• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Rangeman pÄ CyberPhoto, 25% rabatt, vilket blir ett bra pris
Jag vill minnas att det Àr det dÀr priset de brukar ha i normala fall.

@Crispie ifall du fattar tycke för GG-B100 men vill ha oliven sÄ Àr vÀl detta ett bra pris?
Ja, tack. Det Ă€r riktigt bra pris och den hade jag köpt om jag inte fĂ„tt tag i denna. Jag ska ge den orangea en chans. TyvĂ€rr fick den inte sitta pĂ„ sĂ„ lĂ€nge ikvĂ€ll dĂ„ jag hade Garmin pĂ„ mig stora delar av kvĂ€llen pga trĂ€ning. Men imorrn! 😊

Hur mÄnga RM har du nu? :)
En liten hög😁
Jag gissar pĂ„ 5 stycken. đŸ€—
IMG_20210209_214154.jpg

Ingen :)
StÄlisar pÄ övervÄningen och vanliga resin/plast pÄ nedervÄningen.
Ah, nu klarnar det lite mer. 😂
Jag blev nog extra förvirrad nÀr @Bearkick skrev att en svart semistÄlis hade varit av intresse...
Jag kikade dĂ„ pĂ„ den enda svarta jag tyckte verkade vara i stĂ„l, dvs den uppe till höger pĂ„ bilden. Dock tyckte jag att den verkade ha stĂ„llĂ€nk oxĂ„ och undrade hmm... vad gör den dĂ€r till en semistĂ„lis? 🙈😂

StÄlis = Allt Àr stÄl
Vanlig = Allt Àr plast. FörlÄt, resin.
Screwback = StÄlboett, övrigt resin.
SemistÄlis = Allt Àr stÄl, band Àr resin.
SkalstÄlis = resinboett och band, stÄl bezel.

SemistÄlis Àr specifikt GMW-B5000-1ER och GMW-B5000G-1ER som Àr silver eller svart. Till skillnad frÄn helstÄlisarna Àr modulerna inverterade, sÄ man fÄr svart med positiv display eller silver med negativ.
CB006E2B-3274-4500-B61B-ABC82DAEFB05.jpeg
BBAEDB89-982E-487A-85AF-32BCA828C661.jpeg
Och för att krĂ„ngla till det Ă€nnu mer sĂ„ finns det gamla screwbacks med stĂ„larmband och resin bezel. 😆

Edit: roligare med bild:

Klockan för kvĂ€llen Ă€r den senaste i gĂ€nget, den som anlĂ€nde idag, en vĂ€ldigt trevlig grodis. 👍😊
Tack igen @Derix ! đŸ€—

FĂ„r vara pĂ„ under jobbet nĂ€r det smular frigolit o annat. Packar upp en ny tv-möbel. 😊

5DC90814-F240-488E-B59B-4B504895C0B0.jpeg

Senast Àndrad:
En frĂ„ga till er G-Shockers. 😊

Är det ingen av er som anvĂ€nder bullbars pĂ„ era klockor?
Jag har inte sett nÄgra bilder med det monterat, dÀrav min fundering.

Varför/varför inte? 😊

En frĂ„ga till er G-Shockers. 😊

Är det ingen av er som anvĂ€nder bullbars pĂ„ era klockor?
Jag har inte sett nÄgra bilder med det monterat, dÀrav min fundering.

Varför/varför inte? 😊
Jag tycker att bullbar ser tuff ut. Men jag tror med tiden kommer den hÄrda bullbar att sjunka in i resin bezel.
Om man har en G-shock som beater, absolut. Men jag tycker om att ha mĂ„nga G-shocks i fint skickt. 😁
Min beater Àr Gulfman 9100. (fast den Àr i bra skick fortfarande, jag Àr ej försiktig med just den)

Jag förstĂ„r, det Ă€r nog lite av min tanke oxĂ„. Jag köpte bullbars och nĂ€r jag skulle sĂ€tta dit pĂ„ en av mina klockor kĂ€ndes det som jag skulle skada klockan och dĂ„ blev det aldrig av. 😊

Edit: Dubbelpost

Senast Àndrad:
Jag tycker att bullbar ser tuff ut. Men jag tror med tiden kommer den hÄrda bullbar att sjunka in i resin bezel.
Om man har en G-shock som beater, absolut. Men jag tycker om att ha mĂ„nga G-shocks i fint skickt. 😁
Min beater Àr Gulfman 9100. (fast den Àr i bra skick fortfarande, jag Àr ej försiktig med just den)
Jag förstĂ„r, det Ă€r nog lite av min tanke oxĂ„. Jag köpte bullbars och nĂ€r jag skulle sĂ€tta dit pĂ„ en av mina klockor kĂ€ndes det som jag skulle skada klockan och dĂ„ blev det aldrig av. 😊

Men tycker det ser ganska coolt ut. 😊

Kan man radera inlÀgget jag gjorde ovanför pÄ nÄgot vis?

Men tycker det ser ganska coolt ut. 😊

Kan man radera inlÀgget jag gjorde ovanför pÄ nÄgot vis?
Inte radera den helt, men du kan radera allting i posten och skriv typ dubbelpost.

Och för att krĂ„ngla till det Ă€nnu mer sĂ„ finns det gamla screwbacks med stĂ„larmband och resin bezel. 😆

Edit: roligare med bild:
Har haft en sÄn

Tillbaka
Topp