• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

I brist pÄ andra svar provade jag Concept Vista pÄ nya klockan vars bezel och band var vita och torra. Blev riktigt bra och resindetaljerna Àr som nya.

1. TvÀtta av med diskmedel
2. Applicerade medel och lÄt ligga en halvtimme
3. TvÀtta av noga med diskmedel.

Före

Efter
IMG_20210214_165627.jpg
Tjusigt. Blev ju som nytt :)

Det lÀt ruggigt saftigt.... :(
Inte lÄngt frÄn hÀlften vad jag har i huslÄn.....
Edit: Kan sÀga att vi skulle fixa badrummet i ett hus farsan hyr ut. Tog dit snickare och fick pris pÄ ca 200Ž.
Slutade med att jag gjorde det mesta istÀllet , slutrÀkning 25Ž inklusive golv/mattlÀggare..:)
Jag har oxÄ försökt leka snickare, blev möjligen nÄgot billigare (om jag inte rÀknar min egen tid) men drog ut pÄ tiden och gjorde det besvÀrligt att fÄ tag pÄ hantverkare som ville göra klart de sista momenten. Jag hade nog med facit pÄ hand lejt en firma med bÄde snickarkompetens och vvs i samma företag.

I brist pÄ andra svar provade jag Concept Vista pÄ nya klockan vars bezel och band var vita och torra. Blev riktigt bra och resindetaljerna Àr som nya.

1. TvÀtta av med diskmedel
2. Applicerade medel och lÄt ligga en halvtimme
3. TvÀtta av noga med diskmedel.

Före
IMG_20210214_171502.jpg
IMG_20210214_171439.jpg

Efter
IMG_20210214_165627.jpg
Snyggt. Vill minnas att @Daion hade samma problem med nÄgot av hans objekt. Ska testa sjÀlv pÄ min gw5610a och rangeman som fÄtt utstÄ rÀtt mycket senaste 6 mÄnaderna

Har ni stött pÄ detta pÄ era Rangeman? Bakgrundsbelysningen Àr ojÀmnare Àn vad jag minns frÄn min förra. Efter litet googlande hittade jag att det ser litet olika ut pÄ dem. Vissa har jÀmn belysning andra ojÀmn. Hur ser era ut?
20210214_182615.jpg

RIP alla andra intressen đŸ€·â€â™‚ïž

Ja i princip. FĂ„r försöka krama ur varje krona sĂ„ att man kan ha lite roligt ibland đŸ€Ł

Det lÀt ruggigt saftigt.... :(
Inte lÄngt frÄn hÀlften vad jag har i huslÄn.....
Edit: Kan sÀga att vi skulle fixa badrummet i ett hus farsan hyr ut. Tog dit snickare och fick pris pÄ ca 200Ž.
Slutade med att jag gjorde det mesta istÀllet , slutrÀkning 25Ž inklusive golv/mattlÀggare..:)

Duktigt jobbat! SjĂ€lv sĂ„ Ă€r den hĂ€r kontorsrĂ„ttan för feg för att försöka göra jobbet sjĂ€lv 🙃

Jaja, nĂ„gon gĂ„ng ska la renoveringarna ta slut. Eller sĂ„ ger vi upp och bygger ett nytt hus i bushen đŸ˜¶

Misshandlad samt fulladdad trÄksub för topic :D

PXL_20210214_174933947.PORTRAIT~2.jpg

Ja i princip. FĂ„r försöka krama ur varje krona sĂ„ att man kan ha lite roligt ibland đŸ€Ł

Duktigt jobbat! SjĂ€lv sĂ„ Ă€r den hĂ€r kontorsrĂ„ttan för feg för att försöka göra jobbet sjĂ€lv 🙃

Jaja, nĂ„gon gĂ„ng ska la renoveringarna ta slut. Eller sĂ„ ger vi upp och bygger ett nytt hus i bushen đŸ˜¶

Har tur som har ett bra kompis/kontaktnÀt runt mig ocksÄ inom hantverksidan.. TjÀnster och gentjÀnster Àr aldrig fel;)
NĂ€sta stora bygge hĂ€r Ă€r tĂ€nkt att bli ett 150m2 garage till mig.. Kommer kosta lika mycket huset 
 😬
FĂ„r skĂ€ll av Frugis att jag inte kommit igĂ„ng med det bygget Ă€n😁

OnTopic: Lite kvÀllsbling-bling
IMG_20210214_185723_resized_20210214_065747889.jpg
👍

PM'a mig nÀr du ska ha ett nyckelfÀrdigt hus till bra pris ;)

Snyggt. Vill minnas att @Daion hade samma problem med nÄgot av hans objekt. Ska testa sjÀlv pÄ min gw5610a och rangeman som fÄtt utstÄ rÀtt mycket senaste 6 mÄnaderna
Japp, det stĂ€mmer. PĂ„ mina gamla GW5000. 😊
Faktum Àr att denna klocka kom till mig genom en bytesaffÀr med just @Daion. ;)
StĂ€mmer bra, men denna GW5000 kom in och vĂ€nde, stannade nĂ„gra dagar innan sen flyttade. Den var bĂ€ttre Ă€n mina ur den aspekten. 😬😊

Tillbaka
Topp