• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Idag tydligen!

Haha! Jag fick tag pÄ en. Totalt oplanerat. Kul! Stort tack för dina hÀrliga tips @Derix
Jag var tvungen att fippla med registrering av nytt kort pÄ Paypal osv mitt i allt. Trodde kanske jag skulle missa den, men det var nog lite vÀl överdriven tro pÄ trycket. De finns fortfarande kvar.

Det stÄr leverans 20 mars dock. Mindre kul. Men men. Blir min första DW-6900 och första limiterade G-Shock. Kul med en artist jag verkligen uppskattar och har lyssnat pÄ sedan han kom upp för tio Är sedan. Ganska dyrt och dyrare blir det vÀl med moms osv. Ni som kan, lÀgger man pÄ 25% och typ 100-200 sek beroende pÄ vem som levererar? Visst Àr det sÄ.

Edit: nu slutsÄld dock. SÄ, ganska snabbt. Under 20 min.

Senast Àndrad:
Haha! Jag fick tag pÄ en. Totalt oplanerat. Kul! Stort tack för dina hÀrliga tips @Derix
Jag var tvungen att fippla med registrering av nytt kort pÄ Paypal osv mitt i allt. Trodde kanske jag skulle missa den, men det var nog lite vÀl överdriven tro pÄ trycket. De finns fortfarande kvar.

Det stÄr leverans 20 mars dock. Mindre kul. Men men. Blir min första DW-6900 och första limiterade G-Shock. Kul med en artist jag verkligen uppskattar och har lyssnat pÄ sedan han kom upp för tio Är sedan. Ganska dyrt och dyrare blir det vÀl med moms osv. Ni som kan, lÀgger man pÄ 25% och typ 100-200 sek beroende pÄ vem som levererar? Visst Àr det sÄ.

Kul! Jag sÄg redan pÄ förmiddagen att det lÄg uppe ett gÀng pÄ eBay till dubbla priset. Stod det nÄnstans hur mÄnga som slÀpptes?

Kul! Jag sÄg redan pÄ förmiddagen att det lÄg uppe ett gÀng pÄ eBay till dubbla priset. Stod det nÄnstans hur mÄnga som slÀpptes?
Ja, sÄg det ocksÄ. NÀstan tredubbla. SÄ trÄkigt. Nej, har inte sett nÄgot om antal. SlÀpptes bÄde i Japan tidigare och i Bape butiker i USA, pÄ deras sajt och pÄ Kudis sajt, dÀr jag köpte den. SÄ jag paypallade till Universal Music. Det kÀndes lite halvtrökigt.

Edit: ser du nÄgot om antal nÄgonstans fÄr du gÀrna meddela. vore kul att veta

Den Àr rÀtt bekvÀmt att bÀra. Stor men jÀtte lÀtt. Den vÀger mindre Àn en Rangeman. Men har man handled mindre 18-19cm sÄ ser den konstigt ut.
Är lite sugen pĂ„ denna faktiskt hmm...🙂

Screenshot_20210219-194920.jpg
Jag med. Har 17.5 tror jag. NÀr upp rangeman bra ÀndÄ.

Kort recension efter 24h med GMW-B5000G-1ER:

Positivt (fallande skala)
  • Display
  • Modul
  • Knappar
  • Backlight
  • Screwback (min första, trevligt men inte avgörande)
  • Armband
  • Metall keeper (snyggt!)

Negativt
  • Knakar en del i infĂ€stningen mellan armband och klocka (kanske bara mitt ex?)
  • Metallkeeper (glider runt)

En riktigt fin klocka som kommer stanna!

Bilagor

• GMW-B5000G-1ER.jpg
    GMW-B5000G-1ER.jpg
    28.4 KB · Visningar: 7
Senast Àndrad:

• Display
  • Modul
  • Backlight
  • Armband

Negativt
  • Knakar en del i infĂ€stningen mellan armband och klocka (kanske bara mitt ex?)

SÀtt gummi keeper pÄ sÄ blir den klart bÀttre.

Coolt! Grattis

FrÄn denna ;) Fast just nu hade han ingen grÄ bezel.. Men bra priser pÄ annat kul till Rangeman.

Hittar bara i Englandien just nu tyvÀrr..

• Display
  • Modul
  • Backlight
  • Armband

Negativt

Den Àr riktigt bra! Men jag tror för min del att jag vill ha en med gummibezel. Saknar verkligen modulen pÄ gmw-modellerna. Den blir lite för fin och jag blir för rÀdd för att anvÀnda fullt ut.

Efter silverstÄlisen sÄ blev jag sÄld pÄ den modulen. Screwback, möjlighet till bt för akutsync, 3s ljus och utan batterindikator pÄ display. Knapparna Àr vÀldigt bekvÀma ocksÄ!

Den Àr riktigt bra! Men jag tror för min del att jag vill ha en med gummibezel. Saknar verkligen modulen pÄ gmw-modellerna.

Efter silverstÄlisen sÄ blev jag sÄld pÄ den modulen. Screwback, möjlighet till bt för akutsync, 3s ljus och utan batterindikator pÄ display. Knapparna Àr vÀldigt bekvÀma ocksÄ!
HÄller med, ser ingen direkt fördel med metallbeizel. Knapparna glömde jag helt nÀmna, dom Àr ju KANON bra.

GÄ in i mobilens galleri och vÀnd runt bilden innan du laddar upp bilden till KS.
SĂ„ fĂ„r jag göra nĂ€r mobilen bestĂ€mmer sig för att spara bilden pĂ„ annat hĂ„ll Ă€n vad jag tĂ€nkt 😁
Fast den Àr pÄ rÀtt hÄll i galleriet?

On-topic sÄ Àr enda anledningen till att jag postar att jag blev sÄ sjukt sugen pÄ @Derix frogman men ska ju inte köpa nÄgot nu...

Fast den Àr pÄ rÀtt hÄll i galleriet?

On-topic sÄ Àr enda anledningen till att jag postar att jag blev sÄ sjukt sugen pÄ @Derix frogman men ska ju inte köpa nÄgot nu...
Testa att vÀnda den ett kvarts varv och se vad som hÀnder , bara för sÀkerhets skull:)
Bara att fortsĂ€tt hĂ€nga runt hĂ€r inne i trĂ„den , du enda du riskerar Ă€r att rĂ„ka hamna djupare i G-shocktrĂ€sket 😁

Det hÀr kÀnns som ett bra pris
28C8FB1B-F6F0-4191-96D7-32127109EBCB.png

Inte för att jag ska köpa just den Gn, men jag mĂ„ste snoka reda pĂ„ hur det fungerar om en privatperson skickar frĂ„n UK.. Om man kan undvika tullar och annat sket... Brorsan bor i Skottland sen snart 20 Ă„r tillbaks.. TĂ€nkte försöka anvĂ€nda honom som bulvan😁

Den Àr riktigt bra! Men jag tror för min del att jag vill ha en med gummibezel. Saknar verkligen modulen pÄ gmw-modellerna. Den blir lite för fin och jag blir för rÀdd för att anvÀnda fullt ut.

Bortsett frÄn screwback och fÀrgen pÄ bakgrundsbelysningen Àr vÀl GW-B5600 rÀtt nÀra i övrigt?
BT, MB6, Solar, 2 el 4s ljus, utan batteriindikator.
AlltsÄ inte samma kvalitetskÀnsla och tyngd som screwback, men funktionsmÀssigt.
2021-02-08 09.21.42-1.jpg
2021-02-18 08.48.53.jpg

Tillbaka
Topp