Hade vart bÀttre om den Àr byggt pÄ Ti square B5000TB.Den "nya" Portern Àr inte alls lika cool som den förra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hade vart bÀttre om den Àr byggt pÄ Ti square B5000TB.Den "nya" Portern Àr inte alls lika cool som den förra.
Du kanske bara ska göra en sÄn hÀr mod pÄ en 5035a sÄ Àr du hemmaTitanaren pÄ gummi hjÀlper till med tebryggning. Skulle nÀstan kunna vara OWG med den hÀr om den hade högre ljud och saknade solar, bt och multiband.
Gillar ocksÄ visare. SÄ pÄ g-shock fÄr det gÀrna vara Ana-Digi. Men nÄgra rena digitala ocksÄ sÄklartKanske bara Àr jag, men jag ser gÀrna att det finns analoga visare pÄ de klockor jag bÀr. Skall bli spÀnnande att se vad jag tycker om min 5610 som kommer till veckan för att se om det Àr nÄgot för mig. Fler som tÀnker som jag angÄende analoga visare eller Àr det ingenting ni bryr er om?
NÀ inte ens nÀra. Men ÀndÄ jÀkligt fin.Den "nya" Portern Àr inte alls lika cool som den förra.
Det dÀr Àr riktigt bra. Men om jag ska ha en klocka i ur och skor mÄste den vara i titan, fÄr problem med stÄl till och frÄn.Du kanske bara ska göra en sÄn hÀr mod pÄ en 5035a sÄ Àr du hemma
Titanaren Àr riktigt lÀcker alltsÄ!
- Skulle nog bli för lik den förra.Hade vart bÀttre om den Àr byggt pÄ Ti square B5000TB.
- Vill ha, men den förra var givetvis hÀftigare.Den "nya" Portern Àr inte alls lika cool som den förra.
MTGn var min första Ana-Digi. "Diggade" det skarpt. FÄr se hur BB100an kÀnnsGillar ocksÄ visare. SÄ pÄ g-shock fÄr det gÀrna vara Ana-Digi. Men nÄgra rena digitala ocksÄ sÄklart
Den "nya" Portern Àr inte alls lika cool som den förra.
Tror du kommer bli nöjdMTGn var min första Ana-Digi. "Diggade" det skarpt. FÄr se hur BB100an kÀnns
Var inte rÀdd för "Ignorera"-knappen!En anvÀndare postade att denne hade köpt en Seiko Arnie för 1500 kr frÄn en AD. En annan medlem ifrÄgasatte detta och ville se kvittot och hela diskussionen spÄrade dÀrefter bla med anklagelser om att anvÀndaren ville sÀnka andrahandsvÀrdet pÄ objektet osv
Ja, förstÄr inte riktigt heller varför det blev en sÄdan grej. Finns folk som hittar klockor till vÀldigt bra priser och det Àr la bara gött.
Den Àr riktigt underskattad jag piffade ju till min med annan bezel med blÄ text, genast blev den mer anvÀnd igenVarje gÄng jag tar pÄ den hÀr undrar jag varför jag inte har den oftare. Betyder det att det finns för mÄnga klockor eller att det Àr jÀvligt bra klockor som finns? VÀljer det sista
Den Àr vÀldigt fin, har oxÄ varit pÄ min radar. Dyker upp ett ha begÀr dÄ och dÄVarje gÄng jag tar pÄ den hÀr undrar jag varför jag inte har den oftare. Betyder det att det finns för mÄnga klockor eller att det Àr jÀvligt bra klockor som finns? VÀljer det sista
Personligen tycker jag det Àr för lite teknik/funktioner för slantarna i nypris. Framförallt om man stÀller den mot GG-B100, som bÄde har fler funktioner, behÀndigare storlek och Carbon Core strukturer. GG-B100 Àr Àven snyggare, men det Àr ju personligtVad tycker panelen om GG-1000?
Skrev för nÄgra sidor sedan vad som kan vara rimligt att ge för en sÄdan i bra skick! Har en kompis som sÀljer en för den inte anvÀnds!
CASIO G-Shock Mudmaster GG-1000 - Klockor - Olivgrön (GG-1000-1A3ER)
TÄl de tuffaste pÄfrestningarna. Höljet och knapparna Àr smuts- och dammsÀkra.www.milrab.se
HĂ„ller med om att den Ă€r bĂ„de behĂ€ndigare och snyggare, men han lockade med 1300:- Det kliar lite i Swish fingret för att lĂ„sa den affĂ€ren! Ăr det bara att klippa till!? Har bara haft squares innan och har noll koll pĂ„ mudmaster och etc..Personligen tycker jag det Ă€r för lite teknik/funktioner för slantarna i nypris. Framförallt om man stĂ€ller den mot GG-B100, som bĂ„de har fler funktioner och behĂ€ndigare storlek. Ăven snyggare, men det Ă€r ju personligt
Med det sagt, det beror vad du fÄr för pris?
GG-B100 verkar gÄ kring 2000kr (+- 200kr) beg och pÄ vissa sidor kan du hitta ny för strax söder om 3000kr.
