Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fick min andra G-shock idag, klickar inte alls med den. Jag Àr nog inte en G-shockgrabb.@SeikoZ
Fast bara för att din frÄga pÄminde mig, sÄ sÀtter jag smartwatchen pÄ laddning nu, för att ge den lite handledstid i vÀntan pÄ paketet med G-Shocken.![]()
Det dÀr med serieflippare i G-shocktrÄden...HÀnger löst nÄgra timmar efter unboxing![]()
HĂ„ller med digĂr det bara jag som tycker om standarden Ă„r-mĂ„nad-dag - 2021-02-19? Ăr det inte svensk standard?
Eller Àr det jag som har levt under en sten?
OmöjligtFick min andra G-shock idag, klickar inte alls med den. Jag Àr nog inte en G-shockgrabb.![]()
Jag hĂ„ller med, och det Ă€r ISO-standard.Ăr det bara jag som tycker om standarden Ă„r-mĂ„nad-dag - 2021-02-19? Ăr det inte svensk standard?
Eller Àr det jag som har levt under en sten?
En G7710 och en svart stÄlis.OmöjligtVilka modeller har du testat?
Har du provat med vÄt-/torrdrÀkten pÄ?NÀr jag tar fram den och tittar pÄ sÄ ja, men inte nÀr jag tar pÄ mig den. Hamnar sÄ jÀkla dÄligt mellan 2 hÄl i bandet assÄ![]()
Vilken modell fick du hem?Fick min andra G-shock idag, klickar inte alls med den. Jag Àr nog inte en G-shockgrabb.![]()
Svart stÄlis, tror jag hade trivts bÀttre med en silvrig stÄlis.Vilken modell fick du hem?
Edit: borde fortsatt lÀsa![]()
Ăr det den negativa displayen som spökar? Jag tycker allt annat Ă€r snyggare pĂ„ den svarta. Men hade gĂ€rna haft positiv display.Svart stĂ„lis, tror jag hade trivts bĂ€ttre med en silvrig stĂ„lis.
Japp negativ display, men ocksĂ„ att jag Ă€r van med klockor med lume. SĂ„ jag kan se tiden i mörkret, utan att trycka pĂ„ en knapp.Ăr det den negativa displayen som spökar? Jag tycker allt annat Ă€r snyggare pĂ„ den svarta. Men hade gĂ€rna haft positiv display.![]()
aktivera auto backlight sÄ kan man anvÀnda en negativ display Àven pÄ kvÀllen/nattenJapp negativ display, men ocksÄ att jag Àr van med klockor med lume. SÄ jag kan se tiden i mörkret, utan att trycka pÄ en knapp.![]()
Kör som hanNÀr jag tar fram den och tittar pÄ sÄ ja, men inte nÀr jag tar pÄ mig den. Hamnar sÄ jÀkla dÄligt mellan 2 hÄl i bandet assÄ![]()
Ăr det ocksĂ„ genom appen?aktivera auto backlight sĂ„ kan man anvĂ€nda en negativ display Ă€ven pĂ„ kvĂ€llen/natten
Genom appen gĂ„r det nog, men tror du kan hĂ„lla in lightknappen i tre sekunder ocksĂ„. Och likadant för att avaktivera.Ăr det ocksĂ„ genom appen?
Genom appen gÄr det nog, men tror du kan hÄlla in lightknappen i tre sekunder ocksÄ.
Funkar inte med tre sekunder iallafall. FÄr trixa med appen.Genom appen gÄr det nog, men tror du kan hÄlla in lightknappen i tre sekunder ocksÄ. Och likadant för att avaktivera.
skumt, funkar pÄ mina blÄtandareFunkar inte med tre sekunder iallafall. FÄr trixa med appen.
Hur funkar auto backlight? Lyser displayen i mörker, och hur lÀnge?skumt, funkar pÄ mina blÄtandare
Tre sekunder funkar pÄ mina BT square ocksÄ. Har ingen stÄlis att testa pÄ, men man borde ju kunna aktivera/avaktivera utan app.Hur funkar auto backlight? Lyser displayen i mörker, och hur lÀnge?
Haha, slÀpper detta till dig nuNÀr du vrider handleden mot dig sÄ tÀnds belysningen. klockan kÀnner av omgivningsljuset och tÀnds bara nÀr det behövs.
man kan stÀlla belysningen pÄ 1 eller 3 sekunder. LT i displayen visar att autobacklight Àr aktiverat
Du kan vÀlja mellan 1 och 3 sekunder. DÄ Àr det bara att lyfta upp armen mot ansiktet sÄ aktiveras bakgrundsbelysningen. Jag som jobbar natt Àlskar den funktionen.Hur funkar auto backlight? Lyser displayen i mörker, och hur lÀnge?
Det Àr lugnt, vi mÄste ju hjÀlpa en osÀker gshockareHaha, slÀpper detta till dig nu![]()
Tre sekunder funkar pÄ mina BT square ocksÄ. Har ingen stÄlis att testa pÄ, men man borde ju kunna aktivera/avaktivera utan app.
Den lyser nÀr du vinklar klockan mot dig 40 grader. Och lyser i 2 eller 4 sekunder.
Du kan vÀlja mellan 1 och 3 sekunder. DÄ Àr det bara att lyfta upp armen mot ansiktet sÄ aktiveras bakgrundsbelysningen. Jag som jobbar natt Àlskar den funktionen.
Edit; trea pÄ bollen...
Ooookej, men den funktionen har klockan. Trodde den skulle lysa mycket lÀngre i mörker.Kan behövas mer Àn tre sekunder . Har för mig det stÄr LT nÀr det Àr aktiverat.
Lystiden kan du vÀlja.. 1,5 el 3sek
Edit. 2a pÄ bollen![]()
Det Àr det bÀsta vi kan erbjuda för att ersÀtta lumeOoookej, men den funktionen har klockan. Trodde den skulle lysa mycket lÀngre i mörker.![]()
1681439[/ATTACH]
JÀklar va snÄlt.Det Àr det bÀsta vi kan erbjuda för att ersÀtta lume![]()