• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Kan man fĂ„ en kortkort version? 😊

En anvĂ€ndare postade att denne hade köpt en Seiko Arnie för 1500 kr frĂ„n en AD. En annan medlem ifrĂ„gasatte detta och ville se kvittot och hela diskussionen spĂ„rade dĂ€refter bla med anklagelser om att anvĂ€ndaren ville sĂ€nka andrahandsvĂ€rdet pĂ„ objektet osv 😱

HĂ„ller helt med. Jag tĂ€nkte bara ”shit vad nice” att han fick köpa Arnie för det priset. Sen var det bra med det. Men alla Ă€r vi olika 🙂

Ja, förstÄr inte riktigt heller varför det blev en sÄdan grej. Finns folk som hittar klockor till vÀldigt bra priser och det Àr la bara gött.

En anvĂ€ndare postade att denne hade köpt en Seiko Arnie för 1500 kr frĂ„n en AD. En annan medlem ifrĂ„gasatte detta och ville se kvittot och hela diskussionen spĂ„rade dĂ€refter bla med anklagelser om att anvĂ€ndaren ville sĂ€nka andrahandsvĂ€rdet pĂ„ objektet osv 😱

Ja, förstÄr inte riktigt heller varför det blev en sÄdan grej. Finns folk som hittar klockor till vÀldigt bra priser och det Àr la bara gött.
Tack! Nej, va trĂ„kigt. 😔

Senast Àndrad:

Det Àr dÀrför man helst hÄller sig i den hÀr avdelningen. Lugnast sÄ. Att börja bjÀbba om andrahandsvÀrde pÄ klockor för en spottstyver. Löjligt. Inte ens vÀrt ett utropstecken, ha ha.

Det Àr dÀrför man helst hÄller sig i den hÀr avdelningen. Lugnast sÄ. Att börja bjÀbba om andrahandsvÀrde pÄ klockor för en spottstyver. Löjligt. Inte ens vÀrt ett utropstecken, ha ha.

HÄller med, tycker att det Àr hÀrligt att den hÀr trÄden innehÄller klockor för nÄgra hundralappar (DW-5600 exempelvis) till klockor som kostar bra mycket mer (MR-G) utan nÄgra klagomÄl :)

Sedan en bild pĂ„ den första klockan som blev bestĂ€md att fĂ„ komma till en ny glad Ă€gare och som dĂ€rmed lĂ€mnar sin familj pĂ„ mĂ„ndag. 😊

159239D1-CA17-40AF-B175-9A47666FE831.jpeg

Ja, IÂŽm the chosen one. ;)

FrĂ„gar er hĂ€r, dĂ„ jag som ni vet fĂ„tt för mig att banta ner samlingen lite för att slipa till den igen, precis som jag vill ha den. DĂ„ kommer ju mĂ„nga av mina klockor att fĂ„ flytta. Iom detta uppstĂ„r funderingar kring prisnivĂ„ vid försĂ€ljning och jag ber om bud men det verkar som de flesta tycker det Ă€r svĂ„rt oxĂ„ fast jag sagt att jag Ă€r en resonabel person. 😊
DĂ€rav min kommande fundering. Är det nedanstĂ„ende trĂ„d jag bör frĂ„ga i om jag försöker fĂ„ hjĂ€lp med prisnivĂ„. TĂ€nker ju att jag vill ha ett rĂ€ttvist pris som jag sen gör lite mer sjysst. 😊

Är det hĂ€r jag bör frĂ„ga, eller vad sĂ€ger ni?

FrĂ„gar er hĂ€r, dĂ„ jag som ni vet fĂ„tt för mig att banta ner samlingen lite för att slipa till den igen, precis som jag vill ha den. DĂ„ kommer ju mĂ„nga av mina klockor att fĂ„ flytta. Iom detta uppstĂ„r funderingar kring prisnivĂ„ vid försĂ€ljning och jag ber om bud men det verkar som de flesta tycker det Ă€r svĂ„rt oxĂ„ fast jag sagt att jag Ă€r en resonabel person. 😊
DĂ€rav min kommande fundering. Är det nedanstĂ„ende trĂ„d jag bör frĂ„ga i om jag försöker fĂ„ hjĂ€lp med prisnivĂ„. TĂ€nker ju att jag vill ha ett rĂ€ttvist pris som jag sen gör lite mer sjysst. 😊

Är det hĂ€r jag bör frĂ„ga, eller vad sĂ€ger ni?

