• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Lite luddig frÄga, men ja, dels det. TÀnkte Àven pÄ funktioner och sÄ. Knapparna? Saknar man one-push-stopwatch?

Hade en 9300CM pÄ g igÄr, men blev tyvÀrr inget. Eller ja, det var pÄ eBay och jag förlorade auktionen. Gick för 2 papp (skulle blivit 3 med frakt, tull och moms).
Klart man saknar one-push-stopwatch. Det borde alla ha. Den har Àven nÄgot hÄrdare knappar (enligt utsago Àr det mud-resistensen som gör att knapparna Àr lite hÄrdare, dock har man ju löst det pÄ mudmaster). Men storleksmÀssigt Àr den grym. Jag gillar Àven att man kan byta datumet mot en annan tidszon och se tvÄ tidszoner pÄ samma skÀrm.

Klart man saknar one-push-stopwatch. Det borde alla ha. Den har Àven nÄgot hÄrdare knappar (enligt utsago Àr det mud-resistensen som gör att knapparna Àr lite hÄrdare, dock har man ju löst det pÄ mudmaster). Men storleksmÀssigt Àr den grym. Jag gillar Àven att man kan byta datumet mot en annan tidszon och se tvÄ tidszoner pÄ samma skÀrm.
Knapparna pÄ gamla Mudman Àr ingen höjdare. Knapparna har ett skal utanpÄ sig som gör att man behöver trycka ganska hÄrt.

Ja precis, varför man inte tagit mudmaster lösningen pÄ nyare mudmans förstÄr jag inte. Det Àr dock ingen delbreaker.
5342AF74-F0EA-458E-83A9-3259FA425160_zpsfpinzpnw.png
Mudmasters uppbyggnad Àr komplicerad och storlekskrÀvande. Det Àr 4 packningar/knapp.

Har ju haft tvĂ„ Rangeman men sĂ„lt pga storleken. ÄndĂ„ finns suget kvar pga. dess brahet och design. Funderar pĂ„ Mudman 9300 som alternativ. Är sugen pĂ„ en ny G. Tills jag hittar en sĂ„n dĂ€r gmw-5000 i stĂ„l. ^^

Har ju haft tvĂ„ Rangeman men sĂ„lt pga storleken. ÄndĂ„ finns suget kvar pga. dess brahet och design. Funderar pĂ„ Mudman 9300 som alternativ. Är sugen pĂ„ en ny G. Tills jag hittar en sĂ„n dĂ€r gmw-5000 i stĂ„l. ^^
Jo men en mudman Àr ju absolut kul att ha. Extra kul om man hittar nÄgon av carbonfiber varianterna med eller utan en kul fÀrgkombination. Det gör ju att dom sticker ut lite mer Àn en standard g-shock.

LÀste i en trÄd att det inte heller fungerar i Indien. Lite mÀrkligt pÄ en sÄ pass stor marknad.
Ja, jag blev ocksÄ förvÄnad och tittade pÄ kartan först efter att jag Äkt ivÀg.
3 sÀndare i Europa, 1 i USA, 1 i Japan och 1 i Kina - ingen kanontÀckning direkt.

Ja, jag blev ocksÄ förvÄnad och tittade pÄ kartan först efter att jag Äkt ivÀg.
3 sÀndare i Europa, 1 i USA, 1 i Japan och 1 i Kina - ingen kanontÀckning direkt.
Jag vet att det Àr i fel trÄd ;), men Seiko Astron Àr reseklockan nr1 :)
Det finns ju motsvarande Casio ocksÄ, med GPS :)

Behöver en ny löp- och trÀning/jobbklocka, haft en Mudman g-9000 som var ok men lite för bulkig (för gym) men i övrigt bra storlek. TÀnker att en square borde funka dÄ de verkar tunna och mindre :pompus:

Funderar pĂ„ en DW-5600e eller GW-M5610 dĂ„ de nya kostar ”lagom” för tĂ€nkt bruk. Ni som Ă€gt bĂ„da, Ă€r det nĂ„gon vĂ€sentlig skillnad i kvalitĂ© och lĂ€sbarhet dem emellan?

Behöver en ny löp- och trÀning/jobbklocka, haft en Mudman g-9000 som var ok men lite för bulkig (för gym) men i övrigt bra storlek. TÀnker att en square borde funka dÄ de verkar tunna och mindre :pompus:

Funderar pĂ„ en DW-5600e eller GW-M5610 dĂ„ de nya kostar ”lagom” för tĂ€nkt bruk. Ni som Ă€gt bĂ„da, Ă€r det nĂ„gon vĂ€sentlig skillnad i kvalitĂ© och lĂ€sbarhet dem emellan?
Har en DW-5600C (som Àr Àldre Àn E-varianten) och har haft en GW-M5610. SÄlde den sista pga att den inte var en Screwback. DW-5600C har en grym skÀrpa/kontrast trots att den har en riktigt gammal 901-modul. GW:n hade nÄgot sÀmre i vissa vinklar pga. solcellsdisplay. Fullt tillrÀckligt bra ÀndÄ skulle jag sÀga.
Vet inte om detta hjÀlper i ditt beslut annars borde @Fujoor har svar pÄ din frÄga.
Jag hade nog kört pÄ GW-M5610.

Senast Àndrad:
Har en DW-5600C (som Àr Àldre Àn E-varianten) och har haft en GW-M5610. SÄlde den sista pga att den inte var en Screwback. DW-5600C har en grym skÀrpa/kontrast trots att den har en riktigt gammal 901-modul. GW:n hade nÄgot sÀmre i vissa vinklar pga. solcellsdisplay. Fullt tillrÀckligt bra ÀndÄ skulle jag sÀga.
Vet inte om detta hjÀlper i ditt beslut annars borde @Fujoor har svar pÄ din frÄga.
Jag hade nog kört pÄ GW-M5610.
Jag föredrar ju dw-5600e som trÀningsklocka. Mest för att det gÄr att sÀtta loopande timer och att det gÄr att ha nedrÀkning mer exakt Àn bara hela minuter. Typ 90 sekunder.
HĂ€r tillsammans med magnesium och en nocco .
2018-03-16 02.54.02 1.jpg

Tillbaka
Topp