• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

GW-5000
IMG_7058.JPG

Har ocksÄ fÄtt tag i en stÄlis nu, fÄr den pÄ mÄndag om allt gÄr enligt plan. Ska bli kul att se om den lever upp till hypen!

MÄste nog stödköpa en sÄn dÀr medans jag vÀntar pÄ GMW-B5000

Det hÄller jag inte med om, har haft bÄde 031 och 015 i Är och tycker att det Àr samma lite halvrassliga kÀnsla dÀr framförallt 031 Àr lite för tunn och har för lÄnga lÀnkbitar.
För att förtydliga sÄ tycker jag lÀnken Àr helt OK, speciellt för en klocka som kostar 6 papp. Casio har ju en lite mÀrklig lÀnklösning pÄ vissa modeller, bland annat denna och de andra MTG-modellerna. Det lÀr ju finnas en anledning till varför. LÄset Àr ju för övrigt kanon för vad man betalar för klockan.

Att jÀmföra med SBBN015 och 031 blir ju lite skevt dÄ de kostar minst det dubbla.

MÄste nog stödköpa en sÄn dÀr medans jag vÀntar pÄ GMW-B5000
En liten reflektion jag gjorde idag kring just GW-5000. Den beskrivs pÄ sÄ mÄnga olika roliga sÀtt för att motivera det högre priset, mot exempelvis GW-M5610. Dagens reflektion Àr att det Àr "pappa klockan". Det vill sÀga, sonen fÄr en gw-m5610 (möjligen har man sjÀlv nöd-köpt en) men pappa köper gw-5000. Det Àr liksom inte den man hade nÀr man var liten utan den man köpte nÀr man blev vuxen. Den som inte har nÄgon uppgradering (förutom nya PlÄt-Nicklas):D

En liten reflektion jag gjorde idag kring just GW-5000. Den beskrivs pÄ sÄ mÄnga olika roliga sÀtt för att motivera det högre priset, mot exempelvis GW-M5610. Dagens reflektion Àr att det Àr "pappa klockan". Det vill sÀga, sonen fÄr en gw-m5610 (möjligen har man sjÀlv nöd-köpt en) men pappa köper gw-5000. Det Àr liksom inte den man hade nÀr man var liten utan den man köpte nÀr man blev vuxen. Den som inte har nÄgon uppgradering (förutom nya PlÄt-Nicklas):D

Har ju 5610 med negativ display, men "behöver" nog en med vanlig display och har dÄ börjat kolla pÄ gw-5000. Sen Àr ju dw-5635 galet cool ocksÄ!
Men men, en i taget nu... :angel:

NÀr du ska krÀnga din gw5000 sÄ hör av dig. Verkar vara omöjligt att köpa en. StÄr i kö men hör inget. Vet ni nÄgon butik som har dem i lager?

NÀr du ska krÀnga din gw5000 sÄ hör av dig. Verkar vara omöjligt att köpa en. StÄr i kö men hör inget. Vet ni nÄgon butik som har dem i lager?
Om du menar gw-5000 Ă€r det Japan som gĂ€ller. Är det nya gmw-b5000 du menar sĂ„ Ă€r den slutsĂ„ld och vĂ€ntas komma igen efter juni... men allt har ett pris ;)

Jag lÄnade frugans lite idag. StÄl ser verkligen 100 gÄnger bÀttre ut Àn guld-modellen. De matta delarna pÄ stÄlmodellen gör att de upplevs som tvÄ helt olika modeller.
Jag tycker att fÀrgkombinationerna med vitt, grÄtt, svart Àr vÀldigt bra tillsammans med stÄlet som ser vÀldigt ljust ut ibland, den blir liksom cool i ordet rÀtta bemÀrkelse. Det ska bli spÀnnande att se hur @xBjörne s blÀstring blir och hur man uppfattar stÄlet nÀr det Àr sidenmatt :rolleyes:

Jag tycker att fÀrgkombinationerna med vitt, grÄtt, svart Àr vÀldigt bra tillsammans med stÄlet som ser vÀldigt ljust ut ibland, den blir liksom cool i ordet rÀtta bemÀrkelse. Det ska bli spÀnnande att se hur @xBjörne s blÀstring blir och hur man uppfattar stÄlet nÀr det Àr sidenmatt :rolleyes:
Förhoppningvis blir stĂ„let matt samtidigt som det bibehĂ„ller sin ”ljushet”, det Ă€r i alla fall tanken. :)

Blir inte alla blÀstrade klockor mörkare?
Jag tror det Àr en naturlig följd av att en matt yta inte reflekterar lika mycket ljus, och dÀr grovleken "samlar" olika mycket skuggor. Ska i alla fall bli spÀnnande att se hur den byter skepnad (och det gÄr ju kanske att polera igen om man Ängrar sig).

Blir inte alla blÀstrade klockor mörkare?

Jag tror det Àr en naturlig följd av att en matt yta inte reflekterar lika mycket ljus, och dÀr grovleken "samlar" olika mycket skuggor. Ska i alla fall bli spÀnnande att se hur den byter skepnad (och det gÄr ju kanske att polera igen om man Ängrar sig).
Min ska glasblÀstras och om jag har förstÄtt det rÀtt blir det stor skillnad framförallt vad gÀller ljushet jÀmfört med sandblÀstrat som ofta blir vÀldigt mörkt.

Tillbaka
Topp