Den trÄden kan hjÀlpa, sen kan du Àven prova att söka pÄ exempelvis k&s om du hittar liknande objekt som har blivit sÄlda för att fÄ en prisidé :)

Tack, det ska jag oxĂ„ ha i Ă„tanke. 👍😊
Nu kommer jag pĂ„ Ă€nnu en anledning till att jag inte brukar sĂ€lja bort saker, puh. Det hĂ€r med priset. 😂
Ja, det kan vara drygt. I princip vill man ju ha bÀttre betalt som sÀljare och betala mindre som köpare. Det blir att som Archie Luxury brukar sÀga: haggle like a bitch, ha ha!

Ja, det kan vara drygt. I princip vill man ju ha bÀttre betalt som sÀljare och betala mindre som köpare. Det blir att som Archie Luxury brukar sÀga: haggle like a bitch, ha ha!
Dock Ă€r jag nog vĂ€ldigt snĂ€ll och ganska lĂ€tt att ha och göra med, dĂ„ Ă€ven vid affĂ€rer. Bara man fĂ„r igĂ„ng en dialog. Jag Ă€r inte intresserad av att pressa mina priser till max, utan snarare att hitta en realistisk prissĂ€ttning som gĂ€ller idag och sedan göra det lite bĂ€ttre för att pĂ„ sĂ„ vis erbjuda ett sjysst pris Ă„t en. ev köpare pĂ„ objektet ifrĂ„ga. 😊

Men i Ă€rlighetens namn sĂ„ gillar jag att köpa saker betydligt mer Ă€n att sĂ€lja. Jag kan lĂ€tt fĂ€sta mig vid objekt oxĂ„ dĂ„ jag Ă€lskar att samla och det kanske varit en svĂ„r sak att finna. DĂ„ kĂ€nns det oxĂ„ svĂ„rare att lĂ„ta den gĂ„. Men jag övar mig pĂ„ det och nĂ€r det gĂ€ller klockor sĂ„,finns det ju inget bĂ€ttre stĂ€lle att sĂ€lja pĂ„ Ă€n hĂ€r. DĂ„ vet man att klockorna hamnar i goda hĂ€nder och det kĂ€nns lite lĂ€ttare att lĂ„ta de flytta. 😊

Dock Ă€r jag nog vĂ€ldigt snĂ€ll och ganska lĂ€tt att ha och göra med, dĂ„ Ă€ven vid affĂ€rer. Bara man fĂ„r igĂ„ng en dialog. Jag Ă€r inte intresserad av att pressa mina priser till max, utan snarare att hitta en realistisk prissĂ€ttning som gĂ€ller idag och sedan göra det lite bĂ€ttre för att pĂ„ sĂ„ vis erbjuda ett sjysst pris Ă„t en. ev köpare pĂ„ objektet ifrĂ„ga. 😊
Jag kan intyga att @Daion Àr en bra sÀljare och har rimliga priser. Man kan diskutera priser med honom utan att vara rÀdd att han tar illa upp.
Rekommenderas varmt.

Nej, det Ă€r vĂ€l den som Ă€r helt i silver. NĂ„gon sĂ„dan tror jag inte jag har. 😊

Fina pjĂ€ser! 👍😊
FĂ„r jag frĂ„ga vad det Ă€r för modell av Frogman du har dĂ€r? 😊

Ja, nu Ă€r det tufft. 😊 Hade jag vetat hur man startar en trĂ„d hade det varit gjort redan och sedan hoppas jag att det kommer dit folk med kunskap om Ă€mnet och dela med sig om tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt, metoder, fĂ€llor, fördelar, nackdelar, ja, en massa saker. 😊

Hmm... vad Ă€r detta för nĂ„got? Ska ni ut och marschera med G-Shocks i högsta hugg? đŸ€”đŸ˜Š

Tack, jag fastnaste för den direkt nĂ€r den presenterades för mig. Även den dĂ€r blĂ„vita gillar jag, Love the sea and earth. 😊
- Min Frogman har ref GWF-D1000-1ER. Det var första versionen med safirglas och djupmÀtare.

Tillbaka
Topp