Det kan nog inte sĂ„ tokigt bli. Bara att slĂ„ till, i vĂ€rsta fall fĂ„r du flippa den till nĂ„n hĂ€r i trĂ„denHĂ„ller med om att den Ă€r bĂ„de behĂ€ndigare och snyggare, men han lockade med 1300:- Det kliar lite i Swish fingret för att lĂ„sa den affĂ€ren! Ăr det bara att klippa till!? Har bara haft squares innan och har noll koll pĂ„ mudmaster och etc..
Verkar ingÄ ett gummi ocksÄ, tror det lyfter klockan rejÀlt jÀmfört med zulu-alternativet (som mest ser ut som nÄgon slags illa genomtÀnkt mod IMO)
1300 Ă€r bra pris. Om inte annat fĂ„r du ju smak för Mudmaster vilket aldrig Ă€r felHĂ„ller med om att den Ă€r bĂ„de behĂ€ndigare och snyggare, men han lockade med 1300:- Det kliar lite i Swish fingret för att lĂ„sa den affĂ€ren! Ăr det bara att klippa till!? Har bara haft squares innan och har noll koll pĂ„ mudmaster och etc..
För 1300 hade jag slagit till. Gillar att den har positiv display. Den enda funktionen jag möjligen hade saknat mot b100an Ă€r barometern.HĂ„ller med om att den Ă€r bĂ„de behĂ€ndigare och snyggare, men han lockade med 1300:- Det kliar lite i Swish fingret för att lĂ„sa den affĂ€ren! Ăr det bara att klippa till!? Har bara haft squares innan och har noll koll pĂ„ mudmaster och etc..
Bra filosofi. Bara kÀrlek i G-trÄden. MÄste tyvÀrr passa pÄ stÄlisen dock. Men tror @Lord_tito88 kommer vika ner sigPÄ temat att köpa och sÀlja klockor sÄ Àr det en stor anledning till att stÀmningen Àr hög i G-ShocktrÄden. Om en klocka gÄr vidare till en annan medlem sÄ Àr det aldrig med vinst. Jag sÄlde precis en Frogman till @Daion för samma förmÄnliga peng som jag köpte den för av @S.L . PÄ sÄ sÀtt fÄr vi möjlighet att prova och njuta av fler klockor @Hans B 1955 har ett trevlig inslag i trÄden dÀr han titt som tÀtt "bjuder ut" G-Shocks till bra priser, vilka sedan gÄr vidare i trÄden utan att nÄgon tjÀnar pÄ det.
Om nÄgon Àr intresserad av stÄlisen till bra peng sÄ kan jag slÀppa den för 1866 kr, förutsatt att ni passar pÄ innan jag hinner ner till ombudet i eftermiddag
Kan bara hÄlla med, har gjort bra affÀrer hÀr (i mitt tycke) och skulle aldrig komma pÄ tanken att försöka tjÀna en 100 lapp eller tvÄ pÄ nÀsta försÀljning. Det Àr bara dumsnÄlt och skulle sannolikt straffa sig, karma you know!PÄ temat att köpa och sÀlja klockor sÄ Àr det en stor anledning till att stÀmningen Àr hög i G-ShocktrÄden. Om en klocka gÄr vidare till en annan medlem sÄ Àr det aldrig med vinst. Jag sÄlde precis en Frogman till @Daion för samma förmÄnliga peng som jag köpte den för av @S.L . PÄ sÄ sÀtt fÄr vi möjlighet att prova och njuta av fler klockor @Hans B 1955 har ett trevlig inslag i trÄden dÀr han titt som tÀtt "bjuder ut" G-Shocks till bra priser, vilka sedan gÄr vidare i trÄden utan att nÄgon tjÀnar pÄ det.
Om nÄgon Àr intresserad av stÄlisen till bra peng sÄ kan jag slÀppa den för 1866 kr, förutsatt att ni passar pÄ innan jag hinner ner till ombudet i eftermiddag
LÄst affÀrFör 1300 hade jag slagit till. Gillar att den har positiv display. Den enda funktionen jag möjligen hade saknat mot b100an Àr barometern.
Grattis dÄLÄst affÀr
Tack fĂ„r se om den kĂ€nns bra efter nĂ„gra dagars annars kommer den heads up hĂ€r! Ăr lite orolig för storlekenGrattis dĂ„
Alltid kul med nytt. Lite extra kul med ny G
Bra köp, jag tror ofta man ska gÄ pÄ maggropkÀnslan. Jag har varit nÀra att slÄ till pÄ klockor som jag inte riktigt kÀnt DET för bara pga att andra hyllar klockorna som prisvÀrd, full med funktioner, billig, m.m. Det Àr bra med recensioner men man mÄste vÀga in sina egna preferenser. För mig Àr det inte viktigt att en square har BT, solar och multiband, sÄ dÀrför vÀger jag sÄna argument rÀtt lÄgt. DÀrmed inte sagt att det Àr dumt om klockan nu ÀndÄ skulle ha detta.LÄst affÀr