• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dricker kaffe och Àr fortsatt sugen pÄ titan..
IMG_20210211_155123_016.jpg
Jag vet hur du kan stilla det suget, den finns vÀl fortfarande i lager. ;)

Du fÄr ju liksom visa vad et Àr för innehÄll vetja!! :D
Haha, sjÀlvklart ska jag det!

InnehÄllet va inget mindre Àn en GW-6900! Har blivit totalt förÀlskad i denna modellen efter att jag köpte min DW-6900 Mayer och tÀnkte att det vore kul att testa funktioner som Multiband 6 och Tough Solar.

IMG_2692.jpeg

Har inte hunnit ha klockan pÄ armen mer Àn en kort stund, men min första kÀnsla Àr den perfekta klockan. JÀmfört med min DW sÄ kÀnns denna lite mer vÀlbyggd och kompakt. Det Àr smÄ skillnader nÀstan överallt och mestadels till det bÀttre. De saker som jag lagt mÀrke till Àn sÄ lÀnge Àr:

• Det finns inget "glapp" mellan boetten och bandet som det finns pĂ„ min DW
  • Bandet smalnar av till att bli 1 mm smalare
  • Bandet Ă€r lite smalare och mjukare
  • Bandet följer armen lite bĂ€ttre
  • Trots alla siffror online om att GW skulle vara tjockare blev jag positivt överraskad av att den faktiskt Ă€r tunnare (ca 1 mm)
  • GW Ă€r lite tyngre

Det enda som talar för min Mayer Àr fÀrgkombinationen som jag tycker Àr mycket bÀttre Àn denna helsvarta.

Tips Rangeman pÄ marketplace:

Bra pris och med extra bezel och band.

Hade jag inte haft sÄ klena handleder hade jag huggit den direkt.
NÄgon som kan vara bulvan och köpa den Ät mig? Har inte hoppat pÄ facebook flugan.

Nu sitter jag hĂ€r lite snopen. 😳

Är hemma med lite snuva och gĂ„r dĂ€rför inte ut sĂ„ min fru tog bilen in till stan för att hĂ€mta ut tvĂ„ försĂ€ndelser som anlĂ€nt och samtidigt passa pĂ„ att helghandla. 😊

Men hon fick bara ut den ena försĂ€ndelsen trots att hon hade mitt leg. med aig. De sa att en pĂ„skriven avi med min underskrift mĂ„ste vara med. Avin har ju inte ens kommit Ă€n men försĂ€ndelsen ligger ju pĂ„ plats vilket man ser om man söker pĂ„ rek. numret. Vad besviken jag blev. 😔
SÄ nu mÄste grodan ligga hos ombudet till avin dyker upp.

Har iaf fĂ„tt ett annat paket att trösta mig med och det gick snabbt. PĂ„ en dag. 😊
Ska öppna och kika. 😊

Nu sitter jag hĂ€r lite snopen. 😳

Är hemma med lite snuva och gĂ„r dĂ€rför inte ut sĂ„ min fru tog bilen in till stan för att hĂ€mta ut tvĂ„ försĂ€ndelser som anlĂ€nt och samtidigt passa pĂ„ att helghandla. 😊

Men hon fick bara ut den ena försĂ€ndelsen trots att hon hade mitt leg. med aig. De sa att en pĂ„skriven avi med min underskrift mĂ„ste vara med. Avin har ju inte ens kommit Ă€n men försĂ€ndelsen ligger ju pĂ„ plats vilket man ser om man söker pĂ„ rek. numret. Vad besviken jag blev. 😔
SÄ nu mÄste grodan ligga hos ombudet till avin dyker upp.

Har iaf fĂ„tt ett annat paket att trösta mig med och det gick snabbt. PĂ„ en dag. 😊
Ska öppna och kika. 😊
StÀmmer, sÄ Àr det med rek

NÄgon som kan vara bulvan och köpa den Ät mig? Har inte hoppat pÄ facebook flugan.
Samma hĂ€r, anvĂ€nder inte heller fb. Ibland kĂ€nner man sig lite lĂ„st. 😊
Tredje gĂ„ngen idag, vilken tortyr. 😬😉
StÀmmer, sÄ Àr det med rek
Har aldrig behövt invĂ€nta avin förut. Alltid funkat bra att visa upp mobilen och sen skriver de ut ett papper som man skrivit pĂ„. Men men, den som vĂ€ntar... vĂ€ntar alltid för lĂ€nge eller vad man brukar sĂ€ga. 😉😊

Samma hĂ€r, anvĂ€nder inte heller fb. Ibland kĂ€nner man sig lite lĂ„st. 😊

Tredje gĂ„ngen idag, vilken tortyr. 😬😉

Har aldrig behövt invĂ€nta avin förut. Alltid funkat bra att visa upp mobilen och sen skriver de ut ett papper som man skrivit pĂ„. Men men, den som vĂ€ntar... vĂ€ntar alltid för lĂ€nge eller vad man brukar sĂ€ga. 😉😊
Precis, men det Ă€r du sjĂ€lv som mĂ„ste signera, rĂ€cker inte med att skicka ett ombud. SĂ„ vill jag minnas att det funkar, kan ha fel 🙄

Är det en stĂ„lsquare du ska ha? Annars finns det en hel del ute pĂ„ annons. Bland annat denna nedan. Funderar ocksĂ„ pĂ„ att flippa min GW-M5610 som har ett uppgraderat mjukt gw-5600 band. PMa om du Ă€r intresserad.
PXL_20210210_140003354.jpg

Tror nog det Àr stÄlsquare jag Àr ute efter. Det Àr nytt vatten o simma i för mig sÄ kÀnner mig rÀtt vilsen just nu o_O

Fake?
Bara 2 bokstÀver för dag, batteriet Àr LMH samtidigt, shock absorber texten skum, ingen i listan med den fÀrgsÀttningen.

Oj, tittade inte sÄ noga. Sorry, bra att nÄgon Àr vaken.

Haha, sjÀlvklart ska jag det!

InnehÄllet va inget mindre Àn en GW-6900! Har blivit totalt förÀlskad i denna modellen efter att jag köpte min DW-6900 Mayer och tÀnkte att det vore kul att testa funktioner som Multiband 6 och Tough Solar.

IMG_2692.jpeg

Har inte hunnit ha klockan pÄ armen mer Àn en kort stund, men min första kÀnsla Àr den perfekta klockan. JÀmfört med min DW sÄ kÀnns denna lite mer vÀlbyggd och kompakt. Det Àr smÄ skillnader nÀstan överallt och mestadels till det bÀttre. De saker som jag lagt mÀrke till Àn sÄ lÀnge Àr:

• Det finns inget "glapp" mellan boetten och bandet som det finns pĂ„ min DW
  • Bandet smalnar av till att bli 1 mm smalare
  • Bandet Ă€r lite smalare och mjukare
  • Bandet följer armen lite bĂ€ttre
  • Trots alla siffror online om att GW skulle vara tjockare blev jag positivt överraskad av att den faktiskt Ă€r tunnare (ca 1 mm)
  • GW Ă€r lite tyngre

Det enda som talar för min Mayer Àr fÀrgkombinationen som jag tycker Àr mycket bÀttre Àn denna helsvarta.
FÄr man frÄga var man fÄr tag i en sÄn klocka, finns det pÄ nÄgon svensk sida?

Tillbaka
Topp