• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

E3D97B96-34C0-43BD-9378-E52F5FA01A1F.jpeg
Det Ă€r Ă€r nog min all time favorite! Den Ă€r helt perfekt đŸ„°

Idag kom mitt GW-5000-band fram! Åkte pĂ„ GW-6900 direkt, och precis som du sa @Fujoor sĂ„ Ă€r det vĂ€ldigt bekvĂ€mt.
Lite tunnare och mycket mjukare/följsammare Àn bandet som kommer pÄ.

Lite meckigt att montera, men nu sitter det!

IMG_2706.jpeg

IMG_2707.jpeg
Det gÀller att ha gaffeln mellan dom dÀr tvÄ utbuktningarna pÄ bandstiften, dÄ Äker den in pÄ en gÄng

Nu Ă€r det vĂ€l sĂ„dĂ€r hundra sidor sen men jag har för mig att det diskuterades att sĂ€tt "vingar" pĂ„ en Rangeman för ett par veckor sen. Dvs sĂ„na övergĂ„ngar mellan boett och band pĂ„ undersidan för att slippa glapp mellan klocka och handled dĂ€r banden gĂ„r ner, som Mudmastern har. Jag minns att det var snack om lĂ€ngre skruvar. Är det nĂ„gon som kommer ihĂ„g om diskussionen kom fram till nĂ„got, och isf vad? Jag Ă€r lite sugen pĂ„ att pröva.
image.jpg

Nu Ă€r det vĂ€l sĂ„dĂ€r hundra sidor sen men jag har för mig att det diskuterades att sĂ€tt "vingar" pĂ„ en Rangeman för ett par veckor sen. Dvs sĂ„na övergĂ„ngar mellan boett och band pĂ„ undersidan för att slippa glapp mellan klocka och handled dĂ€r banden gĂ„r ner, som Mudmastern har. Jag minns att det var snack om lĂ€ngre skruvar. Är det nĂ„gon som kommer ihĂ„g om diskussionen kom fram till nĂ„got, och isf vad? Jag Ă€r lite sugen pĂ„ att pröva.
image.jpg
@Aros hade en idé. Men behöll inte sin Rangeman sÄ han fick aldrig tillfÀlle att prova. Vore kul att se det genomföras. Det var nÄgot jag saknade pÄ Rangeman.

image.jpg
Det var jag. HÀr Àr delarna enligt guiden jag hittade:
https://klocksnack.se/threads/officiella-g-shocktrÄden.24037/post-3692893

Tillbaka
Topp