresserad av stĂ„lisen till bra peng sĂ„ kan jag slĂ€ppa den för 1866 kr, förutsatt att ni passar pĂ„ innan jag hinner ner till ombudet i eftermiddag 😅
Bra filosofi. Bara kĂ€rlek đŸ„° i G-trĂ„den. MĂ„ste tyvĂ€rr passa pĂ„ stĂ„lisen dock. Men tror @Lord_tito88 kommer vika ner sig 😂

Kan bara hÄlla med, har gjort bra affÀrer hÀr (i mitt tycke) och skulle aldrig komma pÄ tanken att försöka tjÀna en 100 lapp eller tvÄ pÄ nÀsta försÀljning. Det Àr bara dumsnÄlt och skulle sannolikt straffa sig, karma you know!

Bra köp, jag tror ofta man ska gÄ pÄ maggropkÀnslan. Jag har varit nÀra att slÄ till pÄ klockor som jag inte riktigt kÀnt DET för bara pga att andra hyllar klockorna som prisvÀrd, full med funktioner, billig, m.m. Det Àr bra med recensioner men man mÄste vÀga in sina egna preferenser. För mig Àr det inte viktigt att en square har BT, solar och multiband, sÄ dÀrför vÀger jag sÄna argument rÀtt lÄgt. DÀrmed inte sagt att det Àr dumt om klockan nu ÀndÄ skulle ha detta.

Tillbaka
Topp