• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

TĂ€nkte att nĂ„gon kanske fyller i mitt svar hĂ€r 😁
Funderar pÄ att lÀmna in min om det inte Àr för dyrt. Mest för att det Àr störande...

Det kan lika gÀrna vara sÄ att knapparna gÄr emot gummit /packningarna lite. Jag har sÄ pÄ Ätminstone en square men jag tror inte det Àventyrar vattentÀtheten sÄ jag har lÄtit dem vara.

TrÄkigt nÀr 50% av de trÄdar jag följer Àr lÄsta, framförallt nÀr man Àr hemma med ryggskott.

NÄgon som har filmtips för att fördriva tiden? :hilarious:

Screenshot_20210217_110423.jpg
IMG_20210217_110535.jpg
Vilken trĂ„d Ă€r det? đŸ€Ł

Kom precis pÄ en sak. Att gÄ med i OGWmarch och hÀnga i den trÄden ökar ju risken för eventuella otrevligheter med ungefÀr 672% jÀmfört med att enbart stanna i tryggheten inom Kobra Kai och speciellt hÀr inne :rolleyes: #ScaredShitless

Det Àr vÀl samma som Porter mods. Inte roligt att ha original lÀngre om man kan fÄ till det nÀstan samma för bra mycket mindre pengar.
- Om nÄgon gÄr runt med en Rolex Sub kopia gillar jag det inte för att bÀraren försöker visa att han har nÄt han inte har.
Portern Ă€r lite annorlunda i mina ögon, de som bygger mods hĂ€r gör det för att de gillar utseendet, inte för att nĂ„gon skall tro att det Ă€r en Porter (tror jag). Dessutom vet ingen utanför den hĂ€r kretsen vad en Porter Ă€r 😀.
Nu har jag en original sjÀlv, men Àrligt talat föredrar jag att anvÀnda titanen. Sedan Àr det naturligtvis kul att ha en Porter i lÄdan och idag hittar man knappast en för rimliga pengar nÄgonstans.
F8A14CBB-4358-483D-B50A-9A681536532E.jpeg

Det Àr vÀl samma som Porter mods. Inte roligt att ha original lÀngre om man kan fÄ till det nÀstan samma för bra mycket mindre pengar.

Nja, som har förstÄtt det hela sÄ anvÀnder de som gör porter mods originaldelar medan lÀnken/shrouden i Jordys video Àr AM.

Jag fĂ„r erkĂ€nna bandet och shrouden pĂ„ min Gold Speed Ă€r AM men i det fallet sĂ„ producerar tyvĂ€rr ej Casio reservdelar sĂ„ det kanske Ă€r lite mer okej 😅

PXL_20210217_105046625.PORTRAIT.jpg

- Om nÄgon gÄr runt med en Rolex Sub kopia gillar jag det inte för att bÀraren försöker visa att han har nÄt han inte har.
Portern Ă€r lite annorlunda i mina ögon, de som bygger mods hĂ€r gör det för att de gillar utseendet, inte för att nĂ„gon skall tro att det Ă€r en Porter (tror jag). Dessutom vet ingen utanför den hĂ€r kretsen vad en Porter Ă€r 😀.
Nu har jag en original sjÀlv, men Àrligt talat föredrar jag att anvÀnda titanen. Sedan Àr det naturligtvis kul att ha en Porter i lÄdan. Och idag hittar man knappast en för rimliga pengar nÄgonstans.

HĂ„ller med ditt resonmenang kring detta.
Tycker det Àr rÀtt fritt fram att byta band, bezel pÄ sin G.
Och som du antyder, inte en kotte utanför entusiastforum vet ju vad en Porter Àr.
Samt, det Àr ju inte bara G-modders som moddar men Àven Rolex-Àgare varierar ju ibland genom att byta ut bezel-insert, lÀnk mm pÄ sina klockor.

Snygg klocka förresten!

Och som du antyder, inte en kotte utanför entusiastforum vet ju vad en Porter Àr.
Samt, det Àr ju inte bara G-modders som moddar men Àven Rolex-Àgare varierar ju ibland genom att byta ut bezel-insert, lÀnk mm pÄ sina klockor.

Snygg klocka förresten!
Jag skulle chansa pÄ att ingen utanför G-shocktrÄden vet vad en Porter Àr :D

Snygg klocka förresten!
Ett icke-problem dĂ„. 😄
Tycker att Porter Àr jÀttefin. Synd att den kostar sÄ mycket bara.

Jag skulle chansa pÄ att ingen utanför G-shocktrÄden vet vad en Porter Àr :D
Det gĂ€ller nog andra mĂ€rke ocksĂ„ om man inte Ă€r insatt/intresserad. 😜
Men sÄ Àr det vÀl i alla samlarkretsar? Det finns sÀkert sÀker frimÀrken eller mynt som Àr vÀldigt eftertraktade inom de kretsarna som vi vanliga dödliga klocknördar aldrig fattar.

Nu har jag en original sjÀlv, men Àrligt talat föredrar jag att anvÀnda titanen. Sedan Àr det naturligtvis kul att ha en Porter i lÄdan och idag hittar man knappast en för rimliga pengar nÄgonstans.
Jag har min portermodd för att impa pĂ„ brudar. đŸ€Ł TyvĂ€rr funkar det illa eftersom de "tror" att det Ă€r en trehundrakronorsklocka i plast... đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł

Senast Àndrad:
Vart köper man bÀst en kombilÀnk? Tiktox?
Jag köpte denna ny med kombilÀnk frÄn Klockmagasinet för 1495kr. Lös Àkta kombilÀnk kostar kring 1000-lappen. Har Àven köpt after market lÀnkar pÄ ebay. Dessa Àr okej, men inte lika sköna. Inte heller lika lÀtta att justera in storleken pÄ. Vill du köpa en Àkta, rekommenderar jag att köpa en klocka med lÀnken pÄ.
T.ex. denna

Vill du inte ha klockan i sig, sÀlj den med bandet du byter ut mot kombilÀnken och du har fÄtt en lÀnk till bra pris.
Tycker iof att klockan lÀtt Àr vÀrd pengen som blir över om du rÀknar bort kombilÀnken pÄ 1495kr :)

Jag köpte denna ny med kombilÀnk frÄn Klockmagasinet för 1495kr. Lös Àkta kombilÀnk kostar kring 1000-lappen. Har Àven köpt after market lÀnkar pÄ ebay. Dessa Àr okej, men inte lika sköna. Inte heller lika lÀtta att justera in storleken pÄ. Vill du köpa en Àkta, rekommenderar jag att köpa en klocka med lÀnken pÄ.
T.ex. denna

Vill du inte ha klockan i sig, sÀlj den med bandet du byter ut mot kombilÀnken och du har fÄtt en lÀnk till bra pris.
Tycker iof att klockan lÀtt Àr vÀrd pengen som blir över om du rÀknar bort kombilÀnken pÄ 1495kr :)
Av exakt den anledningen har jag haft den klockan i varukorgen en massa tillfÀllen. Aldrig slagit till dock. Men det kommer jag nog göra förr eller senare. För visst gÄr den pÄ en GW-m5610?

Tillbaka
Topp