• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ooookej, men den funktionen har klockan. Trodde den skulle lysa mycket lĂ€ngre i mörker. 😅
Jag Àr en sjÀlvutnÀmnd seikoholist och Àlskar dem men mÄste nog tycka att bakgrundsbelysningen pÄ g-shock gör livet Ànnu lÀttare. Du kan ju se hela skÀrmen nÀr du vill. De negativa skÀrmarna syns vÀldigt bra i mörker tack vare belysningen men i dagsljus kommer de till korta, vilket gör att jag föredrar en positiv display.

Edit; sen Ă€r det ju vĂ€rt att ha minst en g för att ha legitimitet att hĂ€nga i den hĂ€r sköna trĂ„den. 🙂

SÄ fixade datumet och ljuset kunde vÀljas pÄ antingen 2 sek eller 4 sek. Valde 4.

Vad för band-alternativ finns det? :)
38C80365-F655-4C72-961F-DF0E6433C601.jpeg

Ogillar att det inringande inte böjs.
4B93B289-45D4-4910-A907-CC796BEF6035.jpeg
Mm, du har rÀtt. Den skulle passa nÀttare handleder bÀttre om den första lÀnkbiten inte stack ut sÄ lÄngt. Jag har 18 cm i omkrets (pÄ handleden, inget annat...) och det Àr ett grÀnsfall tycker jag. Har man klenare armar Àn sÄ fÄr man hitta andra lösningar eller börja lyfta skrot, ha ha!

Summa summarum: stÄlisen passar inte pÄ de som har piprensare till handleder.

@SeikoZ
KombilĂ€nken kan man vika sĂ„ hĂ€r😁
IMG_20210220_001321.jpg
En sÄdan lÀnk pÄ stÄlisen hade nog suttit fint. Vad gÄr en sÄdan kompositlÀnk pÄ?
Mm, du har rÀtt. Den skulle passa nÀttare handleder bÀttre om den första lÀnkbiten inte stack ut sÄ lÄngt. Jag har 18 cm i omkrets (pÄ handleden, inget annat...) och det Àr ett grÀnsfall tycker jag. Har man klenare armar Àn sÄ fÄr man hitta andra lösningar eller börja lyfta skrot, ha ha!
Haha, lyfta skrot hjÀlper inte att fÄ större handleder. Man fÄ sikta pÄ fetma och 35+ i BMI istÀllet.

Jag Àr en sjÀlvutnÀmnd seikoholist och Àlskar dem men mÄste nog tycka att bakgrundsbelysningen pÄ g-shock gör livet Ànnu lÀttare. Du kan ju se hela skÀrmen nÀr du vill. De negativa skÀrmarna syns vÀldigt bra i mörker tack vare belysningen men i dagsljus kommer de till korta, vilket gör att jag föredrar en positiv display.

Edit; sen Ă€r det ju vĂ€rt att ha minst en g för att ha legitimitet att hĂ€nga i den hĂ€r sköna trĂ„den. 🙂
HĂ„ller med, positiva displays Ă€r mycket bĂ€ttre, men en negativ Ă€r i vissa fall snyggare. Beror lite pĂ„ hur klockan I övrigt Ă€r fĂ€rgsatt. En G mĂ„ste alla ha i sin samling 😁

Tillbaka
Topp