• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Solig Bling-bling 😃
IMG_20210214_141242.jpg

Kan nÄgon hjÀlpa mig hÀr.

Var i en klockbutik utanför sthlm för nÄgon vecka sedan och testade nÄgra klockor. Men missade att skriva ner modellen (jÀvligt klantigt). Kan nÄgon hjÀlpa mig vad denna modellen heter? Casio har ju satt nÄgon form av prestige i att ha sÄ mÄnga modellnamn som möjligt
20210214_142136.jpg

Kan nÄgon hjÀlpa mig hÀr.

Var i en klockbutik utanför sthlm för nÄgon vecka sedan och testade nÄgra klockor. Men missade att skriva ner modellen (jÀvligt klantigt). Kan nÄgon hjÀlpa mig vad denna modellen heter? Casio har ju satt nÄgon form av prestige i att ha sÄ mÄnga modellnamn som möjligt
20210214_142136.jpg
Ga-2000 heter modellen

KÀnner sjÀlv att det har blivit lite för mycket av det goda pÄ sistone. Börsen har gÄtt sÄ otroligt bra nu att jag skulle kunna köpa mig en X-33a men med tanke pÄ att jag köpte min SMP för drygt tvÄ mÄnader sedan kÀnner jag att det blir lite vÀl mycket.
Som med mycket annat sĂ„ Ă€r det lĂ€tt att dras med och plötsligt tycka att det Ă€r rimligt att Ă€ga flera dyra klockor. NĂ€r verkligheten kommer ifatt sĂ„ börjar man att jĂ€mföra sin Speedmaster med en mindre badrumsrenovering och i diskussion med sin bĂ€ttre hĂ€lft sĂ„ inser man hur galen man Ă€r 😅

Som med mycket annat sĂ„ Ă€r det lĂ€tt att dras med och plötsligt tycka att det Ă€r rimligt att Ă€ga flera dyra klockor. NĂ€r verkligheten kommer ifatt sĂ„ börjar man att jĂ€mföra sin Speedmaster med en mindre badrumsrenovering och i diskussion med sin bĂ€ttre hĂ€lft sĂ„ inser man hur galen man Ă€r 😅
Det Àr ju dÀrför det alltid finns ett officiellt och ett inofficiellt pris pÄ klockorna man köper.

• Like
Reactions: L&W

Ja verkligen, tyvĂ€rr sĂ„ gĂ„r jag sjĂ€lv igenom en badrumsrenovering och kan sĂ€ga att en Daytona Ă€r billigare 😭

Ja verkligen, tyvĂ€rr sĂ„ gĂ„r jag sjĂ€lv igenom en badrumsrenovering och kan sĂ€ga att en Daytona Ă€r billigare 😭
Det Àr ju delvis dÀrför jag hÄller mig till affordables, för att mitt intresse inte ska pÄverka övriga ekonomiska insatser som kan behövas kring hus och familjen i övrigt :)
Den frÀmsta anledningen Àr dock att jag vill anvÀnda mina klockor i alla förhÄllanden, alltid, och det vet jag med mig att jag inte skulle vÄga göra med "premiumklockor" och det skulle jag uppleva begrÀnsande.

Är i samma trĂ€sk. Sinnessjukt hur dyrt allt Ă€r.

TvÄ led lister för bastu kostar ca 5000 med drivdon, samtidigt köper frun ledslingor pÄ rusta som pallar utomhusbruk med hÀllregn och -30 för 149:-

Drivdonet jag köpte för ca 500sek var av sÀmsta skitkvallitet jag nÄgonsin sett. CE mÀrkningen verkar iaf inte vara sÀrskilt svÄr att fÄ genom.

Det Àr ju delvis dÀrför jag hÄller mig till affordables, för att mitt intresse inte ska pÄverka övriga ekonomiska insatser som kan behövas kring hus och familjen i övrigt :)
Den frÀmsta anledningen Àr dock att jag vill anvÀnda mina klockor i alla förhÄllanden, alltid, och det vet jag med mig att jag inte skulle vÄga göra med "premiumklockor" och det skulle jag uppleva begrÀnsande.

SĂ„ sant, smĂ€llde den misshandlade trĂ„ksuben i köksön och det var ju ingen big deal. Hade det varit en klocka för 150 tkr sĂ„ hade jag börjat grĂ„ta đŸ€Ł

Är i samma trĂ€sk. Sinnessjukt hur dyrt allt Ă€r.

TvÄ led lister för bastu kostar ca 5000 med drivdon, samtidigt köper frun ledslingor pÄ rusta som pallar utomhusbruk med hÀllregn och -30 för 149:-

Drivdonet jag köpte för ca 500sek var av sÀmsta skitkvallitet jag nÄgonsin sett. CE mÀrkningen verkar iaf inte vara sÀrskilt svÄr att fÄ genom.

Har en excelfil dĂ€r jag sammanstĂ€ller alla kostnader. Uppe i 175 tkr och dĂ„ Ă€r inte kaklet inrĂ€knat đŸ€Ź

DÄ ingÄr, arbete, möbler, dusch, besiktning, blandare, toalett och handdukstork.

SĂ„ sant, smĂ€llde den misshandlade trĂ„ksuben i köksön och det var ju ingen big deal. Hade det varit en klocka för 150 tkr sĂ„ hade jag börjat grĂ„ta đŸ€Ł
Lite samma anledning till varför jag fastnat för G. En kombination av klumpighet och slarv gör att jag aldrig skulle kunna Àga en dyr och ömtÄlig klocka

Har en excelfil dĂ€r jag sammanstĂ€ller alla kostnader. Uppe i 175 tkr och dĂ„ Ă€r inte kaklet inrĂ€knat đŸ€Ź

DÄ ingÄr, arbete, möbler, dusch, besiktning, blandare, toalett och handdukstork.
Det lÀt ruggigt saftigt.... :(
Inte lÄngt frÄn hÀlften vad jag har i huslÄn.....
Edit: Kan sÀga att vi skulle fixa badrummet i ett hus farsan hyr ut. Tog dit snickare och fick pris pÄ ca 200Ž.
Slutade med att jag gjorde det mesta istÀllet , slutrÀkning 25Ž inklusive golv/mattlÀggare..:)

Senast Àndrad:
Jag undrar om inte OWGM spelar mĂ„nga ett spratt just nu😁
HÄller med dig @Aros , mina Gs Àr precis som med mina bilar och annat.. Har hellre flera billigare som man vÄgar anvÀnda Àn en exklusiv som man skulle vara livrÀdd att anvÀnda.
Sen bara Àlskar jag dom som rullar Rollar och andra highend-dinkor precis som vi anvÀnder vÄra GŽs.

I brist pÄ andra svar provade jag Concept Vista pÄ nya klockan vars bezel och band var vita och torra. Blev riktigt bra och resindetaljerna Àr som nya.

1. TvÀtta av med diskmedel
2. Applicerade medel och lÄt ligga en halvtimme
3. TvÀtta av noga med diskmedel.

Före
IMG_20210214_171502.jpg
IMG_20210214_171439.jpg

Efter
IMG_20210214_165627.jpg

Tillbaka
Topp